Roland SH5

VlEen

Ouwe rot
Hij blijft lekker, alleen erg duur, nog 15 minuten maar misschien een prijsvorschlag?

eBay

sh_new_1.jpg

Dit is weer een van de bekende ebay handelaren die synths bij oude vrouwtjes gratis van zolder ophaalt en deze dan tegen 2-3 maal de gangbare prijs, gedurende een maand of zes, op ebay zet.

Blijkbaar zit hier toch handel in want er lijken er steeds meer van te komen;
in Nederland, Belgie, de VS, Duitsland zie ik steeds meer mensen die niet echt van synths lijken te houden maar vooral van het geld dat ze kunnen opbrengen.

Ik gun iedereen zijn succes, maar heb het meeste respect voor mensen die niet alleen synths doorschuiven maar ze ook kunnen herstellen, tunen, customizen

Ik krijg de neiging om alle interessante dingen dan zelf maar op te gaan kopen, puur om te voorkomen dat het in handen van zulke handelaren valt :r

Ik persoonlijk ben van mening dat deze mensen dit forum niet als platform voor hun zaakjes zouden moeten kunnen gebruiken.

Ik krijg de neiging om alle interessante dingen dan zelf maar op te gaan kopen, puur om te voorkomen dat het in handen van zulke handelaren valt.Ik persoonlijk ben van mening dat deze mensen dit forum niet als platform voor hun zaakjes zouden moeten kunnen gebruiken.

Levka, gij zij ne coole pé en ik doe ook mijn best, maar ik vrees toch dat het water naar zee dragen is....=(

Origineel geplaatst door levka
Ik gun iedereen zijn succes, maar heb het meeste respect voor mensen die niet alleen synths doorschuiven maar ze ook kunnen herstellen, tunen, customizen

Ik krijg de neiging om alle interessante dingen dan zelf maar op te gaan kopen, puur om te voorkomen dat het in handen van zulke handelaren valt :r

Ik persoonlijk ben van mening dat deze mensen dit forum niet als platform voor hun zaakjes zouden moeten kunnen gebruiken.

No offence,ga maar van 1 ding uit:

als het toestel te duur wordt aangeboden en niet verkoopt is dat ons probleem niet maar van de handelaar,dus moeten we er zelf niet beginnen over zeuren en zeker niet alst wel verkocht raakt,want zelfs door de slechte reacties komen deze toestellen in de belangstelling,EN DAT moet je vermijden wil je de prijzen terug (een beetje) laten zakken.

Origineel geplaatst door HEXAGON
zelfs door de slechte reacties komen deze toestellen in de belangstelling,EN DAT moet je vermijden wil je de prijzen terug (een beetje) laten zakken.

dit helpt dan vast:

deze is misschien (nog) niet zo mooi als het ebay exemplaar, maar ook een heel stuk goedkoper.
en ik was nog nooit in Bergen geweest, leuk dorp wel.

Attachments

• sh5.jpg
    sh5.jpg
    146,3 KB · Bekeken: 98
Wat een enorme bak! Wat weegt dat wel niet?
Lekker veel knoppen en sliders...hmm.... 8~

Origineel geplaatst door Tukker
Wat een enorme bak! Wat weegt dat wel niet?

spijker op zijn kop.

ik vind m wel iets an de sonic6 hebben die ik heb weggedaan, maar hij klinkt beter en kan nog iets meer.
alleen is ie erg zwaar! ik geloof dat ik dat lege plastic koffertje van de sonic6 handiger vond.

Origineel geplaatst door Tukker

en helaas zijn 2 sliders niet helemaal ok, misschien een kwestie van schoonmaken.
verder doet ie het goed, maar echt loodzwaar....

Attachments

• front.jpg
    front.jpg
    136,4 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Leo
spijker op zijn kop.

Synth op zijn knop :P

Toch een zeer mooi instrument om te bespelen lijkt me.

inpakken, maar een beetje te zwaar om weg te wezen...

Attachments

• koffer.jpg
    koffer.jpg
    128,5 KB · Bekeken: 96
ik geloof dat ik dat lege plastic koffertje van de sonic6 handiger vond.

Precies Leo koop jij maar weer een Sonic 6 neem ik je Roland alvast wel over :mega:

Origineel geplaatst door Wiseguy
Precies Leo koop jij maar weer een Sonic 6 neem ik je Roland alvast wel over :mega:

jij hebt vast nog wel een mini over, zeg maar wat ik erbij moet leggen :) ;)

vorige maand gingen er in 1 week 2 minimoogs en 1 sonic6 over de ebay-toonbank, alle 3 in zeer knappe staat.
de sonic6 was duurder dan de minimoogs! (ongeveer 1350 tegenover 2 x rond de 1250.)

maar ik geef zonder meer toe dat van de sonic6 en de sh5, de laatste superieur is. krachtiger geluid, betere (en veel meer uitgebreide) filtersectie. nog meer mogelijkheden op modulatie/sample/hold/lfo/trigger gebied. meer in en uit. betere vco's. maar toch........ die sonic6.

trouwens, ik zou ook zo'n lijstje van mijn vrouw en katja schuurman kunnen maken. en ik hou het toch ook liever bij mijn vrouw.

inpakken, maar een beetje te zwaar om weg te wezen...
heb er ook een , vind het wel meevallen, ondanks m'n zwakke rug en de jaren die tellen , lukt het me vrij goed om hem alleen en aan 1 hand te vervoeren.
ps die van mij is niet te koop.

Back