TR808 2nd Part???

RSB

Whoehahaha
Ik gebruik alleen maar de 1ste part als ik mijn 808 programeert en heb wel eens zitten rommelen met die 2nd part maar snap er echt de ballen niet van.
Ook de manual legt het me niet zo uit dat ik zeg van "Ooo, zit dat zo"

Als ik alles op 1st Part programeerd kan ik 12x32step en 8x16step(fills) proggen.
Kan ik dat soms verdubbelen met 2nd Part of dat doet dat nou.

Leg het mij ajb eens uit.

Plaatje van de knop met 1st en 2nd part

Attachments

• 808part2.jpg
    808part2.jpg
    55,2 KB · Bekeken: 107
Zet de switch op 2nd part terwijl de sequencer loopt, druk op het kleine rode knopje en hou deze ingedrukt. Druk nu op steptoets nr. 16 en laat het rode knopje los. Nu heb je als het goed is 2 paterns achter elkaar, het is wel wat lastig programeren maar het is soms wel handig.

wattie zegt is waar,
wat je daarmee doet is de pattern resetten naar normale 4/4 16 stappen

zo krijg je idd 32 steps ...

:bekdicht: sorry als ik me vergis, is alweer 2 jaar terug :stupid

Relaxte hieraan is dat je A part 1+2= 16 steps hebt en B part 1+2= 16 steps hebt.

Met de tuimelschakelaar kan je dan alleen A spelen of alleen B of eerst A dan B...kan je lekker varieren.

Fills trigger ik altijd met de hand, als je deze triggert voordat de 1ste 4 steps van je pattern voorbij zijn, maakt hij een combi van het pattern tot step 8 en de fill van 9 tot 16:)

grtz Bruce

Origineel geplaatst door brz
Relaxte hieraan is dat je A part 1+2= 16 steps hebt en B part 1+2= 16 steps hebt.

grtz Bruce

Part A 1+2=16 :confused: is dat dan niet 32???
En dat met dat schakelaartje van a en b heeft volgens mij echt niks met 2nd part te maken.

@rvooh
Wat jij zegt klopt volgens mij van geen kant. Jij hebt het over het rode reset knopje wat idd de pattern terug op 4/4 kan zetten.

Ik ben er nog helemaal niet uit gasten. Ik zit nu met mij 808 en 303 op mijn schoot dus schiet maar raak. Het valt me ook een beetje tegen dat niet zoveel mensen dat weten hier.`

Wat Rvooh zegt is wel degelijk waar...

Zet de switch op 2nd part. Houdt het kleine rode knopje ingedrukt en druk tegelijk op de 16e steptoets.
Dan heb je een pattern die eerst de 1e part afspeelt en vervolgens de 2e part. Part 1 + 2 = 32 steps (!!)

Ik gebruik dit zelf vaak, en het werkt! Je kunt trouwens ook een andere steptoets indrukken, bijvoorbeeld de 8e.
Dan heb je een pattern van de 1e part + de 1e 8 steps van de 2e part..

Zo duidelijk? :D

(Die schakelaar van A en B staat uiteraard los van de 1st en de 2nd part...)

:okdan:m.raven

Het kwartje begint te vallen :eureka:
Je doet dit allemaal terwijl de seq. loopt???

wacht ik ga het nu eerst ff uitproberen.
want dit klinkt al logischer :)

bedankt nogmaals

@Koediman
Denk een maand of 3

Ja gewoon als de seq. loopt, dan zie je meteen dat de steppinglight over de 2e part gaat lopen.

Je mag die grote doos Merci gewoon opsturen.. :D

Nee, bij mijn weten niet... heb het zeker geprobeerd.

Overigens kan dit wel op de 707 en de 909... en de 303...:erm:

Dat kantie dan weer niet.....maar daarvoor in de plaats heb je dan A/B/A+B.

grtzzzRb

Back