Lotuz
quantizise kneusje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
misschien moet je gewoon eerst voor jezelf een keuze makenOrigineel geplaatst door Lazy Eyes
Was een forum op DUC genaamd Alesis AI3 vs ADA8000...
En no offense hoor! haha, ben nu aan t kijken of ik het kan doen met een mixer in plaats van een converter, ik dacht maybe koop ik een mackietje..
trueOrigineel geplaatst door Lazy Eyes
Het gaat mij erom wat de beste manier is om me sporen van me mpc naar me emu 1212m te krijgen.
Ik denk zelf dat de mixer wel chill is omdat er ook een headphone uit op zit en dat ik zo ook makkelijk uitgaande levels van me speakers kan regelen, plus dan kan ik af van dat mixertje dat ik nu heb..
http://www.mackie.com/products/onyxfirewire/Origineel geplaatst door Lazy Eyes
Als ik die macki onyx 1220 neem met firewire kaart, dan kan ik toch verschillende sporen opnemen op me computer? via firewire..
en met de tascam 1082FW kan dat ook geloof ik das een interface en mixer in een, gewoon 8 sporen naar de mackie of de tascam en recorden op pc..
DAn heb je toch losse sporen of zit ik er nu naast?
The Onyx FireWire Card is a true first. This user-installable 24-bit/96kHz card transforms the Onyx 1220, 1620 and 1640 mixers into fantastic-sounding digital audio interfaces capable of sending up to 18 channels of audio to your Mac or PC
Origineel geplaatst door Lacertus
Belachelijk groot nadeel van die ONYX bakjes, is dat die Firewire toestand de hele mixer by-passed... Hij doet dus niets met het mixer deel: de EQ, de volumeschuiven, etc... je koop dus eigenlijk één 16 kanaals convertor en één mixer, die weinig gemeenschappelijk hebben behalve de ruimte die ze innemen...
Gemiste kans van Mackie wat mij betreft want ze schijne erg plezierig te klinken...
Origineel geplaatst door Lotuz
Is me niet opgevallen, maar om het zeker te weten, zou ik een vergelijking kunnen doen door wat samples via de analoge ingang van m'n Pulsar II op te nemen en dezelfde samples via de ADA8000. Dat zal ik vanavond wel even doen. Het nadeel alleen van het gebruiken van m'n analoge ingang is dat ik het uitgangsniveau van de MPC omlaag moet brengen om oversturen te voorkomen, dus dit zal wellicht het geluid beïnvloeden.
Origineel geplaatst door Lazy Eyes
waarom neem je het dan niet altijd gewoon analoog op?
Maar met een beetje EQen kun je dat verschil wel weer corrigeren.Origineel geplaatst door Lazy Eyes
Ja je hoort het inderdaad wel .. das wel zonde, maar goed je kan niet alles hebben, waarom neem je het dan niet altijd gewoon analoog op?

en het woordje kleuring word vergetenOrigineel geplaatst door Flesje
Beide opnames zijn digitaal, het verschil zit m alleen in de gebruikte AD converters. Analoog opnemen doe je met tape oid, dat staat ver af van de wereld van adat en PC's etc. Puur voor de duidelijkheid, ik vermoed dat je wat dingen door elkaar haalt hier.![]()