Synton Syrinx

Zeker geen geld overmaken Leo, geld ben je zeer zeker kwijt en een boeking terugdraaien naderhand kun je vergeten.

Die oude spullen doen toch altijd weer genoeg stof opwaaien :)

Zo'n Syrinx lijkt me een hele mooie bak maar een bedrag als 2.500 zou ik
er persoonlijk echt niet voor over hebben. Een groot deel van dat bedrag
bestaat namelijk puur uit verzamelaarswaarde; het lijkt me echt niet dat
de sound en de mogelijkheden alleen zoveel geld rechtvaardigen.

Natuurlijk geldt dit (in meer of mindere mate) voor alle vintage
apparatuur, maar voor zoveel geld zou ik echt liever iets anders kopen
denk ik. Zoals bijvoorbeeld (daar is hij weer) een Cwejman S1. Meer
mogelijkheden ook nog en ik geloof er niets van, dat deze minder zou
klinken dan een Syrinx.

Maar goed, ieder het zijne natuurlijk :okdan:

Origineel geplaatst door Hooihuis
Die oude spullen doen toch altijd weer genoeg stof opwaaien :)

Zo'n Syrinx lijkt me een hele mooie bak maar een bedrag als 2.500 zou ik
er persoonlijk echt niet voor over hebben. Een groot deel van dat bedrag
bestaat namelijk puur uit verzamelaarswaarde; het lijkt me echt niet dat
de sound en de mogelijkheden alleen zoveel geld rechtvaardigen.

Natuurlijk geldt dit (in meer of mindere mate) voor alle vintage
apparatuur, maar voor zoveel geld zou ik echt liever iets anders kopen
denk ik. Zoals bijvoorbeeld (daar is hij weer) een Cwejman S1. Meer
mogelijkheden ook nog en ik geloof er niets van, dat deze minder zou
klinken dan een Syrinx.

Maar goed, ieder het zijne natuurlijk :okdan:

is helemaal waar, maar al die flauwekul betekent dat je het ook wel weer kwijt raakt voor die centen. zoiets.

Origineel geplaatst door Leo
is helemaal waar, maar al die flauwekul betekent dat je het ook wel weer kwijt raakt voor die centen. zoiets.

Daar heb je helemaal gelijk in. En flauwekul zou ik het nog niet eens willen noemen, want als iemand synths koopt puur vanwege de zeldzaamheid dan is dat zijn / haar goed recht. Als ik zou pootjebaden in het geld had ik waarschijnlijk ook wel een klein museumpje aangelegd met bakken die je bijna nooit tegenkomt.

Een investering zou ik vintage nog steeds niet willen noemen, maar minder waard worden doet het sowieso niet :)

Ach er zijn nog wel meer synthesizers waar er maar weinig van zijn gemaakt en die stukken beter zijn als een Syrinx.
Die van de pot gerukte Amerikaan liet een Nederlandse vriend van hem trouwens de kastanjes uit het vuur halen voor hem. Frank leek me een aardige jongen die zijn vriend die in een bandje speelt best wilde helpen.
Overigens is die foto door mij gemaakt en mag zoiets eigenlijk?
6000 dollar denkt ie nu te kunnen gaan vangen? 4000 dollar is in de VS ook wel zo'n beetje de limiet.
Overigens zit er een 220 volts voeding en hij schreef me dat ie er opnames mee ging maken.
Vast zo'n sample cd die die natuurlijk ook nog gaat maken om er rijk mee te worden.
:confused: :stupid

bv greatest syrinx samples :D

volgens mij zijn ze in de us wel aardig populair en wordt er sneller bv 1000 eu extra betaald ,...

@ hooi huis;hebk ook liever bv je crumar spirt en cash over

Wat is een Syrinx tegenwoordig daadwerkelijk waard kwa prijs?
Ik krijg namelijk vandaag te horen dat er bij iemand die vroeger in een band met mij speelde er een op zolder notabene stof staat te verzamellen !!!

Echt waard denk ik € 100,- wat er voor neergelegd wordt tegenwoordig tussen de € 2000,- € 3000,-

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Ach er zijn nog wel meer synthesizers waar er maar weinig van zijn gemaakt en die stukken beter zijn als een Syrinx.
Die van de pot gerukte Amerikaan liet een Nederlandse vriend van hem trouwens de kastanjes uit het vuur halen voor hem. Frank leek me een aardige jongen die zijn vriend die in een bandje speelt best wilde helpen.
Overigens is die foto door mij gemaakt en mag zoiets eigenlijk?
6000 dollar denkt ie nu te kunnen gaan vangen? 4000 dollar is in de VS ook wel zo'n beetje de limiet.
Overigens zit er een 220 volts voeding en hij schreef me dat ie er opnames mee ging maken.
Vast zo'n sample cd die die natuurlijk ook nog gaat maken om er rijk mee te worden.
:confused: :stupid

Rianne ik zou hem gewoon een positieve feedback geven over jou Syrinix transactie.
Met de melding dat die er maar mooi veel mee mag verdienen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Rianne ik zou hem gewoon een positieve feedback geven over jou Syrinix transactie.
Met de melding dat die er maar mooi veel mee mag verdienen.

Ze had al een feedback achtergelaten, de onbeschofte Amerikaan voelt
zich blijkbaar te goed, dus geeft hij er haar maar geen........de sukkel.

Inmiddels heb ik de Syrinx thuis staan om eens te kijken wat en of ie het nog doet.
Er is 1 toets gebroken maar deze kan ik wel lijmen (heb voldoende lijmpjes in huis voor m'n modelbouw hobby)
En alle veercontacten onder de toetsen zijn geoxideerd.
Nou heb ik dit bij mijn Mirage ook eens gehad en ze schoon gekregen met koper/zilverpoets en wattenstokjes, maar mischien zijn er mensen die hier andere suggesties voor hebben?

PS: deze is in ieder geval op dit moment niet voor de verkoop.

Laatst gewijzigd:
ik weet nog wel dat toen synton al faiiliet was mark paping (nog wel eens muziek mee gemaakt ooit)er nog een aantal had die hij voor een vriendenprijsje van 300 gulden of zoiets de deur uit wilde doen..
dan belanden we weer automatisch in het stom dat ik het toen niet heb gedaan verhaal...:stupid

Origineel geplaatst door neuromancer
Inmiddels heb ik de Syrinx thuis staan om eens te kijken wat en of ie het nog doet.
Er is 1 toets gebroken maar deze kan ik wel lijmen (heb voldoende lijmpjes in huis voor m'n modelbouw hobby)
En alle veercontacten onder de toetsen zijn geoxideerd.
Nou heb ik dit bij mijn Mirage ook eens gehad en ze schoon gekregen met koper/zilverpoets en wattenstokjes, maar mischien zijn er mensen die hier andere suggesties voor hebben?

PS: deze is in ieder geval op dit moment niet voor de verkoop.

sc6 leuke bak uiteindelijk toch pro one sound met meer filtermogelijkheden ...
welke heb je rode/ bleu andere
zonder of met toetsen ,..okweet tal je had een toetsen probleem
hihi
sc6 iig !!
:halleluja

Back