Simpel vraagje over Cubase.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik ben altijd Sonar gewend, maar sinds kort vaker met cubase bezig.

Nu heb ik een vraag:

Als ik in Sonar in de piano bar zit, kan ik gewoon maat 3 t/m 9 markeren, door met de muis op de "liniaal" van 3 t/m 9 te bewegen. Dan duw ik op COPY en kan zo met PASTE die maat 3 t/m 9 pasten...

Maar in Cubase lukt me dat niet.

Wanneer ik daar in de piano bar zit en op de "liniaal" maat 3 t/m 9 wil markeren, dan markeert ie 'm niet.

Hoe kan ik dus in de piano bar een aantal maten markeren ??? zodat ik via copy die maten copieer en weer ergens neer kan zetten met PASTE.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.

Alvast bedankt voor een reactie!

Je kunt misschien gewoon de maten selecteren door er met de muis een venster omheen te slepen.

Met shift (geloof ik uit mijn hoofd) ingedrukt kun je nog losse noten bijselecteren of wegselecteren.

Dan kun je met alt ingedrukt de noten kopieren. Zodra je buiten de clip kopieert vraagt cubase of je de clip wilt verlengen.

Je kunt de clip in piano roll view ook verlengen door boven in de lineaal de uiteinden (tekst met naam van) de clip te verslepen.

Ik heb het geprobeerd, en ik ben al een stapje verder!, bedankt!

Maar:

Wanneer ik b.v. precies 4 maten copieer en die 16 keer wil pasten achter elkaar dan moet hetgene dat ik gecopieerd heb PRECIES 4 maten zijn.

Op de manier die jij vertelt kan ik wel copieren, maar als ik noten selecteer door er een venster omheen te zetten, kan ik niet PRECIES 4 maten selecteren.

Het zou fijn zijn zoals in cakewalk, gewoon 1 t/m 4 selecteren op de liniaal en dan PASTE 16x....

Dus als iemand nog wat weet, graag!

En Alan bedankt voor de reactie!

Origineel geplaatst door zack
Ik heb het geprobeerd, en ik ben al een stapje verder!, bedankt!

Maar:

Wanneer ik b.v. precies 4 maten copieer en die 16 keer wil pasten achter elkaar dan moet hetgene dat ik gecopieerd heb PRECIES 4 maten zijn.

Op de manier die jij vertelt kan ik wel copieren, maar als ik noten selecteer door er een venster omheen te zetten, kan ik niet PRECIES 4 maten selecteren.

Het zou fijn zijn zoals in cakewalk, gewoon 1 t/m 4 selecteren op de liniaal en dan PASTE 16x....

Dus als iemand nog wat weet, graag!

En Alan bedankt voor de reactie!

ga gewoon de handleiding lezen zoals iedereen, daar staat dit uitstekend in beschreven.

Zoals iedereen ??? hahaha

Zo kun je inderdaad veel posts op het forum beantwoorden, want alles staat in de handleiding.

Zo kun je inderdaad veel posts op het forum beantwoorden, want alles staat in de handleiding.

prima, weer een happy user dus, nu weet je hoe je je eigen probleempje kan oplossen

De vraag die jij stelt is zo gedetaileerd specifiek, dat het sneller was geweest om het in de manual op te zoeken dan om een post te tikken die wij zouden snappen...

Origineel geplaatst door mavn
De vraag die jij stelt is zo gedetaileerd specifiek, dat het sneller was geweest om het in de manual op te zoeken dan om een post te tikken die wij zouden snappen...

Selekteren, copy en pasten is NIET gedetaillerd specifiek. Voor de rest, helemaal eens met je antwoord!!

Back