fostex vc8 of M Audio delta 1010

Lazy Eyes

Stamgast
Ok mensen,

Fostex vc8 via adat aan Emu1212m

of

M Audio Delta 1010

Wat raden jullie aan, ik hang naar de fostex vc8 voor de betere converters..
Maar de M Audio lijkt me wel weer wat gebruiksvriendelijker.

Alvast bedankt voor de reacties.

Re: fostex vc8 of M Audio delta 1010

Wat raden jullie aan, ik hang naar de fostex vc8.
Aangezien ik dan de betere converters van de Emu kan blijven gebruiken.

Dan begrijp je het verkeerd. ADAT is al digitaal. Je gebruikt dan dus de converters van de Fostex. De Fostex is ook niks anders dan een 8-voudige A/D-converter.

Je hebt gelijk hang dus naar de fostex omdat deze betere converters heeft, en de Emu 1212 een hogere SNR heeft 120db tegenover 109 voor de M Audio..

Sorry, ik zat verkeerd te lezen...
[edit] o nee, je hebt de post ge-edit ;)

De SNR is alleen van invloed op het analoge stuk, dus dan moet je die van de Fostex met de M-Audio vergelijken.

Dan is die M Audio wel beter, dat is 24/96.

Maar het is voor me mpc en een mpc heeft maar 16 bit dus wat betreft maakt het niet zo heel veel uit toch?

Maar het is voor me mpc en een mpc heeft maar 16 bit dus wat betreft maakt het niet zo heel veel uit toch?

Nee, dan zul je weinig verschil merken. En je maximale dynamiek op 16 bit is 96dB, dus dan is 102dB SNR ook meer dan genoeg.

Dus met andere woorden.. gaan voor de fostex vc8, omdat het voor het tracken van je mpc toch niet uitmaakt.

Ik heb zelf zowel een 1212m als een M-Audio Delta. Ik ben persoonlijk iets meer gecharmeerd van de E-MU, vooral doordat de routing zo flexibel is. Dus ik zou zelf voor extra kanalen via ADAT kiezen. Maar mijn mening is natuurlijk niet de enige ;)

Het is ook niet gezegd dat ik me Emu wegdoe als ik een M Audio neem, ik kan ze ook beide doen, en alles recorden via de M Audio..

Maar welke heeft betere converters en waar moet ik op letten dan?

Fostex vs M Audio Delta AD / DA converters hoe vergelijk ik de specs en wat is beter..

Het is ook niet gezegd dat ik me Emu wegdoe als ik een M Audio neem, ik kan ze ook beide doen, en alles recorden via de M Audio..

Volgens mij tolereert de E-MU geen andere geluidskaarten in dezelfde machine. Ik heb ze inderdaad alletwee, maar dat is in twee verschillende machines...

Hmm meestal toch wel je kan toch gewoon een andere out selecteren dan bij je programma's.. :) vage shit, leek me wel wat om ze beiden te hebben..

Maar jij bent dus meer fan de emu dan van de m audio..

Moet zeggen dat ik ook nog niet heel goed met de patchbay overweg kan maar dat kan ook komen doordat ik nu enkel nog stereo record in me pc.. via de analoge inputs..

Back