Fotoforum in de stijl van Synthforum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Kraan

Ouwe rot
Wie weet er een forum over fotografie dat in grote lijnen overeenkomt met het synthforum? Er bestaan namelijk de wereld aan dit soort fora, en ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie weet het kaf tussen ket koren? En met de vergelijking met synthforum doel ik vooral op een 'breed' forum.

Het synthforum heb ik ooit als tip gekregen, en dat bevalt wel redelijk :bekdicht:, wie heeft nu een soortgelijke tip op fotogebied?

* Niet te hoogdrempelig
* Van Zw/w doka tot Photoshop
* Van 50 euro budget tot heelveelcentjes budget
* Een soortgelijke marktplaatssectie als SF zou mooi zijn (incl. prijswijzer en interessante gear gevonden)
* etc. etc.

:biertje:

Thanks! Ik ga ze allebei eens op mijn gemak doornemen. Andere (ervarings)tips blijven welkom!

Origineel geplaatst door geschirrspüler
en vergeet de analoog vs. digitaal discussies niet;)

Hoe ver je in zulk eigenwijs gedrag kan doordraven. Als ik geen gaskachel had gehad, had ik waarschijnlijk zelfs een analoge thermostaat willen hebben. 8)

Origineel geplaatst door Vizion
Kijk eens op DutchPhotoZone

Dank u! Ziet er ook interessant uit, alleen zo op het eerste gezicht alleen digitaal georienteerd. Ik fotografeer voornamelijk analoog en zoek hier ook wat specifieke dingen voor (evenals voor de bijhorende chemische doka).Qua compositie en voor een groot deel de belichting maakt het volgens mij verder niet uit hoe je fotografeert.

Overigens grappig om te zien dat vrouwen toch een stuk beter in die hobby geintegreerd zijn, dan in de pro-audio-/synthwereld. En ook niet onverdienstelijk mijn inziens.

Ouwe thread maar ik wou m toch nog ff aanvullen.

Shootnshop is wel een grappig Nederlands forum wat over fotografie en Photoshop gaat. Er zitten wel veel amateurs. Jochies van 13 jaar die net Photoshop hebben gedownload en gelijk domme vragen gaan stellen ipv eerst zelf wat moeite te doen. (klinkt bekend?)
Retouchpro is wel een serieus forum wat over retoucheren gaat (Engels). Dus als je datgene wilt gaan doen waar Dove een hekel aan hebt moet je hier zijn. Maarja wie wil er nu met bloedmooie fotomodellen werken, niemand toch? ;)
Dé toonaangevende site over camera's is Dpreview .Ook met forum.(Engels)
Als je van geinige Photoshop manipulaties houdt moet je bij Worth1000 zijn. (wel veel adds).
En als je eenmaal goed op weg bent met fotografie (of illustraties) dan kun je op de volgende sites je materiaal verkopen:

Istockphoto
Shutterstock
Stockxpert

Dank voor je aanvulling.

De laatste tijd ben ik toch vooral aan het lezen geweest op het Zoomforum. Voor het gemak er ook maar een abonnement op het blad erbij genomen.

Een ding is in ieder geval zeker, de analoge fotografie is in vergelijking met de digitale fotografie niet zo goed vertegenwoordigd als de anolge synthese in vergelijking met digitale synthese. Misschien dat het wachten is op een virtueel analoge camera. 8o)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back