MPC 2000xl FREEZE!!1

Lazy Eyes

Stamgast
Ik was dus gisteren bezig met een beatje gewoon effe kloten, en toen ging ik een menu, en me MPC bleef hangen, deed niets meer.. Ik ben nog effe wezen pissen in de tussetijd..

Niks, enige oplossing was aan / uit zetten..

Is dit een veel voorkomend probleem? Of is het waarschijnlijk gewoon een one timer?

De mpc loopt heeeel af en toe wel eens vast. Als het heel vaak zou zijn dan zou ik als eerste aan het geheugen denken welke je er zo uit kan halen.

1e keer, maar denk ook dat het wel een beetje aan mezelf lag omdat ik wel heel snel door de menuutjes aan t switchen was, beetje ongeduldig soms! :)

Ik had een tijdje geleden wel een keer dat na een hele dag kutten m'n mpc bleef hangen. Het vreemde was dat er op het schermpje een soort van matrix effect verscheen met allemaal zwevende cijfers, letters en tekens.

De enige optie was uitzetten en daarna deed ie het weer perfect. Sindsdien nooit meer gehad trouwens!

heeel soms gebeurt dat wel eens. Ik meen bij het verlaten van het STEP menu, maar dat weet ik niet meer zeker (zolang is het alweer geleden)

gewoon regelmatig je werk opslaan
bij puur afspelen is het nog nooit gebeurd; bij iemand anders wel??

Hey, ik had het dus ook bij me step menu.. alleen nu heb ik de MPC pas een weekie dus ben nog niet zo heel goed met dat ding..

Hoe kan je ook al weer individuele noten verschuiven? iemand een idee..? of is het een hels karwei en kan ik dat beter in Cubase doen met de waves?

Origineel geplaatst door Lazy Eyes
Hoe kan je ook al weer individuele noten verschuiven?

met copy, paste en delete...helaas

zelf pas ik sequences aan met Sonar (maar elke seq. die midi kan im- en exporteren voldoet). Daarna de midifile in de MPC openen. Dit voldoet vrijwel altijd ;)

Ik kon mn mpc redelijk vaak vast laten lopen door bij bepaalde delete menu's of andere dingen, in de laatste tijd punt (PPQ ) ipv 96 (max) 99 ofzo in te voeren, af en toe liep mn mpc dan vast

Origineel geplaatst door beestachtig
hmm.. mijn mpc1000 met jj os is nog nooit vastgelopen.. 128 mb ram

...dus??
:gaap: :Z

hmm.. mijn mpc1000 met jj os is nog nooit vastgelopen.. 128 mb ram

Komt nog wel. Van de JJ os zijn zat mensen die vastlopers melden. Maar dat zijn dat bugs die weer gefixed worden. Van de 2k worden geen bugs meer gefixed.

hmm.. ik update elke keer als er een nieuwe update komt van de jj os.. nog nooit problemen mee gehad.. gebruik die jj os sinds de test versie 3.06 en heb nu 4.79..

klinkt nogal raar in de oren om van iemand anders te horen dat de vastlopers nog wel komen als je ze nog nooit hebt gehad ..

Origineel geplaatst door dsil
Ik had een tijdje geleden wel een keer dat na een hele dag kutten m'n mpc bleef hangen. Het vreemde was dat er op het schermpje een soort van matrix effect verscheen met allemaal zwevende cijfers, letters en tekens.

De enige optie was uitzetten en daarna deed ie het weer perfect. Sindsdien nooit meer gehad trouwens!

maf, dit heb ik dus ook wel eens gehad.. lijkt net alsof er een virus aan het werk is..
maar goed, ook 1 keer gehad, daarna ook niet meer..

corrupte sample?

hmm.. ik update elke keer als er een nieuwe update komt van de jj os.. nog nooit problemen mee gehad.. gebruik die jj os sinds de test versie 3.06 en heb nu 4.79..

klinkt nogal raar in de oren om van iemand anders te horen dat de vastlopers nog wel komen als je ze nog nooit hebt gehad ..

Ik heb wel een JJ os op mijn 1000 staan, maar das ene oude versie en eigenlijk gebruik m'n 1000 nooit. Maar de vastlopers waren niet bij mij. Overigens kan elk apparaat vastlopen. Bij de 2000 is dat overigens zeldzaam bij de manier waarop ik 'm gebruik. Echt super te vertrouwen apparaat.
Ik save weinig tussentijds, maar werk alleen met simpele midi loopjes. Geen moeilijk system exclusive of samples.

Origineel geplaatst door roelant
maf, dit heb ik dus ook wel eens gehad.. lijkt net alsof er een virus aan het werk is..
maar goed, ook 1 keer gehad, daarna ook niet meer..

corrupte sample?

dat is wat je noemt een machinetaal-monitor. Je ziet eigenlijk een stukje van het interne systeem. Sommigen noemen het ook de debugger 8) whatever, je hebt er niets aan...

ik heb dat ook eens gehad die matrix met cijfers...

oh en noten verschuiven kan eventueel met de shift timing functie in quantize window...
daar kun je noten een aantal ticks verschuiven..

maar noten verschuiven is handig om een swing, rush of laidback feel te krijgen, maar als je het verkeerd hebt gespeeld...tsjah het is een mpc dan speel je het opnieuw in...kost je 10 seconden werk :confused:

Ik wil het noten schuvien vooral gebruiken om af en toe een lekkere swing te krijgen op bijvoorbeelde de snares.. zo'n lekkere shift doet het toch vaak goed..

waar zit die shift note in de quantize..?? bij swing ook?

Origineel geplaatst door sander
Ik heb wel een JJ os op mijn 1000 staan, maar das ene oude versie en eigenlijk gebruik m'n 1000 nooit. Maar de vastlopers waren niet bij mij. Overigens kan elk apparaat vastlopen. Bij de 2000 is dat overigens zeldzaam bij de manier waarop ik 'm gebruik. Echt super te vertrouwen apparaat.
Ik save weinig tussentijds, maar werk alleen met simpele midi loopjes. Geen moeilijk system exclusive of samples.

ah okey, ik moet wel zeggen dat ik een redelijke intensieve 1000 gebruiker ben met jj os, ik gebruik midi, veel samples knippen, veel sequences, tracks, grid edit, q-link, grid edit en global program edit.... hij is zegmaar de blueprint voor mijn beats voordat ik ze in sporen uittrack naar cubase..

het enige wat wel min of meer vastloopt zijn die fokking pads, maar daar heb je op die 2000 vast geen last van.. interlink pads ;)

Origineel geplaatst door Lazy Eyes
Ik wil het noten schuvien vooral gebruiken om af en toe een lekkere swing te krijgen op bijvoorbeelde de snares.. zo'n lekkere shift doet het toch vaak goed..

waar zit die shift note in de quantize..?? bij swing ook?

als het goed is kan je deze terugvinden in je timing correct venster, in de 2000xl is dat geloof ik het knopje linksonder in je lcd scherm..

wat trouwens ook een goeie is, is je interne quantize gebruiken.. of is dat iets te bijdehand om te zeggen?

Origineel geplaatst door Cecil
dat is wat je noemt een machinetaal-monitor. Je ziet eigenlijk een stukje van het interne systeem. Sommigen noemen het ook de debugger 8) whatever, je hebt er niets aan...

Okee, ik heb de zoekfunctie even gebruikt want ik ervaar op dit moment hetzelfde probleem met mijn MPC2000XL. Tot twee keer toe probeer ik nieuw opgenomen tracks te saven (ik gebruik nog steeds een floppy drive overigens) en tot twee keer toe kom ik inderdaad in die matrix van cijfers terecht. Echt een vastloper lijkt het niet want de softkeys doen het nog steeds, alleen dan met functies die ik nog niet eerder gezien heb. En het blijven rijen met cijfertjes die in het scherm te zien zijn, alleen dan steeds weer andere...

Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt en hoe je er weer uitkomt? Ik heb echt de pest in want eindelijk ben ik weer eens lekker bezig en dan zal je zien dat zoiets gebeurt :(

Back