aansluiten oxygen 8

de wouzer

Ingeburgerd
Ik heb een evoluion uc 33 en een oxygen 8. Deze wil ik alle2 aansluiten op mijn usb poorten. Bij de uc33 gaat dat zonder probleem. Zowel mijn traktor 3 als mijn ableton 6 pakt hem en ik kan alles zo instellen als ik het wil.
Omdat ik mijn midi instruments met ableton wil spelen mijn een oxygen 8 heb ik deze uit de kast gepakt en aangesloten, maar er gebeurt helemaal niets. Zowel niet bij traktor als niet bij ableton.

Ik ben vervolgens naar de m audio site gegaan en heb daar drivers geinstalleerd voor osx, maar het helpt niets. Ook heb ik hem aangesloten op mijn scratch amp, de final scratch 2 geluidskaart met midi in en uitgang en zodoende direct op mijn midi aangesloten. Volgens mij hoef ik dan helemaal geen drivers te installeren, dus dacht ik dit eventuele probleem te omzeilen. Helaas ook nu werkt niets.

Wat nu?

Re: aansluiten oxygen 8

volgens mij moet er zij ableton zoiezo een geel blokje knipperen als ik mijn controller aanraak... waaraan je kan zien dat er in ieder geval een midi input binnenkomt. Dat gebeurt helelmaal niet.

Waar zit het knopje op de sequencer? )voor het geval dat dat er toch nog mee te maken heeft?

Re: Re: aansluiten oxygen 8

Re: Re: aansluiten oxygen 8

Origineel geplaatst door de wouzer
Waar zit het knopje op de sequencer? )voor het geval dat dat er toch nog mee te maken heeft?

welk knopje?

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Volgens mij is die gewoon verrot. Alles gaat een keer kapot.
sry
denken meer mensen er zo over? Lijkt me een beetje jammer als ik een goeie controller weggooi, omdat ik iets niet helemaal begrijp. Zijn er mogelijkheden (bijv. instellingen op de midi controller) dat hij geen signaal uitzend?

Origineel geplaatst door de wouzer
denken meer mensen er zo over? Lijkt me een beetje jammer als ik een goeie controller weggooi, omdat ik iets niet helemaal begrijp. Zijn er mogelijkheden (bijv. instellingen op de midi controller) dat hij geen signaal uitzend?

Tja, defect is een optie.... check als je de mogelijkheid hebt de controller op een andere pc. Of heb je per ongeluk de midi IN en OUT omgewisseld? Sluit alle mogelijkheden uit als je de kans hebt....

Precies...

In windows staat de Oxygen ook in het apparaatbeheer (bij sound, video and game controllers onder Maudio USB keystation). Ik ken osx niet, maar die heeft vast iets vergelijkbaars.

Brandt je display op de oxygen? Zo niet, dan lijkt het me einde verhaal...

Ik meen me te herinneren dat de handleiding vermeldt dat aangeraden wordt een adapter te gebruiken ivm stabiliteit.
Mijne wordt gewoon via usb gevoed en werkt probleemloos, misschien is dat bij jou anders.

Ik hoop voor je dat je er iets aan hebt. Veel succes ermee iig!!

Back