Beat + vocal

Jake

Stamgast
Hallo,

Ik ben bezig met cubase rap op te nemen.
Ik neem de rap op gewoon in een losse audio track in cubase sx 3.
Maar als ik de vocal en de beat samen ga monitoren, vind ik het niet echt als een geheel klinken.

Ik snap wel dat ik het volume van de vocal moet aanpassen,
maar voor de rest weet ik niet echt hoe ik het goed bij elkaar kan laten klinken.

Vraag: wie heeft handige tips voor het opnemen van rap,
zodat ik het lekker kan laten klinken ?

Gr Jake

HI Pass filter.
De Esser.
Layeren v/d lead vocal.
Netjes EQen..
kleine delaytjes en reverbjes op de vocalen..

That's about it.. maar tis moeilijk en goede tips zijn legio op internet te vinden. Presto had nog een paar goede tips een tijdje geleden op ML75 zoek daar t forum nog eens door voor het mixen van rap vocals..

Origineel geplaatst door Lazy Eyes
HI Pass filter.
De Esser.
Layeren v/d lead vocal.
Netjes EQen..
kleine delaytjes en reverbjes op de vocalen..

Je vergeet: "Goede oren, ervaring, kennis van zaken, experimenteren..."

Ik bedoel te zeggen, dat we genoeg tips kunnen / willen geven, maar dat dat geen garantie is dat het beter gaat klinken.

begin altijd eerst met levelen....je beat goed levelen, de volumes afstellen per spoor....en dan pas je vocaal...pas als alles droog 'goed' klinkt..eq'en reverbie etc etc en dan als laatst weer levelen...zo doe ik t tenminste

Vergeet het belabgrijkste bij een vocal opname niet...GOED compressen... neit puur een compressor erop, maar weten wat je doet ;)
Dan subtiel gaan eq-en, de-essen en een subtiel galmpje misschien. In rap inderdaad wat dubben. is opzich helemala niet zo moeilijk allemaal

Back