welke effecten achteraf erbij?

trex

Stamgast
hallo,
ik ben nu toch wel een eindje bezig met muziek maken,
en, zoals jullie weten, zijn de meeste demo versies van de meeste samplers, of vst's achteraf nog bijgewerkt.
nu heb ik de vraag als jullie dat ook doen?
Plaatsten jullie bv je orkest in een hall, orkest zaal.
Wat doen jullie met jullie gitaar geluiden om die nog beter te latenklinken?

ik bijvoorbeeld, zet mijn instrumenten soms met wat reverb, small room.
werk met:
-choirus
-externalizer
-Natural verb
-nuendo EQ2

maar dan heel simpel zet ik wat drum is op played by drum zodat die wat dieper klinkt enzo...
Bas bij bas
...

Maar kvroeg mij nu af wat jullie gebruiken om jullie muziek beter te laten klinken, of ze in een plaats te plaatsen...

alle advies en tips welkom

Ik gebruik altijd een reverb op send #1 en vaak ook op #4
Gewoon een beetje signaal erin sturen om het wat aan te dikken en dicht te plakken

Chorus gebruik ik ook om aan te dikken, vaak op het kanaal zelf maar ook altijd op send #2

Op send #3 heb ik of een diepe flanger of een phaser staan
Ligt ook aan de muziek die je maakt

En natuurlijk per kanaal een channel strip (EQ, compressor/limiter)

En over drums heel vaak een klein beetje distortion her en der om het geheel wat ruiger te laten klinken

Jammer dat m'n vorige reaktie is weggehaald (hoe ik hier over denk is evident) maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er geen vaste regels voor zijn. Smaak, ervaring en probeer een mix als een opstelling te zien waarmee je kan spelen.

-galm
-chorus
-delay

Dat zijn wel de meest essentiele effecten. Probleem is vaak dat ik teveel gebruik en het daardoor dicht smeer. Dus ik probeer vaak te schakelen tussen effecten aan en uit.

Back