behringer mx9000 vs. yamaha PROMIX01

korgkonijn

stoffige zomp
wat zijn jullie meningen over behringer mx9000 versus yamaha PROMIX01?
dit omdat ik zit te denken om mijn mx9000 in te ruilen voor een promix of is dat een domme gedachte?
graag uw aller ervarings

De promix is digitaal, die behringer is analoog. En de behringer heeft meer kanalen! En een mx9000 is nieuw zo een 2000 euro die promix is volgens mij iets wat goedkoper.

Dus mijn mening hou de mx9000, maar er zullen veel mensen zijn die zeggen dat je die behringer moet dumpen omdat veel mensen iets tegen behringer hebben.......

ik wil digitaal omdat ik het gevoel heb dat dat iets makkelijker is met opnemen>instellingen opslaan tegenover elke track opnieuw knoppies draaien en schuifies schuiven

Hebbie ooit wel eens met een digitale mixer gewerkt?

Zo nee dan zou ik je aanraden om eens ergens te kijken om te zien of het wel jouw ding is. :)

nog niet mee gewerkt
is het zo anders dan? en waarom?

Ja het is anders. Net zo anders als elke andere mixer is. En als je dat prettig vind om mee te werken is het goed. Als je het een ramp vind dan gaat het mixen je ook minder af. Dat zou zonde zijn.

je bedoelt meer dat ik meer verschillende mixers zou moeten uitproberen voordat ik iets anders neem?

Origineel geplaatst door korgkonijn
je bedoelt meer dat ik meer verschillende mixers zou moeten uitproberen voordat ik iets anders neem?

nee fuse bedoeld dat je eens een keer met een digitale mixer moet werken om uit te proberen of de manier van werken die daar bijhoort ook echt lekker voor je werkt

Olaf

hmm ik ben echt nieuw in digitaal audioland dus wil iemand me een klen beetje op weg helpen wat het verschil tussen analoge en digitale menger is?
zoals ik het nu doegebruik ik een mpc2k als sequenser die verschillende synths/drumcompu's anstuurt. het geluid gaat naar de mengtafel en ik neem alles op 8 sporen op en dit mix ik terug naar 2sporen op de computer.
hoe zou ik het moeten doen in het geval van een digitaal mengpaneel?
kun je bijv een computerprogramma aansturen met een digitaal mengpaneel (of heb ik dat verkeerd begrepen?)
1000 maal sorry dat ik zo dom, maar jullie weten het gewoon veel beter al ik en ik hoop wat van jullie te leren:halleluja

grtz

1000 maal sorry dat ik zo dom, maar jullie weten het gewoon veel beter al ik en ik hoop wat van jullie te leren:halleluja

kijk maar naar alle jullie sterren (5) en mijn piepkleine grijs sterretje

kijk maar naar alle jullie sterren (5) en mijn piepkleine grijs sterretje

Dat zegt niks, kijk naar mijn sterren... :o:

Sterren krijg je door veel te ouwehoren :D

En ik vind digitaal wel lekker werken, maar ik ben bang dat je je huidige werkwijze (32 kanalen in, en 8 uit om op te nemen) hard zult moeten aanpassen. Ik denk niet dat het voordeel van de mixer-automatisering etc. opweegt tegen de extra in- en uitgangen die je nu hebt, maar dat zul je voor jezelf moeten bepalen.

Back