Vst Snippet

jeetn

Stamgast
Er word veel de vraag gesteld welke vst voor dit en welke voor dat......?!
Iedereen kan hier zijn mening wel geven en daar blijf het ook bij.Soms weet ik ook niet meer wat nu goed is.
Er staan wel demo's en mp3's op de site maar in hoeverre zijn deze bewerkt dan?!

Hierbij vraag ik de mensen die in het bezit zijn van een vst hier eens een snippet of zo neer te plaatsen.
Liefst met wat uitleg en onbewerkt met allerhande andere vst's enz(zo wel liefst wat uitleg)

Dit zou mij persoonlijk veel helpen en ik denk zeer vele andere mensen ook.Men kan dan zelf uitmaken welke men zou moeten aanschaffen.

genre is hier helemaal vrij(van house tot klassiek)

thx

Re: Vst Snippet

Origineel geplaatst door jeetn
Er word veel de vraag gesteld welke vst voor dit en welke voor dat......?!
Iedereen kan hier zijn mening wel geven en daar blijf het ook bij.Soms weet ik ook niet meer wat nu goed is. Er staan wel demo's en mp3's op de site maar in hoeverre zijn deze bewerkt dan?!
Dat staat er vaak ook nog bij. Over het algemeen wordt bij een complete track wel een gesamplede drumloop geplaatst, anders klinkt 't natuurlijk niet zo sappig.

Hierbij vraag ik de mensen die in het bezit zijn van een vst hier eens een snippet of zo neer te plaatsen.
Er zijn werkelijk meer dan duizend VSTs. Ik kan je aanbevelen je vraag gerichter te stellen, want zo heb je er niks aan :). Dan nog, demo's van plugins zeggen vaak lang niet zoveel; ons muzikaal geheugen gaat redelijk goed om met de jaren '70 en '80 waar een paar synthesizers heel typische geluiden hadden, en plugins steken er niet bovenuit in de zin dat "ja, je kunt alleen dat geluid uit die plugin krijgen" een betekenisvolle uitspraak is.

Men kan dan zelf uitmaken welke men zou moeten aanschaffen.
Wat dat betreft verschilt het niet veel met hardwaresynthesizers:

- je hebt eisen w.b.t. het geluid - analoog-achtig, realistisch, FM, watdanook
- je hebt een bepaald budget (van 0 tot ?? euro)
- je hebt een Mac of een PC (sommige software werkt alleen op de ene)

Start met die 3 punten en dan kom je al een heel eind :).

Verder zijn er genoeg demo's te downloaden; gewoon doen, en even mee spelen. Vaak al stukken beter voor de beeldvorming dan een snippet. Niet dat ik je wil ontmoedigen ;).

Re: Re: Vst Snippet

Re: Re: Vst Snippet

Origineel geplaatst door Yoozer
Dat staat er vaak ook nog bij. Over het algemeen wordt bij een complete track wel een gesamplede drumloop geplaatst, anders klinkt 't natuurlijk niet zo sappig.

Er zijn werkelijk meer dan duizend VSTs. Ik kan je aanbevelen je vraag gerichter te stellen, want zo heb je er niks aan :). Dan nog, demo's van plugins zeggen vaak lang niet zoveel; ons muzikaal geheugen gaat redelijk goed om met de jaren '70 en '80 waar een paar synthesizers heel typische geluiden hadden, en plugins steken er niet bovenuit in de zin dat "ja, je kunt alleen dat geluid uit die plugin krijgen" een betekenisvolle uitspraak is.

Wat dat betreft verschilt het niet veel met hardwaresynthesizers:

- je hebt eisen w.b.t. het geluid - analoog-achtig, realistisch, FM, watdanook
- je hebt een bepaald budget (van 0 tot ?? euro)
- je hebt een Mac of een PC (sommige software werkt alleen op de ene)

Start met die 3 punten en dan kom je al een heel eind :).

Verder zijn er genoeg demo's te downloaden; gewoon doen, en even mee spelen. Vaak al stukken beter voor de beeldvorming dan een snippet. Niet dat ik je wil ontmoedigen ;).

Sorry maar ik vind zijn vraag heel duidelijk. Welke VST plaats daar een clipje van.

Re: Re: Re: Vst Snippet

Re: Re: Re: Vst Snippet

Origineel geplaatst door astronaut
Sorry maar ik vind zijn vraag heel duidelijk. Welke VST plaats daar een clipje van.

Of niet. De vraag is een snippet te plaatsen zodat de TS erachter kan komen wat nu een goede plugin is. Wat is zijn definitie van goed? Waar moet de plugin aan voldoen? Enige verfijning van de vraag lijkt me niet onterecht.

Re: Re: Re: Re: Vst Snippet

Re: Re: Re: Re: Vst Snippet

Origineel geplaatst door mc_kwok
Of niet. De vraag is een snippet te plaatsen zodat de TS erachter kan komen wat nu een goede plugin is. Wat is zijn definitie van goed? Waar moet de plugin aan voldoen? Enige verfijning van de vraag lijkt me niet onterecht.

Volgens mij doet de definitie er helemaal niet toe, maar goed.. Blijkbaar is het niet voor iedereen duidelijk dus laat de topic starter zijn vraag maar verbalkenenderiseren.
http://www.home.no/gunnare/ Deze vind ik wel o.k. Ook hier zijn geluiddemo's te vinden.

Deze vraag is zeer duidelijk en zeer veelzijdig....

Hier mag om het even welke vst besproken worden.

Het is niet persoonlijk bedoeld,gewoon om het even welke vst kan hier besproken worden aan e hand van een snippet.

Dit ter vervanging van:Welke favoriete vst voor dit welk voor dat.........

Het antwoord zal veel duidelijker zijn dan gewoon albino of hypersonic of reaktor,......enz

Hopelijk ben ik wat duidelijker nu.

Wie zin geeft laat je maar gaan......

Back