Stretchen van vocals

Origineel geplaatst door krz
Ik las in een oude draad bij een reply van Stickx dat het ook met Wavelab kon. Ikzelf ben een SFér en weet dus helemaal niet hoe het moet... :confused:

Bij SF zit een timestrech funktie hoor. Kun je oude BPM en nieuwe intypen.
Wat ontbreekt is wel een functie om automatisch het BPM van een loopje te bepalen, maar met edit tempo kun je na het aantal maten in te geven wel het tempo tevoorschijn toveren.

dat kan in acid inderdaad, maar dan moet je wel een loop hebben :) 4 maten ofzo

anders word het nog een puinzooi

overigens, het gaat me dus om vocalen :) drumloopjes kan je overal wel in stretchen. Het gaat er dus om dat je zang hebt (wat uiteraard geen loopje is).

Heeft iemand dat al eens gedaan? Ik zou erg dankbaar zijn als iemand de originele WAV plus de bewerkte WAV van een stukje zou plaatsen. En vertellen welk pakket dat doet.

De enige methode die ik ken is op CD zetten en door een DJ-CD-speler halen. pitch fixed en BMP opschroeven. Dat heb ik wel 's gedaan. Erg omslachtig, maar het werkt. Het resultaat is goed. Hoe doen de softwarepakketjes dat?

Ensonique time factory kan dit: en wel erg goed.
Er zijn veel algoritmes hiervoor: het verschil is de kwaliteit van het
resultaat. Sommige algoritmen hebben veel artefacten, zoals
modulaties, distorties, en formant vervorming (smurfen stemmen zeg maar).

Er is ook een speciale techniek voor: PSOLA (pitch-synchronous overlap-add).
Dit werkt vooral voor zang en spraak erg goed.

Origineel geplaatst door DJB
Ensonique time factory kan dit: en wel erg goed.
Er zijn veel algoritmes hiervoor: het verschil is de kwaliteit van het
resultaat. Sommige algoritmen hebben veel artefacten, zoals
modulaties, distorties, en formant vervorming (smurfen stemmen zeg maar).

Er is ook een speciale techniek voor: PSOLA (pitch-synchronous overlap-add).
Dit werkt vooral voor zang en spraak erg goed.

Ik heb het ook eens op de VS880 gedaan maar na 20 minuten rekenen was het niet om aan te horen. Daar verbaas ik me dus over. Een CD speler in realtime prima en de klassieker van Roland verprutst het? Deed ik wat fout?

Back