verschil juno 60 en 106

Gust

Ingeburgerd
Hallo,
klein vraagje, waar ligt het grootste vershil/ verschillen tussen de juno 60 en 106?

Midi?? en de klank natuurlijk. Owja het uiterlijk is ook anders.
Maar zoek ff op dit forum met de zoekfunctie. Is opzich al best veel overgeschreven.
Er waren nogal eens mensen die niet wisten of ze een 106 of 60 wilde die met de zelfde vraag kwamen. Maar over het algemeen is het de Midi-functie van de 106 die mensen over de streep doet trekken. Ik vind zelf de 60 lekkerder klinken.

maar bij de juno 60 heb ik mensen zien spelen en die kunnen hun laatst gespeelde klanken opslaan en dan opnieuw laten spelen ofzo en bij de 106 heb ik dat nog niemand zien doen?

De Juno-60 heeft wel een arpeggiator maar geen portamento, en bij de Juno-106 is dat precies andersom. Verder zijn er dacht ik ook nog wat technische verschillen aan de binnenkant, maar dat zou ik zo niet weten.

portomento en apregato

portomento en apregato

en wat doen die apregato en portamento? ik ben echt nog een beginnelling dus ken er niet zoveel van

Origineel geplaatst door Gust
maar bij de juno 60 heb ik mensen zien spelen en die kunnen hun laatst gespeelde klanken opslaan en dan opnieuw laten spelen ofzo en bij de 106 heb ik dat nog niemand zien doen?

Die knoppen zitten er wel, en de 106 heeft meer dan 2 keer zoveel geheugenplaatsen.

De handleidingen van beiden zijn bij Roland te downloaden, gewoon even een accountje aanmaken.

stond er toevallig een klein vierkant kastje naast met het opschrift 'JSQ-60' er op toevallig? ;)

Zou het niet de arpeggiator zijn van de Juno 6?

Het grootste verschil is de klank, een Juno 60 klinkt veel dikker en genuanceerder, een 106 meer plastic en goedkoper....maar daar is al een heleboel over geschreven hier op het forum.

dus wat jullie me willen zeggn is: als het echt om live te spelen is dat ik die juno wil moet ik voor een 60 gaan ipv een 106

Back