Live gepiel op mn korg electribe mx

Niemand? Ben heel benieuwd wat anderen zeggen over mijn tracks. Goed of slecht maakt niks uit !
Ik heb zelf gewoon altijd wel weer veel schik als ik met dat ding aan het spelen bent en daar gaat het natuurlijk om.
:)

Ik vind het best leuk, zeker gezien het feit dat je alleen de MX hebt gebruikt. Ik ben wel benieuw hoe je dit maakt. Bereid je de patterns van te voren voor, of zit je ze live te maken? Voeg je live steeds extra drums toe? Heb je een keyboard aangesloten? Wellicht dat het mij inspireert tot het beter gebruiken van mijn MX...

Meestal begin ik met een simpele ritme patern. Het geluid van de synth is van te voren globaal ingesteld. En speel de noten live in. Vaak veranderd het ritme en de synthsound ook weer helemaal . Wil het zoveel mogelijk live doen anders is het niet creatief vind ik. Veel tracks zijn dan met de zelfde (simpele) drum pattern gemaakt maar ik kan zelf niet meer terug horen bij welke track welke pattern hoort. En als ik het mezelf makkelijk maak en vanalles voorbereid is het saai
Ik gebruik een keyboard om de noten in te spelen: Zo kan ik ondertussen als ik noten inspeel ook weer andere drum parts en synth parts veranderen met de draaiknoppen. En dat kan niet als je de keyboard van de mx gebruikt en die knoppen spelen ook niet zo lekker

Back