midi channel latency

Als je de situatie hebt, waarbij je een sequencer 'gelijktijdig' een Note On bericht laat versturen naar alle 16 MIDI kanalen van 1 MIDI Out poort

....dus als je een stuk of 8 outs hebt, dan loopt iedere keer het apparaat wat op 1 staat gelijk met de andere apparaten die bij de andere outs op 1 staan? (even de timing van de apparaten zelf niet in acht nemend).

ik snap trouwens niet waarom er nog steeds apparaten gemaakt worden met dat achterhaalde trage begin jaren tachtig protocol MIDI... damn! waarom niet gewoon een firewire poort op elk nieuw apparaat bouwen... misschien komt dat nog.. FireWire IN FireWire OUT FireWire THRU ;)

Amen!

Origineel geplaatst door bounce
ik snap trouwens niet waarom er nog steeds apparaten gemaakt worden met dat achterhaalde trage begin jaren tachtig protocol MIDI... damn! waarom niet gewoon een firewire poort op elk nieuw apparaat bouwen... misschien komt dat nog.. FireWire IN FireWire OUT FireWire THRU ;)

Ik denk dat we blij mogen zijn dat er al sinds de jaren tachtig een universeel systeem bestond waarmee je makkelijk apparaten van verschillende merken (!) aan elkaar kan knopen en ze kan laten communiceren. De mogelijkheden van MIDI zijn soms inderdaad wat beperkt en onoverzichtelijk, maar het werkt... En blijf hopen: steeds meer synths en andere speelgoedkastjes worden uitgerust met USB en meer van dat soort grapjes. Dan zal firewire wel volgen ?!?!

Back