Is dit een verdachte deal of is het te vertrouwen?

Patat Met

TB or not TB
Ik heb geboden op deze 303, en niet gewonnen.

Maar ik kreeg een mailtje van de verkoper, en kon alsnog de 303 kopen.

Het gaat om deze 303

En hier een quote van z'n laatste mail:
Hi,
For EUR xxxxxx including shipping you have a deal. And you will also have a refund policy in case that is damaged or not authentic.
If you want to buy it please follow the steps.
The deal will go strictly according to eBay's rules and policy regarding to this offer and to start the official transaction, I need to know a few details about you :
-your full name
-your full shipping address
-Phone#
As soon as I have this information, I'll start the official procedure, and eBay will notify you about this through an invoice that you will receive after i will forward them the information asked before. You'll also receive important guidelines + instructions from eBay regarding our transaction (please go through them exactly). I'll handle the shipping, so this will be free of charge for you .
Looking forward to hear from you and feel free to mail me with questions ,if you have.
I will wait for your email with the details i`ve requested.
Regards,

Is dit te vertrouwen of niet?
Ik heb nog nooit iets op ebay gekocht, vandaar deze vraag.

Ik zou zeggen pas op! Dankzij het tijdverschil met New York ben ik dit weekend niet opgelicht. Ik zou een uad kopen van iemand, en die wilde de deal buiten e-bay om doen. Toen ik zei dat ik geinteresseerd was,mailde hij terug dat ik zo snel mogelijk dan geld moest overmaken omdat er nog 25 potentiele kopers waren. Dit mailtje kwam om 01.30, en om 07.30 kwam er een mailtje van e-bay dat de verkoper geschorst is ..

Lijkt mij oplichting.
Beetje vreemd dat iemand uit de Belgische Ardennen Engels spreekt.
Stel gewoon voor hem op te komen halen. Kan dat niet, dan weet je eigenlijk genoeg.

Origineel geplaatst door renepela
Beetje vreemd dat iemand uit de Belgische Ardennen Engels spreekt.
:confused:
Waarom kunnen mensen in de Ardennen geen Engels spreken? Mijn Frans is bijzonder matig, dus ik zou ook liever willen dat hij in het Engels antwoord dan in het Frans. Bijna niemand spreekt daar Nederlands...

Die persoon woont niet in de Ardennen maar wel in Andenne. Dat is net over de taalgrens niet ver van Tienen in Vlaams Brabant en Hannuit in Frans Brabant ...

Origineel geplaatst door synthsearcher
Die persoon woont niet in de Ardennen maar wel in Andenne. Dat is net over de taalgrens niet ver van Tienen in Vlaams Brabant en Hannuit in Frans Brabant ...
Owke dat wist ik niet :). De advertentie zelf is wel in het Frans namelijk.

Klinkt inderdaad beetje verdacht zo. Stel voor om hem op te halen, mocht dat niet gaan zou ik niet doorgaan met de deal. Ik weet dat het verleidelijk is omdat het een 303 is maar daarom worden mensen ook opgelicht. Suc6! :okdan:

Re: Is dit een verdachte deal of is het te vertrouwen?

Het is een beetje raar. Als hij een officiële "second chance offer" wil doen, kan dat gewoon geautomatiseerd via eBay. Dan krijg je gewoon een aanbiedingsmail via eBay, wordt de auction herstart voor 24 uur als "buy it now" en ben jij de enige die kan bieden.

Op zich kan hij inderdaad buiten eBay om reageren, dat is dan om de eBay-kosten te omzeilen. Maar om dan voor te stellen het alsnog via eBay te doen is heel raar, omdat eBay daar dus een vaste procedure voor heeft, die hij gewoon kan starten zonder al die extra informatie die hij nu vraagt.

En iemand die zomaar voorstelt alle kosten inclusief verzending op zich te nemen terwijl hij je adres nog niet heeft (dus potentieel zijn die heel hoog), is ook verdacht. Dat suggereert dat hij niet de intentie heeft iets te gaan verzenden...

Re: Is dit een verdachte deal of is het te vertrouwen?

Dit ziet er zeer verdacht uit; lijkt me duidelijk een scam

Hoe weet je dat het wel de echte verkoper is die je gemaild heefd ?

> And you will also have a refund policy in case that is damaged or not authentic.
Dit slaat nergens op ; verkooper weet toch goed wat ie verkoopt ?
is een typisch scam lokkertje om je het gevoel te geven dat je geen risico loopt

>As soon as I have this information, I'll start the official procedure, and eBay will notify you about this through an invoice that you will receive after i will forward them the information asked before.
Ebay stuurt helemaal geen invoices; onzin
Je krijgt waarschijnlijk een namaakmailtje

>I'll handle the shipping, so this will be free of charge for you .
Weer zo'n typisch scam lokkertje

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik heb geboden op deze 303, en niet gewonnen.

Maar ik kreeg een mailtje van de verkoper, en kon alsnog de 303 kopen.

Het gaat om deze 303

En hier een quote van z'n laatste mail:

Ten eerste verbaas ik me altijd dat de mensen zoveel geld overhebben voor NOSTALGIE..

Ten tweede verbaaas ik me altijd dat er mensen zijn die daar duivels op inspelen.

ten derde verbaas ik me over de gelovige toevallige passanten die menen dat zij dit niet kan overkomen.

3x is scheepsrecht..?

Murc:walker:

Daarnaast is het vreemd dat hij meteen alle informatie in 1 mailtje stopt, waaruit blijkt dat hij waarschijnlijk wel vaker zo'n aanbod heeft gedaan. Meestal vraag je eerst of iemand interesse heeft en dan pas adres en prijs enzo, soort van onderhandeling zegmaar.

Je zou de winnende bieder even een berichtje kunnen sturen om te kijken waarom deze is afgehaakt.

Origineel geplaatst door sander
Uiteindelijke biedprijs: EUR 1.180,00

Asociaal duur!

Wie weet zijn er al scammers die heel hoog bieden vanaf nep-adressen en daarmee zelf zorgen voor een lijst balende verliezers (= potentiele slachtoffers).

Als ik heel heel heel erg eerlijk ben snap ik sowieso niet waarom mensen Ebayen. Met voornamelijk grote prijzen en internationaal.

riekt naar oplichting. Ophalen zou ik ook niet doen, krijg je doos met een baksteen wellicht of je bent je geld kwijt en een bedreiging rijker. Gewoon geen risico lopen en wachten op een beter aanbod joh.:frons:

Origineel geplaatst door boeklanoei
Als ik heel heel heel erg eerlijk ben snap ik sowieso niet waarom mensen Ebayen. Met voornamelijk grote prijzen en internationaal.

Internationaal hoeft geen probleem te zijn. Ik haal een hoop schakelaars en andere elektronica uit Azië voor bijna niks via eBay. Zeldzame cd's gaat ook best goed, als je maar geduld hebt en niet te gretig bent.

Origineel geplaatst door synthsearcher

Nuja bij de taalgrens stopt het nederlands ook meteen toch

Back