Roland SH5

Only for collectors...museum item

Hoezeer ik het er ook mee eens ben; op instrumenten moet worden gespeeld! :stupid

Origineel geplaatst door wouw
Wat een sukkel !

ebay SH3500

waar gaat da over
mensen / aan staande buyers zijn toch nie gek
??:confused: ??
eg
een sh 5 op ebay is toch lijkt me aardig bekend by de gene ....die willen

hy is wel erg mooi

de thread was toch begonnen met deze veiling?
je ziet wel meer gekke prijzen en dan is het apparaat nog niet eens super. deze is echt als nieuw, al je op de plaatjes af moet gaan. voor de echte liefhbber met genoeg rondslingerend geld toch een betere koop dan veel andere overpriced items die maar zozo zijn, of gewoon mooi.

3500 is toch wel erg veel, en er is geeneens te bieden?
2000-2500 zou toch ook al veel zijn voor dees synth,
nee voor 3500 zou ik eens uitkijken naar een memorymoog of zo, maar ja het is wat de gek ervoor geeft en kennelijk worden de rijken rijker.
ps volgens mij geeft het geen crossmod op de sh5, ook geen osc->filtermod, helaas helaas

ik hoor zo links en rechts bedragen voor de sh5 die gaan van 11-1200 tot 15-1600.
tja en je hebt weliswaar veel gradaties van mooi, maar deze op ebay is als je op de plaatjes afgaat wel als nieuw te noemen en dat is toch wel bijzonder. 2500 zou ik toch wel denken. uitgaand van 1400 voor een gewoon mooie.

het is natuurlijk weer net wat de gek......

memorymoog vind ik overigens helemaal nergens meer over gaan. 3000 of 3500 voor een gewone of 5000+ voor een lamm...... gevoelsmatig lag de memorymoog altijd al buiten mijn bereik, had geen zin in zo'n dure synth, maar de huidige (vraag) prijzen zijn zodanig dat ik bij dat soort bedragen eerder aan een auto of aanbetaling op een huis denk.

Origineel geplaatst door Leo
memorymoog vind ik overigens helemaal nergens meer over gaan. 3000 of 3500 voor een gewone

Leo,
een memorymoog is niet gewoon !

plafond is gerepareerd, muren en houtwerk geschilderd. de vleor geschuurd e de boekenkasten (ook geschilderd) worden alweer ingeruimd.
heb vanavond de sh5 weer even aangezet en ik ben blij dat ie nog hier staat. wat een geweldige synthesizer. ik ga proberen m nog iets mooier te maken en dan doe ik m ook alleen weg als ik er 3500 voor krijg ;)

dan kost die grap me wel 75 euro!
en dan reken ik de chinees nog niet mee (ik heb even een chineesje gehaald in bergenm toen ik m ophaalde, ik had gehoord dat die goed was)

Wtf heb je 425 euro voor die roland betaald ?
Bergen, woonde daar niet een synthverzamelend SF lid.
Die zit dan ook lekker in de community daar.

ja. hij stond te koop voor 200 en ik was de eerste die belde. ik heb nmeteen gezegd dat het erg goedkoop was, maar hij stond al 10 jaar ongebruikt in een garage van iemand die wel piano speelde. een heel aardige vent die na 15 telefoontjes en spontane hogere biedingen van mensen die gewoon te laat waren maar daar geen genoegen mee wilden nemen, eerst contact opnam met mij om te zien of het prettig geregeld on worden voor ons beiden. hij had een bod van 500 gekregen en we kwamen uit op 425 ipv 200. iedereen weer blij.
ik ben geen roland fan, maar kom van mijn eerste oordeel terug. het is een geweldige synth. klank en sfeer zijn dik ok.

Ja dat zijn fijn gesloten deals.
Wat is dan die aanvankelijke gereserveerdheid tov Roland.
Mijn eigen gereserveerdheid ligt in het ultra brave bijna plastic achtige en vlees noch vis achtige karakter van de Roland synths van pak hem beet eind jaren tachtig (uitgezonderd de V-synth wellicht).
Ik weet qua klank echt niets van die oude Rolands maar op foto's valt het mij in ieder geval wel altijd op dat ze er bijzonder sturdy en goed afgewerkt uitzien; echt mooie cockpit achtige draai en schuifknoppen. Als ze uit Duitsland zouden komen zou ik dat meteen geloven.

Origineel geplaatst door chilistein
Ja dat zijn fijn gesloten deals.
Wat is dan die aanvankelijke gereserveerdheid tov Roland.
Mijn eigen gereserveerdheid ligt in het ultra brave bijna plastic achtige en vlees noch vis achtige karakter van de Roland synths van pak hem beet eind jaren tachtig (uitgezonderd de V-synth wellicht).
Ik weet qua klank echt niets van die oude Rolands maar op foto's valt het mij in ieder geval wel altijd op dat ze er bijzonder sturdy en goed afgewerkt uitzien; echt mooie cockpit achtige draai en schuifknoppen. Als ze uit Duitsland zouden komen zou ik dat meteen geloven.

ik ben sowieso niet zo onder de indruk van de klank van sh09, sh2, sh101, mc202 en zo. dat vind ik niks vergeleken bij bv kleine moogs. dan heb ik hetzelfde als jij; roland heeft later veel troosteloze bakken uitgebracht die zogenaamd de oude tijden zouden doen herleven. en daar baseerde ik dus mijn oordeel een beetje op.
maar na wat spelen met de sh5 merk ik gewoon dat er heel fijne dingen uit te halen zijn.
ach, geen mens is zonder vooroordeel. denk ik.

Origineel geplaatst door Leo
ach, geen mens is zonder vooroordeel. denk ik.

Mooie cirkel redenatie. :okdan:

Origineel geplaatst door chilistein
in het ultra brave bijna plastic achtige en vlees noch vis achtige karakter van de Roland synths van pak hem beet eind jaren tachtig
Typeert ook de meeste muziek van eind jaren tachtig

Nou in de jaren 90 tot nu zie ik niet echt verbetering bij Roland.....zachtjes uitgedrukt.

Dieptepunt MC 303 ?

ben zelf afgeknapt op de update service bij de w30, die me overigens wel menig uurtje heeft gepleziert.
maar misschien toch een kanttekening: vind de jd800 toch ook wel de moeite waard, ook al is dat misschien vloeken in de kerk alhier.
daarnaast sh5, top synth.
jp8 idem
sys100m, fijn voor in m'n studio bij het mixen.
kortom ze konden het wel hoor.

Back