Triggers ? six trak aan 606

Origineel geplaatst door bikkel
Hoe trigger je een Six~Trak eigenlijk? Ik wilde nog een keertje het laatste OS er op laten zetten zodat hij de modus onthoudt en aan MIDI clock synct.

Via de control / footswitch ingang op de achterkant .. arp synced als je de speed tegen de klok indraait .. althans zo staat het in de manual

Origineel geplaatst door MadR
Via de control / footswitch ingang op de achterkant .. arp synced als je de speed tegen de klok indraait .. althans zo staat het in de manual

Straks ff proberen. Altijd fijn als die arp synchroon loopt :)

Ik kan toch ook wel iets uit Cubase uitsturen?

Straks ff proberen. Altijd fijn als die arp synchroon loopt :)

Ik kan toch ook wel iets uit Cubase uitsturen?

't gaat mij niet alleen om de strakte .. het is gewoon cool dat je dmv van steps de arp kan triggeren .. krijg je echt van die oldschool bassen van zoals hier goed te horen is http://www.youtube.com/watch?v=cg9wuBQOoqM

En zal vanavond effe proberen of ie op een exs24 basis noot vanuit logic reageert ..

Dat is zeker cool. Maar je kunt echt alleen maar triggeren, en geen note length geven in dit geval he? Zou kicken zijn als je a la Drexciya je arpje zo kon moduleren qua note length dat af en toe de fingered portamento getriggerd wordt op je synth :)

OK, het werkt al een klein beetje. Ik heb in Massive een lage puls genomen, en ik heb die op bepaalde punten laten triggeren met hele korten nootjes (0.0.0.1 ofzo in de list editor). Dat werkt soms wel, soms niet, maar ik zie dat vaak het record lampje gaat branden.

Als ik de osc start retrigger en een beetje speel met de fase dan werkt het op een gegeven moment wel vlekkeloos.

Het is trouwens ook best lachen om C64 stijl een wat langere serie pulsen achter elkaar te doen :)

Dat is zeker cool. Maar je kunt echt alleen maar triggeren, en geen note length geven in dit geval he? Zou kicken zijn als je a la Drexciya je arpje zo kon moduleren qua note length dat af en toe de fingered portamento getriggerd wordt op je synth :)

Dat a la woord durfde ik niet te gebuiken maar was ook het eerste wat in me opkwam toen ik het hoorde.

Voor dat notelength truukje heb ik weer die 'polyfone' stepsequencer uit de q rack ! wat een bak blijft dat zeg ! loopt redelijk strak met logic btw ! stepsequencers kan je natuurlijk ook goed in cubase of logic doen als je ze eenmaal begrijpt ..

Moet je trouwens smackos zien op youtube met zijn jx3p ! damn ..

Anyway nog niet geprobeert om via logic de boel te triggeren .. bij jou was het dus een wisselend succes als ik het zo lees.
Als ie dus triggered gaat per stap de record button aan en uit ? En had het uistuur niveau nog enige invloed ? ik bedoel haald die dan wel de 15 volt ? .. of zal het daar niet aan liggen denk je ?

Het ging gisteren op een bepaald moment eigenlijk wel vlekkeloos. Het is een combinatie van de juiste fase, deze ook steeds herstarten, een hele korte noot zodat niet dubbel getriggerd werd en het juiste volume. Op een gegeven moment ging het record lampje niet meer branden en liep hij in principe wel mee als ik niet te snel een patroontje deed.

Ik denk wel dat je er beter aan doet een single cycle waveform neemt van 20ms en die gewoon triggert via een of andere softsampler. Ik denk ook dat het opname lampje ging branden omdat de sequencer opneemt via een start/stop trigger en ik nog wel een beetje zat te kloten met de knopjes.

Tja dat note length verhaal gaat niet op. Maar hij lijkt itt de interne arp clock geen release te doen, de laatste noot sterft gewoon langzaam uit als hij geen pulsjes meer binnen krijgt. Verder is het in arpeggiator mode niet mogelijk om parameters aan te passen vanaf de machine zelf, ik heb het gisteren even niet geprobeerd maar ik kan me wel herinneren dat het via MIDI CC's wel gaat.

Ik kan ook via MIDI noten spelen en daar wordt dan zo'n 1/6de van af gespeeld, wat wel een leuk effect geeft als je het zelfde accoord speelt als je arpeggiate, of juist een of twee octaven verschoven. Pitch wheel werkt wel gewoon, volgens mij is dat ook gewoon een simpele CV shifter.

Ik heb hem trouwens via een insertkabel gekoppeld, dat werkte op zich prima.

Wat ook wel geinig was een accoord vasthouden, en dan met een ander keyboard die Massive aanstuurde af en toe gewoon drukken, gaf een heel raar start/stop gevoel, alsof de sequencer echt met horten en stoten verder liep.

wat wel kan geloofik met de pro one
dat je de pro one triggert voor zn arp.
en dan diverse cv in stopt qa modulatie ,..verassende [soms minder muzikale-hey we zijn sound freaks geen mozarts]

voor alle geintreseerden
staat een sixtrak nu te koop
is dit iemand vant forum :D die slim op deze draad in speeld

Origineel geplaatst door R-ond
voor alle geintreseerden
staat een sixtrak nu te koop
is dit iemand vant forum :D die slim op deze draad in speeld

Hier nog 3 bakken die als ik ze hier plaats geheid meer opleveren ;)

anx1 + dx100 = instant derrick may

http://www.youtube.com/watch?v=cW9IQ1oXMKE

jx3p ( wacht maar tot smackos de step seq demonstreerd, kan ook met een q rack + 6 trak .. maar danny doet het wel heeeeeeel aanstekelijk hier .. held !! )

http://www.youtube.com/watch?v=115OBqCguEY

En bikkel ik kom er morgen op terug ! goed bezig btw !

Back