Het ging gisteren op een bepaald moment eigenlijk wel vlekkeloos. Het is een combinatie van de juiste fase, deze ook steeds herstarten, een hele korte noot zodat niet dubbel getriggerd werd en het juiste volume. Op een gegeven moment ging het record lampje niet meer branden en liep hij in principe wel mee als ik niet te snel een patroontje deed.
Ik denk wel dat je er beter aan doet een single cycle waveform neemt van 20ms en die gewoon triggert via een of andere softsampler. Ik denk ook dat het opname lampje ging branden omdat de sequencer opneemt via een start/stop trigger en ik nog wel een beetje zat te kloten met de knopjes.
Tja dat note length verhaal gaat niet op. Maar hij lijkt itt de interne arp clock geen release te doen, de laatste noot sterft gewoon langzaam uit als hij geen pulsjes meer binnen krijgt. Verder is het in arpeggiator mode niet mogelijk om parameters aan te passen vanaf de machine zelf, ik heb het gisteren even niet geprobeerd maar ik kan me wel herinneren dat het via MIDI CC's wel gaat.
Ik kan ook via MIDI noten spelen en daar wordt dan zo'n 1/6de van af gespeeld, wat wel een leuk effect geeft als je het zelfde accoord speelt als je arpeggiate, of juist een of twee octaven verschoven. Pitch wheel werkt wel gewoon, volgens mij is dat ook gewoon een simpele CV shifter.
Ik heb hem trouwens via een insertkabel gekoppeld, dat werkte op zich prima.
Wat ook wel geinig was een accoord vasthouden, en dan met een ander keyboard die Massive aanstuurde af en toe gewoon drukken, gaf een heel raar start/stop gevoel, alsof de sequencer echt met horten en stoten verder liep.