Triggers ? six trak aan 606

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ik probeer me six trak arp te laten triggeren door me tr 606 maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb nooit eerder triggers gebruikt dus het is nieuw voor me.

Heb ook al me tr909 trigger geprobeert maar ook die doet niks .. kabel door gemeten is ook prima

Heb de trigger contacten van me tr606 nagekeken en doorgemeten maar dat ziet er goed uit.

Voor de rest gebruik ik gewoon mono mini jack kabeltjes (met een verloop naar jack stereo ) Heb ook een losse mono jack verbonden met die mini jacks maar ook dat levert niks op ..

Me uitgangen van de 606 ook nog effe gemeten .. daar is de peak 1,8 volt ( 6 trak moet volgens de manual 5 tot 15 volt hebben)

Het rare is dat als ik een pedaal aan de six trak hang dat ik dan netjes door de noten kan heen 'stappen' door het pedaal in en uit te drukken.

wat zie ik over het hoofd ? of zijn gewoon allebei de triggers dood ?

hoe bedoel je ? ik heb ook bij de 909 de rimshot gewoon op 1/8 geprogrammerd .. althans als je met side stick rimshot bedoeld .. :confused:

Origineel geplaatst door MadR
hoe bedoel je ? ik heb ook bij de 909 de rimshot gewoon op 1/8 geprogrammerd .. althans als je met side stick rimshot bedoeld .. :confused:
dat is meestal hetzelfde idd... nou ja, een 'rimshot' is nutuulk het tikken van de stok op de zijkant van de snare en een 'stick' het tikken van beide stokken tegen elkaar...

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is meestal hetzelfde idd... nou ja, een 'rimshot' is nutuulk het tikken van de stok op de zijkant van de snare en een 'stick' het tikken van beide stokken tegen elkaar...

ik moet dus ook gewoon me 909 rimshot uitgang op de 6 trac kunnen aansluiten ?

En ik heb het nog niet geprobeerd maar komt er gewoon een tpm geluid uit trigger van de 606 en een rim geluid uit de 909 ?

ik zal het morgen eens proberen .. txs iig

trouwens ik zit vooral te snuffelen op http://www.geocities.com/SoHo/2163/sc.html

en daar staat dat de firmware 11 alleen voor de +900 serie nr's is .. maar toen ik me update kocht bij wine country stond daar niks over bij en me serie nr begint met een 6 ?

jij enige idee hoe dat zit ?

( me cc's heb ik bijv ook nog niet aan de praat .. met me mooie digitech mc2 controller :( .. maar ho ho ho wat is deze bak nog steeds vet zeg ! :duivels: )

( me cc's heb ik bijv ook nog niet aan de praat .. met me mooie digitech mc2 controller :(
je kent de secret keycombi's op de six~trak neem ik aan?

Key Combinations

CONTROL RECORD + 0- dump current sequences and stacks
CONTROL RECORD + 1- enable/disable program change
CONTROL RECORD + 2- dump current program (sysex)
CONTROL RECORD + 3- center pitch wheel (for service use only)
CONTROL RECORD + 4- enable/disable wheels and parameters
CONTROL RECORD + 5- unknown
CONTROL RECORD + 6- manual tune
CONTROL RECORD + 7- zero DAC (for service use only)
CONTROL RECORD + 8- basic/raw patch
CONTROL RECORD + 9- tune test toggle (for service use only)

TRACK RECORD + 0- unknown
TRACK RECORD + 1- Mode 1, Omni on/mono off
TRACK RECORD + 2- Mode 2, "Double Mode"
TRACK RECORD + 3- Mode 3, Omni off/mono off
TRACK RECORD + 4- Mode 4, Omni off/mono on
TRACK RECORD + 5- Shows software version
TRACK RECORD + 6- save the base channel
TRACK RECORD + 7- local on (enable keyboard, etc.,..)
TRACK RECORD + 8- local off (disable keyboard, etc.,..)
TRACK RECORD + 9- dump 100 programs

maar ho ho ho wat is deze bak nog steeds vet zeg !
dank :mega:

lekker idd, 6 verschillende sounds stacken met elk 3 eigen envelopes...

weet niet precies wat ze allemaal doen .. trouwens cc's doen het :biertje:
en ohja ik stuur hem met een poly step seq aan (q rack) .. ook altijd erg leuk !
morgen effe zelf een unison met detuning maken .. die onboard unison is nog niet helemaal vet genoeg !

:duivels:

morgen effe zelf een unison met detuning maken .. die onboard unison is nog niet helemaal vet genoeg !
idd, de unison 'stacked' de sounds alleen, maar detuned ze niet (maar da's ook per definitie niet de default van unison nutuulk)
individueel sounds detunen is de oplossing idd, en vergeet ook niet bijv. 2 sounds 1 octaaf lager te stemmen, nog dikker...

tis jammer dat die q rack niet zo strak loopt .. morgen eens kijken als ie klok krijg van de mpc (loopt nu intern).. maar dat poly step sequencen is toch wel de shit .. dat deed ik vroeger al handmatig met logic en een mks80 .. maar dit bevalt me ook wel erg goed ..

en misschien toch maar zo'n goedkoop controllertje kopen voor 'er tussen'

ik vraag me af of er geen manier is om steptime te kunnen inspelen... of... de sequence extern te maken en dan via midi in de onboard sequencer te dumpen...

Dat zou moeten kunnen .. althans het laatste .. je kan volgens die secret codes iig sequences dumpen

Heb trouwens ook de rimshot van de 909 geprobeerd .. nopes .. ook door gemeten en zat rond de 0,2 volt
Trigger van 909 ook beluisterd en door gemeten ( is gewoon een snare zonder noise volgens mij ) en daar komt ook gewoon 1.9 volt netzoals de 606 uit ..

Ik denk toch dat het iets met die modes te maken heeft .. want wat een pedaal doet is volgens mij heel wat anders dan wat een trigger doet .. ( maar ik kan het mis hebben natuurlijk)

Iemand anders nog een idee ?

een vd goedkopere en leuke [ook fatte ] cem bakken lijkt me
onee op de bitts na dan
sixtrak/multitrak kosten toch net 300 ofso ...
asje dan de cc kan aansturen dik hoor

prophet 600 met meer mogelijkheden ,..
inside veel anders zijn qa cems ....?

Origineel geplaatst door R-ond
een vd goedkopere en leuke [ook fatte ] cem bakken lijkt me
onee op de bitts na dan
sixtrak/multitrak kosten toch net 300 ofso ...
asje dan de cc kan aansturen dik hoor

prophet 600 met meer mogelijkheden ,..
inside veel anders zijn qa cems ....?

ach die lage bits horen erbij .. voor die tijd is de midi redelijk oke !

Prophet 600 zal betere cems hebben maar ach .. ik hou wel van dat uberrauwe geluid met digitale artifacts
hij knispert harder dan waar de meeste minimal platen alleen maar over kunnen dromen

edit : me 606 aan de clock ingang van de juno 60 gehangen en deed het prima ... in de manual van de juno staat dat per stap 2,5 volt nodig heeft ... dat zou toch wel wat verklaren ... Straks misschien toch maar oude eprom terug duwen ..

Laatst gewijzigd:
CC's zijn ook bedoeld voor het programmeren van een synth, niet om live mee te tweaken...

daar is andere weinig van te merken

http://www.youtube.com/watch?v=wYsJw33GZso

iets zegt me trouwens dat die 606 gewoon te weinig trigger volts geven .. en dat die gast die harmony central zei ze aan elkaar tehebben gehangen toch iets vreemds heeft gedaan .. maar eerst maar die oude eprom proberen ..

daar is andere weinig van te merken

http://www.youtube.com/watch?v=wYsJw33GZso

iets zegt me trouwens dat die 606 gewoon te weinig trigger volts geven .. en dat die gast die harmony central zei ze aan elkaar tehebben gehangen toch iets vreemds heeft gedaan .. maar eerst maar die oude eprom proberen ..

kzie nu pas weer dat filmpie tof isdie
die max zie je heel weinig konje toch niet editten ,..was iets mee wat anders was ,...maar ook hadie weeriets meer poly...?
iig ook leuk seq synthje voor weinig

heeft seq wel iets gemaakt wat niet leuk was
???
ff dave bellen

ik vraag me af of er geen manier is om steptime te kunnen inspelen... of... de sequence extern te maken en dan via midi in de onboard sequencer te dumpen...

Ik weet dat er Commodore 64 software was waarmee je je Six~Trak kon programmeren en waar je bovendien een sequencer in had. Helaas heb ik die gast waar ik mijn Six~Trak kocht die software laten houden, kan mezelf nog schoppen als ik er aan denk :(

Maar als die C64 de sequencer zelf kon bedienen, dan moet dat dus overal mee kunnen.

Hoe trigger je een Six~Trak eigenlijk? Ik wilde nog een keertje het laatste OS er op laten zetten zodat hij de modus onthoudt en aan MIDI clock synct.

Back