Yamaha 01V96 als audio interface?

ritzi lee

Stamgast
Ik heb wel 's gehoord dat je de 01V96 als audio interface kan gebruiken.
Is dit zo?

Ik ben namelijk op zoek naar een soort alles in 1 oplossing met minimaal de volgende specificaties:
- Een digitaal mengpaneel.
- Een audio interface
- 16 maal 1/4" TRS inputs. (14 of 12 maal mono)
- Aansluiting met laptop via USB of Firewire.
- Compatible met Windows XP.

Dit zou ik dan samen gebruiken met Ableton Live. Met zo'n ding zou het dus mogelijk moeten zijn om zowel de audio signalen van mijn hardware samen met de audio signalen van mijn software on board te mixen.

Ik zag wel de Yamaha 01X, maar die heeft alleenmaar 6 TRS ingangen. Jammer

De Tascam FW1884 heeft 8 TRS ingangen, en via ADAT kan ik nog extra 8 TRS ingangen nemen. (Wat voor simpele AD/DA converter bestaat hierbij?) Maar daar kan ik me nog weinig voorstellen hoe het als digitale mixer gedraagt.

Ik hoop dat er iemand een slimme oplossing voor me heeft. :)

Ik heb zelf een 01v96 en met een mlan kaart kun je hem inderdaad als geluidskaart gebruiken, maar de drivers schijnen erg onstabiel te zijn. (zie verschillende opmerkingen van fuse). Dan kun je beter een geluidskaart met 2x adat i/o pakken en dus zo 16 kanalen i/o te hebben via adat, schijnt veel stabieler te zijn (werkte bij mij ook perfect met een rme hdsp 9652 en 01v96).

btw: door verandering in m'n studio heb ik nu overigens beide te koop, de geluidskaart als de 01v96

Zijn die drivers nog niet stabiel gemaakt???
Dat is al iets van een paar jaar geleden nu ik me herriner.

Wees slim, ga voor adat.
Heb het nu ook en met een RME adat kaart is het nu gewoon zo fijn werken. Dat is die extra centen echt wel waard.

Mijn mlan kaart is overigens naar iemand gegaan die hem voor z'n motif ging gebruiken.
En zonder computers werk mlan wel ok hoor. Het zijn puur die brakke drivers die hem de das om doen.

Origineel geplaatst door redje
kopen? :P:P

we zien wel :P

Ik vond nog een artikel in het portugees, wel van zo'n 3 jaar geleden trouwens.

We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder sinds de laatste post in deze thread. Zijn er inmiddels gebruikers die -net als de portugees- positief kunnen berichten over mlan (in een 01v96)?

Back