Synton Syrinx

gelukkig dan maar, dat het waarschijnlijk een oplichter is. :)
heb nog niks gehoord.

Een Synton Syrinx vandaag de dag voor € 600,- daar zou ik mezelf niet al teveel serieus op verheugen Leo :)

Het lijkt toch dat de Synton Syrinx echt wel de competitie met de prorphet EEN aankan...

dus 600 Euro's voor bovendien ook nog de enig HOLLANDSE synthesizer lijken echt niet te veel.

zit ook nog kofffertje bij en documentatie.

Misschien moet het geluid wel wat geholpen worden via de mengtafel en wat effect..
maar dat moet bij de concurentie ook...FEIT blijft dat het wel een UNIEK apparaat is.

Murc

Attachments

• xx.jpg
    xx.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 77
600 euro voor een Syrinx, vergeet het aub, nu never, nooit en nergens.

Vanaf 2000,- en dan nog met heel veel "mazzel" en moeite

Hello,

I'm glad that you are the winner.The cost of shipping and the insurance of the package is 60 euro and will be sent with DHL company.The payment should be made by bank wire transfer.The total amount will be 649 euros.
The package will be sent from Spain and you will receive it from 3 to 7 days once my bank will confirm your transfer.
Let me know so can I provide you my bank details.

TKS!
Bill Oasama

.........................ik geloof er helemaal niks van. ik zal hem eens om een foto van de achterkant van de synth vragen.

trouwens, de synton is neit de enige nederlandse synth. ik heb wel eens een e-pro mnisynth gehad (dacht dat die zo heette) en daar is nog een groter type van ook. dan hebben we nog de hound. en er zijn er vast nog meer.

Origineel geplaatst door Leo
Hello,

I'm glad that you are the winner.The cost of shipping and the insurance of the package is 60 euro and will be sent with DHL company.The payment should be made by bank wire transfer.The total amount will be 649 euros.
The package will be sent from Spain and you will receive it from 3 to 7 days once my bank will confirm your transfer.

TKS!
Bill Oasama

.........................ik geloof er helemaal niks van. ik zal hem eens om een foto van de achterkant van de synth vragen.

trouwens, de synton is neit de enige nederlandse synth. ik heb wel eens een e-pro mnisynth gehad (dacht dat die zo heette) en daar is nog een groter type van ook. dan hebben we nog de hound. en er zijn er vast nog meer.

Is er nou geen mogelijkheid dat je betaalt en dan de betaling terugdraait zodra je niks ontvangt?
Ik ben er ook weer eens ingestonken, maar gelukkig maar voor 70 euro.
Ow ja, een foto van de onderkant heeft ie zeker niet!

Hoi Leo,
Als je de orginele advert zoekt, die staat hier....

En als je 'm echt wilt kopen... dan kan dat hier....
Niet dat die verkocht gaat worden natuurlijk :)

8>

Origineel geplaatst door Leo
Hello,

TKS!
Bill Oasama

Bank wire transfer is wel redelijk betrouwbaar toch? Je hebt dan alle gegevens van hem, en niet zo maar een snel aangemaakt accountje of iets zoals WesternUnion ofzo...

Als ik dat ding echt graag zou willen dan nam ik de gok...

Zodra de term Synton Syrinx valt krijg je meteen met de firma list en bedrog te maken.
Ach waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven dat je ze voor een paar honderd gulden kon inkopen en voor 4000 gulden meteen weer kon verpatsen. Een hoop flauwekul weer in deze thread en iedere keer is het weer raak.
Handige handelaren hebben nou eenmaal geen verstand van synthesizers.
In de advertentie staat ie trouwens te koop als SyntHon en dan weet je al genoeg natuurlijk.
Nee hoor ik voel me niet geroepen hem aan Leo te verkopen voor 500, 1000 en ook niet voor 1200.
Ziekelijk die figuren die synths over de hele wereld voor een veel te lage prijs inkopen en dan via dit forum veel te duur verkopen.
Synton verkocht ze destijds gewoon via reguliere muziekwinkels en kopen rechtstreeks van de fabrikant pikken muziekwinkels echt niet en dan gaat een merk in de ban.

Origineel geplaatst door eZe
Hoi Leo,

8>

Ik zou hem die originele advertentie voorhouden en vragen of er 2 versies serienummer 1 zijn...:o:

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Zodra de term Synton Syrinx valt krijg je meteen met de firma list en bedrog te maken.
Ach waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven dat je ze voor een paar honderd gulden kon inkopen en voor 4000 gulden meteen weer kon verpatsen. Een hoop flauwekul weer in deze thread en iedere keer is het weer raak.
Handige handelaren hebben nou eenmaal geen verstand van synthesizers.
In de advertentie staat ie trouwens te koop als SyntHon en dan weet je al genoeg natuurlijk.
Nee hoor ik voel me niet geroepen hem aan Leo te verkopen voor 500, 1000 en ook niet voor 1200.
Ziekelijk die figuren die synths over de hele wereld voor een veel te lage prijs inkopen en dan via dit forum veel te duur verkopen.
Synton verkocht ze destijds gewoon via reguliere muziekwinkels en kopen rechtstreeks van de fabrikant pikken muziekwinkels echt niet en dan gaat een merk in de ban.

ik krijg de indruk dat je misschien mij te serieus neemt, of in ieder geval jezelf. in dit stukje vliegen ineens heel wat verwijten in het rond en zo te lezen zit je een hoop dwars. ik hoop maar dat ik me vergis.

je dacht toch niet echt dat ik jouw synton voor 1000 of 1200 zou willen kopen? 'had ik zelf niet ergens gezegd dat je hem voor 2200 of meer makkelijk kwijt zou kunnen, als je het elders zou proberen?
voor deze synton (tikfouten maken we allemaal wel eens trouwens) had ik 1800 geboden. niet weinig, maar ook geen bedrag om je echt zorgen over te maken. daarvoor ben je hem vlot (ik heb geen liggende gelden) weer kwijt, als het toch gewoon weer een synthesizer blijkt, bijna net als alle andere. dat niemand biedt en het gevraagde openingsbod meteen de eindprijs is, daar kan ik niks aan doen.
ik ben trouwens blij dat meteen is vastgesteld, door jouw wetenschappelijke waarneming dat handige handelaren (leuke suske en wiske titel) geen verstand hebben van synthesizers, dat ik geen handige handelaar en. howel een relatief begrip, subjectief ook, durf ik wel te stellen dat ik verstand heb van synthesizers. als criterium hou ik dan maar even aan dat ik met 68% kans meer weet dan 90% van de bevolking over synthesizers. vooral over de prijs natuurlijk :)

Hoi Leo,

8>

Bedankt! die zocht ik al, ik ben niet zo handig in het vinden van oude veilingen.

dat is trouwens wel erg veel, veel meer dan ik dacht. ik had het idee dat een mooie synthi zo rond de 2500 zou zitten. (had het verhaal over het serienummer enzo niet eens gelezen trouwens, ik ben meestal meer geïnteresseerd in het apparaat en de herrie die het maakt dan in allerlei aanverwante eigenschappen leuk voor de verzamelaar. die merk ik meestal later pas op.

Het blijft met die oude meuk wat een gek er voor over heeft.

Laten we wel zijn: ik geloof nooit dat er met zo'n machine nog muziek word gemaakt vanwege zijn unieke karakter. Het is gewoon een ordinair verzamelaarsobject geworden zoals het lot is van de meeste vintage synths.

Hoi Leo,

8>

zal je net zien dat deze 2 aanbiedingen frauduleus zijn en dat ik mezelf een synton voor 589 door de neus boor, doordat ik die bill waku waku niet te vertrouwen. :)

Internationaal kopen via e-bay blijft altijd een groot risico. Koop b.v. nooit iets van grote waarde van iemand zonder feedback. Dat is les 1.
Verder moet het verkoopverhaal kloppen tot in detail. ( Iemand die serieus een legendarische synth aanbiedt, zal ook serieus werk maken van de advertentie, en niet zomaar een summiere opsomming van wat specs. plaatsen. Dit om te voorkomen dat men de verkoper als mogelijk onbetrouwbaar zal inschatten.

Maar het blijft lastig....

Origineel geplaatst door dutchrichie
Internationaal kopen via e-bay blijft altijd een groot risico. Koop b.v. nooit iets van grote waarde van iemand zonder feedback. Dat is les 1.
Verder moet het verkoopverhaal kloppen tot in detail. ( Iemand die serieus een legendarische synth aanbiedt, zal ook serieus werk maken van de advertentie, en niet zomaar een summiere opsomming van wat specs. plaatsen. Dit om te voorkomen dat men de verkoper als mogelijk onbetrouwbaar zal inschatten.

Maar het blijft lastig....

Plus: check bij de afgelopen aanbiedingen of er niet recent exact zo'n synth met exact zo'n verhaal verkocht is. Een advertentie kan er verzorgd uit zien, maar wel 1-op-1 een kopie zijn van de advertentie van iemand die echt zo'n synth had...

Origineel geplaatst door etaoin
Plus: check bij de afgelopen aanbiedingen of er niet recent exact zo'n synth met exact zo'n verhaal verkocht is. Een advertentie kan er verzorgd uit zien, maar wel 1-op-1 een kopie zijn van de advertentie van iemand die echt zo'n synth had...

Goeie opmerking Etaoin !

Plus ook nog dit: Vraag de verkoper het hemd van het lijf.... Stel elke vraag die je relevant lijkt VOORDAT je gaat bieden. Vraag extra foto's etc... Krijg je geen, of onvoldoende reactie, dan niet bieden.
Blijf altijd vriendelijk in je reacties, zonder cynisch te worden, en sla al je communicatie op zodat je dit kunt overleggen in geval van een geschil. Als je kunt aantonen dat er op vragen niet wordt gereageerd, en dat de advertentie is overgenomen van een vorige aanbieder, dan sta je al een stuk sterker.

Over handelaren: Dit is van alle tijden. Het maakt niet uit waarin gehandeld wordt. Als mensen geld ruiken is dat al genoeg. Ik neem het iemand niet kwalijk als diegene ergens een synth goedkoop kan kopen, en die later met dikke winst probeert te verkopen. Zo gaat het nu eenmaal met alle handel in de wereld, niet alleen synths en aanverwante artikelen. Vraag en aanbod. Voor synthliefhebbers met weinig poen is het zuur, maar dat is weer een ander verhaal....

meestal zie je het wel, als iets niet klopt. gouden regel: als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.
ik heb de veiling gemeld bij ebay, we zien wel.

Back