Roland SH5

de mijne ook niet hoor. nog niet ;)
maar ik had m vanmiddag open voor schoonmaakwerkzaamheden en het is echt degelijke roland kwaliteit. het gewicht zit niet alleen in de kast. ik ben niet zo'n roland fan eerlijk gezegd, maar als je ziet hoe dat gebouwd is: petje af.paneel trouwens ook.
toevallig pb-de ik het net nog aan een bevriend forumlid, het is een mooie synth, met veel leuke mogelijkheden, maar als ik achter de moog source ga zitten, die toch veel simpeler is hoor ik eigenlijk meer van wat ik graag hoor. maar wie weet, ik ben nog niet uitgespeeld.

ik vind hem voor cleane, hifi achtige sounds fijner , bv om iets externs door heen te sturen tijdens het mixen ook.
voor solosynth sounds grijp ik ook vaker naar moog.

zo ver ben ik nog neit eens gekomen. als ie helemaal in orde is, ga ik eens lekker uitproberen. wat me meteen wel beviel is de 2 lfo's en de mogelijkheid om elke vco apart met een andere lfo (rate en shape!) te moduleren, ik hou wel van die zweefmolen-draaierige valse sounds.

Origineel geplaatst door Leo
jij hebt vast nog wel een mini over, zeg maar wat ik erbij moet leggen :) ;)

Ik heb er maar één Leo en iets van Bob Moog verkopen is heiligschennis :D

Wat niet wegneemt dat ik wel interese heb in je SH5 als je hem beu bent :)

heb jij nog nooit een mini gehad leo?? dacht dat je zowat elke synth reeds "bezeten" had. !

om heel eerlijk te zijn, en een beetje off topic te gaan, heb ik 10 minimoogs gehad.
die leek me altijd te hoog voor mij gegrepen (te duur eenvoudigweg) en de eerste kocht ik toen ik had beloofd aan iemand om er naar uit te kijken voor hem. ik was meteen weg ervan en hij was ook helemaal niet zo duur in de aanschaf. alleen wilde die jongen hem zo graag hebben, voor zoveel geld, dat ik me niet kon permitteren hem te houden.
later heb ik er nog regelmatig 1 gekocht, maar toch weer weggedaan. zoveel doe ik er niet mee. de laatste was een voyager en daar ben ik een tijdje toch zeer content mee geweest. als ik bedenk wat die allemaal aan extra's en speelcomfort te bieden heeft t.o.v. de oude mini, dan denk ik niet dat ik een oude zou verkiezen boven een nieuwe, als ik wat te kiezen had dan. maar de miimoog blijft een magische en zeer krachtige synth.

met de source als prima en goedkoper alternatief, dat was ik nog vergeten te zeggen.

zie je , dat dacht ik al.
is zo'n voyager nou een soort supermini, of gewoon een andere synthesizer ( om toch maar even door te vragen, alvorens terug naar de threat te gaan)?

(ps hou ook nogal van m'n multimoog )

De SH-5 ziet er uit als een stel Roland Modular modules hardwired in een kast gezet. Zit hier ook dat 18dB/oct filter in?

modular sys 100 =12db lowpass
modular sys100m=24db lowpass
sh5=12db(multimode)+ fixed 6db? bandpass parallel geschakeld
:kimono:

Origineel geplaatst door bikkel
De SH-5 ziet er uit als een stel Roland Modular modules hardwired in een kast gezet. Zit hier ook dat 18dB/oct filter in?

mooi he
system 100 +deze en sh3[a] = eg wel een vd mooiste

dat sh7 champagne bruine = ook wel lekker

Origineel geplaatst door R-ond
dat sh7 champagne bruine = ook wel lekker

Waar heb jij 't nou weer over? :D
System 100, SH5 en SH7 hebben allemaal hetzelfde kleurtje 'laboratorium groen' zeg maar...

Origineel geplaatst door Hanz
System 100, SH5 en SH7 hebben allemaal hetzelfde kleurtje 'laboratorium groen' zeg maar...

is het niet meer grijs?

ummm...

sh7_1.jpg

Origineel geplaatst door Hanz

idd die pix ...
grijse en dat kleurtje erin toch een soort "groen "???
:{ mooie groen nnnnnn...

system 100 /sh3[a]
en sh 5 ...nog meer hebben toch anderkleurtje d8 iksoo:luv: :halleluja

de koffer is alweer een dag of 2 dicht, maar de sh5 heeft niet dat groen, dacht ik. straks even kijken!

jawel hoor, zo groen als sys100.
die groene kleur van de sys100m lijkt wat matter.
welk soort sound zou je eigenlijk willen horen op de sh5?
en leo wat is er mis aan die sh5 dat die in de koffer moet?

Origineel geplaatst door sunny pedaal
jawel hoor, zo groen als sys100.
die groene kleur van de sys100m lijkt wat matter.
welk soort sound zou je eigenlijk willen horen op de sh5?
en leo wat is er mis aan die sh5 dat die in de koffer moet?

laat dat gezever maar ovre kl;eur :D
ik bedoelde denk dat de sh7 een dubbel vakk omlijning heeft

en sound uhh cros mudulated sounds / 2x lfo modulated sounds

toch ask om me heen kijknu
heb ik wel bakken met meerdere lfo,s geen hands on bakkies mmmmmmmmm
bitt/ dk 700/hebben meerdere lfo,s ...geen knoppen

betje modulated sound denk datk wel weet hoe kaal / fatt bv een 1osc/filtre open sound is
ken de sh /system 100 serie ,......beetje,

en leo nu al weer naar zolder met die sh 5
SHAME ON YOU

:smeris: [ ..:halleluja YOKE]

Attachments

• sh-5.jpg
    sh-5.jpg
    122,7 KB · Bekeken: 90
KLEUR VERSCHIL ,...MMM :Z
SOUND VERSCHIL NAH

Attachments

• sh-7.jpg