yamaha psr-500

Tyros1990

Gedeactiveerd account
hoi.

ik heb sinds 3 dagen een yamaha psr-500 een oudje al hoor hij is van de zomer 92.

hij werkt nog goed.

wie heeft er ervaringen met dit instrument en kan mij vertellen hoe ik andere apparaten kan aansturen ??

groetjes bradley.

ps ik ga ook een collectie beginnen en hou julie via deze site en youtube op de hoogte

Ha daar hebben we freddy weer!! Ga je het nog een keer proberen? Met de collectie bedoel ik dan....
Wil je ze weer gratis?

Andere apparaten aansturen? Nou, er zit midi op, en een schuifje voor pc/mac/midi. Je kan channels kiezen...

Meer valt er eigenlijk niet echt te zeggen.

deze keer.

ga ik er gewoon voor etalen.

niet te veel et hoeven geen extreme profesionele keyboard rte zijn zo als de:
\
kn7000

tyros2

mz2000

e-80.

gewon iets simpels.

em-15

va-5

psr-8000

pss-790

Als je de 8000 hebt heb je de 500 niet meer nodig :).

Anyway, vroeger toen ik dat ding eens had heb ik gewoon een MIDI-kabel achterin de MIDI out geplugd en die in een Alpha Juno 2 gestoken. Werkte direct. Naast de ritmes (links) staat een lijstje van de kanalen; er is heel weinig in te stellen.

Verder weet ik nog wel dat wat je in de interne sequencer had gezet na een week of 2 corrupt werd (zowel bij batterijen als bij continu aan laten staan). Het gedeelte waar je zelf mee begeleiding kan bouwen is erg geinig; het doet een gok welke noten in een sequence bij welk akkoord passen, en je kunt best leuke dingetjes bouwen. Ook het deel dat voor jou akkoorden kan verzinnen (op basis van begeleiding) is de moeite waard, al klinkt 't niet bij elk instrument goed. Als laatste heb je die paarse pads: neem op een laag tempo iets op, en je knalt er zo een riedel uit (maar het wordt niet voor je gekwantizeerd). Door Preset 78 (volgens mij was 't die) 2 octaven omhoog te zetten (desnoods met de pitch bender nog omhoog) en zo een paar glissando's te spelen krijg je dat windchime effect dat er standaard in zit. Oh ja, en het orgeltje (volgens mij nr. 16) doet Charlie Lownoise & Mental Theo's "Wonderful Days" erg goed na (vergeet de reverb niet).

Als je me helemaal gelukkig wil maken: maak een paar mp3tjes met de demo-muziek er in :).

ik heb een filmpje gemaakt met mezelf op het keyboard.

het is een mika medley

Origineel geplaatst door freddiemercury
ik heb een filmpje gemaakt met mezelf op het keyboard.

het is een mika medley

En waar kunnen we dat bewonderen? Linkje?

het zijn 3clips.

mika medley on psr-500:http://www.youtube.com/watch?v=1oeHOlwo8Wg&mode=user&search=

introduction clip of then psr-500:http://www.youtube.com/watch?v=iUYvJYcOjk4&mode=user&search=

i want to break free on psr-500http://www.youtube.com/watch?v=TAauM0l8hbg&mode=user&search=

2songs on psr-500:http://www.youtube.com/watch?v=vDS5gfzGpHQ&mode=user&search=

het keyboard klinkt echt heel goed voor zijn leeftijd 1991!!!!!

sorry voor de kwaliteit van de beelden maar het is niet anders ik heb het progje waarmee ik converteer:SUPER: niog niet onder de knie:D

bij het laatste linkje.

moet je bij het 2de nummer op de saxofoon letten.

die klinkt zo mooi:d

Bericht door een moderator:
Offtopic verwijderd. Verkoop e.d. graag via pb regelen.

ok dat is goed hoor.

heb er by the way weer wat bij.

een psr-77 en een psr-300

Demootje? 8o)

ehm:D

heel erg ehm:P:P:P:

dat wordlastig want:

1:mijn camera SONY HC17E heeft geen goede software dus kan niet op de pc aangesloten worden(heeft er iemand toevallig die software??

2:de digitale camera van me pa heeft ook een klein probleempje ik krijg de software niet goed geinstalleerd(kan aan mij liggen):d

3:mijn SONY DCR-DVD91E is 5dagen geleden overleden want:eerst ging mijn schermpje naar de filepijnen.

toen mijn joystick(heb ik AB voor gekocht)

en nu mijn infrarood:P waardoor de camra niet meer functioneert met AB.

al met al.

kan het nog ff diuren

voor filmpjes kijk dan op mijn kanaal bradley5129 op youtube.

waar ik 10filmpjes heb gemaakt voordat de sony dcr baldiebladiebla.nl overleed:P

latorszzzz

Back