Mackie CR1604: aanrader?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Ik kan een Mackie CR1604 kopen. Hij voldoet aan mijn wensen qua in en outputs en prijs lijkt redelijk.

Alternatief is een tijdje doorsparen voor een nieuwe 1642, maar die is dus wel ruim 3x zo duur.

Is het wat, kwalitatief met name (gaat ie nog 5-10 jaar mee), zo'n 10(?) jaar oude Mackie of kan ik toch beter doorsparen?

'k Heb zelf een 1604 VLZ (niet de PRO) en dat ding doet het prima.
Heldere neutrale klank en in de 4 jaar dat ik het schatje nu heb, ben ik dr nog steeds érg tevreden over.

Ik schat dat mijn mixertje een jaar of... 7? is zoiets, misschien ouder

-C-

Ik heb de CR1604 (dus niet VLZ) gehad, en was er erg tevreden over. Lekker stevig en genoeg in/outputs. Het ding was wel wat gedateerd, zeker qua routingsmogelijkheden. Ik heb hem daarom ook ingewisseld voor een Spirit SX (meer kanalen, 100mm faders, meer preamps, direct outs per kanaal, echte submix bus ipv. Alt3/4). Die was niet veel duurder (rond de 250 euro tweedehands o.i.d.) en voor mij een stuk praktischer dan de Mackie.

zo oud moet je wel zeker zijn dat ie niet geleden heeft en even goed testen.
ik heb een stokoude cr1604 gehad waarvan de masterfader en vumeter het redelijk snel begaven.
verder zijn het hele goede mixers.

je hoeft hem niet te kopen voor de kleuring, want daar zijn ze niet zo goed in. Waar andere fabrikanten nog wel eens trots kunnen zijn op hun warme klank, daar is mackie juist trots op het feit dat de mengtafels zo neutraal klinken.
Toen de 1604 uitkwam was het wel een revolutionaire tafel, voor dat geld die kwaliteit , dat was nog eens wat. Toen was ik wal blij dat ik een Ross kon betalen :)

Tja ,ikzelf heb een 1402VLZ Pro en ik ben er erg tevreden over...het zijn goede neutrale mixers,dus als je een voor weinig kan aanschaffen(zoals ik :P ) zou ik dat doen.

Hiernaast heb ik nog een vraagje.....weet iemand waar ik faders voor me 1402 kan kopen?Er is er nl een afgebroken(zo heb ik m gekocht)dus die wil ik vervangen.Dan rijst er nog een probleem en dat is dat er een heel klein inbus sleuteltje nodig is om dat kreng open te schroeven.Ik heb er veel en een vriend van me ook,maar die maat is niet echt gangbaar geloof ik.Dus weet iemand de maat van dat inbussleuteltje(waarschijnlijk iets met inches en daar dan weer 3/16 gedeeld door debiel en dan 2 optellen ofzo :confused: )

prijs 2e hands

prijs 2e hands

Wat is een redelijke prijs voor een Pro 1604 of 1642 tweede hansje?
Op ebay lijken ze goedkoper van eigenaar te wisselen dan de prijzen die ik hier zie...

Dank voor de reactie. Ja die prijzen, da's wel bijzonder.
Vraagprijzen wisselen van 200-800 voor dezelfde 1604 tafeltjes... nou ja, voor 200 heb je een cr1604. Maar toch, soms absurde prijzen. Eeen nieuwe 1604 laatst in de aanbieding bij feedback voor 650, de 1642-vlz3 nieuw voor 680 (duitsland). Dan is 500-600 voor een oude 1604 gewoon al teveel. 300-400 zijn volgens mij mooie prijzen, al hebben sommige eigenaren hun 1604 natuurlijk bij Henk-de-Muziekboer-om-de-hoek voor 1200+ euro gekocht en willen er dan ook 2e hands nog de hoofdprijs voor...

Back