jbl 4312

aestrid

Stamgast
een kwestie,
ik zit erover te denk om een paar jbl 4312 te gaan kopen, omdat ik op zoek ben naar een studiomonitor die mooi warm en clean klinkt en goed diepte moet kunnen weergeven.
Wat ik ermee opneem is van drums tot klokkenspiel en van synths tot harmonium en gitaar en bas uiteraard. Altijd een breed spectrum van geluiden.
Ik ben er achter gekomen dat ik toch meer fan ben van het oude geluid, analoge tafels etc.

Heb ook menigmaal krk's en genelecs gehoord, maar het kan me maar niet bekoren.
Ik bedoel, je hoort alles precies weergegeven(wat mooi is hoor), maar ik vind het dunnetjes en zonder body klinken.

Zijn er andere mensen hier die hetzelfde hebben in de kwestie oude of toch nieuwe speakers?

Ik wil ook graag een set grote JBL speakers.
Dat komt doordat ik een tijd in een studio heb gemixt waar die dingen hingen.
Erg fijn spul vond ik hoor.

Re: jbl 4312

Origineel geplaatst door aestrid
een kwestie,
Heb ook menigmaal krk's en genelecs gehoord, maar het kan me maar niet bekoren.
Ik bedoel, je hoort alles precies weergegeven(wat mooi is hoor), maar ik vind het dunnetjes en zonder body klinken.

Event TR8XL dan? Die klinken niet dun.

Die kleine genelecs zijn van om dichtbij af te luisteren (alle nearfields eigenlijk, maar die kleintjes in 't bijzonder)
Omdat je van dichtbij minder volume nodig hebt en het geluid dan minder 'reageert' (zeg ik dat goed?) met de akoestiek van je kamer. Ook niet mijn ding.

De RP-5's klinken toch wat bassig en wollig. Ook niet mijn ding.

De Events geven weer wat je erin stopt. Mid, Hoog voor slapbass en Hihats.
Maar die bass is heel erg extended. Je krijgt heel veel laag. Weet niet hoe ze klinken met kickdrums, Als dat jou ding is heb ik er twee te koop staan :D

Maargoed. Ik heb laatst "Seiwins" gehoord bij Dijkman in Amsterdam. Ze zijn redelijk strak, groot, 400 per paar,
en klinken niet dun en wel warm. Ook niet mijn ding. Maar mischien voor jouw.

Als je van die kickende JBL sound houdt met grof mid en strakke thump. Moet je mijn suggesties even schrappen :)

Back