presonus firebox s.O.s

Booker Teo

Nieuwkomer
Beste,

Ik heb me eergisteren een presonus firebox aangeschaft, eindelijk eens begonnen met mijn laptop in een mobiel opnamen apparaat te veranderen. Alles goed toftof...heb al een paar liedjes gemaakt. Tot er daarstraks ineens een vervelende kraak is ingeslopen. Ik werk met een ibook G4, cubase LE. Als ik nu met een micro of instrument probeer op te nemen hoor ik een lichte kraak die de tonen achtervolgd (geen constante kraak) het is een soort raar gepruttel.
De nummers die ik gisteren heb opgenomen kan ik nog gewoon afspelen via de firebox (zonder gepruttel) het zou dus aan mijn input moeten liggen. Ik heb het over al de verschillende inputs geprobeert zonder succes.
Nu, ik ken er nog niet zoveel van...maar dit lijkt me niet normaal. Ik heb sinds gisteren geen instellingen veranderd dus alles zou gewoon moeten gaan. Ben nu als een gek aant opzoeken en aant lezen, wil gewoon verder prullen met mijn melodietjes...
Heeft iemand een oplossing, (het zal waarschijnlijk weer één dom knopje zijn?)
mvg, Bt

is het niet gewoon je latency die te laag staat voor je ibook (check qbase preferences)

ff herstarten ...

ik ben nog steeds super tevreden ... what you see is what you get: 100% degelijkheid

ik snap alleen niet waarom ik alleen mono kan monitoren via de 'normale' weg ... misschien doe ik iets heel simpels net verkeerd?

Probleem 'opgelost',
Een van mijn browsels deed een beetje raar, ik DENK dat het aan een insert(plugin, of hoe noem ja dat lag). NativeI B4 in combinatie met een hoop effecten doet een beetje raar in cubase. Zogezegd veranderd B4 bij gebruik enkele standaart instellingen, waardoor er een kraak insluipt. Als ik nu dit specifiek nr selecteer blijft hij dat gepruttel in mijn andere projecten ook hebben. Een beetje raar, maar ik kom er wel uit. Voor de rest firebox=fijne kwaliteit & easy.
Bedankt....Bt

mono/stereo

mono/stereo

Enkel mono langs de normale weg? Wat bedoel je met normale weg? De left right aan de achterzijde?

ja ... ik heb geen idee waarom ie dat niet wil doen ... ik heb dan ook wel een rare loop via een compressor weer terug in ableton tralala

Back