Het moet echt pompen!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

goran

1984
Hey,

Ik zoek een goede manier om m`n drums FLINK te laten pompen...ik weet dat "goede" voor iedereen verschilt, en elk verschillend antwoord is welkom :)
Ik werk tot nu toe voornamelijk enkel met One Shots samples icm met cubase, maar mis tot nu toe echt dat Pompende effect, neem als voorbeeld Opgezwolle, Pompt enorm!
nu weet ik dacht het plat-gecompressed word, is dat dus noodzakelijk om de boel flink te laten pompen? of is het raadzaam om b.v. een compressor te kopen die meer doet met mn geluid dan plugins? of moet het geen moer uitmaken ...

ik weet dat er dergelijke threads zijn maar kan geen een in deze soort vinden, dus mocht het er zijn, laat het me weten, zo niet, brand maar lekker los :mega:

Ey ouwe,

Begin met je te verdiepen in de basics van compressie en EQ technieken, zat op internet over te vinden. Dan als je daar een beetje van snapt ga je je sounds layeren, zorg ook steeds dat de baslijn en je kick bij elkaar passen en elkaar niet wegdrukken tov elkaar. je kick sidechainen aan je baslijntje doet ook wonderen.

Er zijn zat VST oplossingen die goed klinken en niet de hoofdprijs kosten qua compressie

Er zijn zat VST oplossingen die goed klinken en niet de hoofdprijs kosten qua compressie

Zoals welke?

En ja, jullie hebben gelijk, moet me er idd beter in verdiepen, het is echter dat ik op internet slechts een beetje vind, op deze forum erg lang moet zoeken ( kan natuurlijk aan mij liggen hoor hehe ) . kent iemand b.v. een boek die hier heel specifiek over gaat ? ( vind het gewoon fijner om een boek te lezen dan een lullig internet pagina wat dit betreft dan )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back