Acid track

Kubrick, is een Soundclick, Myspace of een Electrobel account niks voor jou?
Ik ben zelf niet zo van de downloaderige... :confused:

Origineel geplaatst door Tukker
Kubrick, is een Soundclick, Myspace of een Electrobel account niks voor jou?
Ik ben zelf niet zo van de downloaderige... :confused:

unk.. is toch met een flashplayer? werkt uitstekend?

track valt mee.. tb's klinken dunnetjes wel.
echo effectjes leuk maar mogen wat meer en gedurfder..
qua beats mag ook wel wat meer gebeuren..
effectje met tweede "tb" ongeveer in de helft is leuk.. iets met de filter ofzo? harmonics die veranderen?
al die leuke effectjes mogen wat mij betreft iets meer uitgemolken worden!..

geen onaangename track in een mix.. maar een beetje te leeg op zichzelf.

Ah zo, ik meende dat het zo'n onmeunig irritante download site was....net als Megauploooood.
Niks gezegd dus. :bekdicht:

Lekker hypnoties...idd erg leeg. Misschien iets meer elementen erin? eh...pads? Stabs?...sampletje?

De loop begint leuk. maar je draait werkelijk niet merkbaar aan de knoppen en dat vinnik wel jammer.
Het tweede loopje gebeurt al meer mee, maar dit zijn dan weer alleen fx settings (zo klinkt het iig).
De clap die erbij komt staat erg zacht......

Mmm is pas 5 minuut bezig en ik wil hem al uitzetten.
Sorry man, hij is echt te saai voor mij.

grtz Bruce

Acid is geen luistermuziekje, maar eerder repetitief en bijna vervelend. Luister eens naar Yantra "Goatshaver". Mijn bedoeling was ook dat het niet zo afwisselend was. KEEP ACID MUSIC UNDERGROUND. Zorg dat goeie "underground" muziek geen VTM sticker wordt, if you know what I mean.

@ kubrick ..dus volgens jou is repetitieve ( eentonige ) acid synoniem voor underground ??:confused:$
Luister eens naar de universal indicator series ..sommige tracks zijn .heel eentonig maar boeiend tot de laatste minuut

Origineel geplaatst door kubrick
Acid is geen luistermuziekje, maar eerder repetitief en bijna vervelend..... Mijn bedoeling was ook dat het niet zo afwisselend was.

Daarin ben je dan uitstekend geslaagd! ;)

Heb net geluisterd... als ik op een zondag morgen knallen zat Rebirth in m'n handen krijg maak ik dingen die zeker 10 keer minder saai zijn. Ben zelf ook niet zo van de veel afwisseling in m'n trax, maar hier gebeurt echt HEEL weinig in.
En de 303 is te schoon!

Je moet em op een hoog volume beluisteren, of met koptelefoon op hoog volume.

PS. interessant dat de meesten het te eentonig vinden, want dat is nou nét de bedoeling. Ooit werd acid bestempeld als ééntonige, niets zeggend en emotie-loze muziek, door het grote publiek. En ik heb echt geen zin om dingen te gaan maken die al 1000 keer gedaan zijn. Wat ik niet wil zeggen dat mijn track zeer origineel is, maar heb echt geen zin om acid deuntjes te gaan maken die iedereen kan meefluiten. Heb in het verleden, en ik bedoel dan 14 jaar geleden, genoeg dingen gemaakt op die manier. Tegenwoordig is acid dood, en er is al een tijdje een nieuwe generatie "acid" producers uit engeland die op een andere wijze acid wil doen herleven, nl. "new energy", maar dat vind ik iets te trancey. Goede Acid MOET duister en heel repetitief klinken vind ik. En ik vind van mezelf dat dit heel goed is gelukt. Maar ja, ik begrijp ook wel het "grote publiek".

Laatst gewijzigd:
Je moet em op een hoog volume beluisteren, of met koptelefoon op hoog volume.

PS. interessant dat de meesten het te eentonig vinden, want dat is nou nét de bedoeling. Ooit werd acid bestempeld als ééntonige, niets zeggend en emotie-loze muziek, door het grote publiek. En ik heb echt geen zin om dingen te gaan maken die al 1000 keer gedaan zijn. Wat ik niet wil zeggen dat mijn track zeer origineel is, maar heb echt geen zin om acid deuntjes te gaan maken die iedereen kan meefluiten. Heb in het verleden, en ik bedoel dan 14 jaar geleden, genoeg dingen gemaakt op die manier. Tegenwoordig is acid dood, en er is al een tijdje een nieuwe generatie "acid" producers uit engeland die op een andere wijze acid wil doen herleven, nl. "new energy", maar dat vind ik iets te trancey. Goede Acid MOET duister en heel repetitief klinken vind ik. En ik vind van mezelf dat dit heel goed is gelukt. Maar ja, ik begrijp ook wel het "grote publiek".

Ik zal morgen ff luisteren, maar minimale acid hoeft echt niet saai te zijn of eentonig.
De prestatie is juist om me de minimale middelen het maximale eruit te krijgen.
Dus als je 10 minuten wilt vullen zonder verveling heb je gewoon een hele goeie basslijn nodig.
Veel acid daarentegen heeft die niet en zijn inderdaad saai. Zeker om thuis te luisteren. Ik heb zelf ook erg lange nummer die best saai zijn, maar ja de DJ pakt er dan gewoon een stuk uit en of mixt een stuk met een andere plaat. Maar er zijn ook zat mensen die voor mij saai klinkende acid prima kunnen pruimen voor lange tijd gewoon thuis.

Nou ja goeie acid maken is ook gewoon moeilijk, ookal denken sommige dat zo wel even te doen. Maar ja dat hoor je dan dus ook snel genoeg. Uitzonderingen zijn er uiteraard ook zat.
Overigens kan het ook wel eens een paar minuten luisteren zijn voordat je gegrepen wordt door een nummer.

PS. interessant dat de meesten het te eentonig vinden, want dat is nou nét de bedoeling. Ooit werd acid bestempeld als ééntonige, niets zeggend en emotie-loze muziek, door het grote publiek.
slik!
geen emotie??

en er is al een tijdje een nieuwe generatie "acid" producers uit engeland die op een andere wijze acid wil doen herleven, nl. "new energy", maar dat vind ik iets te trancey. [/B]

er gebeurd volgens mij wel meer in de wereld dan die troep uit engeland
vergeet trouwens dingen zoals 'ceephax acid crew' niet. of is dat geen acid meer?
of ook brits: mike dred.. een klassieker zoalss "macrocosm" bvb, heel minimaal, maar toch veel boeiender,
zoals ik zei, coole sound je track, en afentoe coole effectjes.. maar het zou allemaal wel iets meer moeten. knoppen draaien.
acid is geen minimal hé (toch niet altijd)

en voor mij ist infeite al acid vanaf er een tb inzit (of ik het zal goed vinden is wat anders),
wat jij gewoon wil is een specifiek subgenre van acid gaan maken.. maar om nu te zeggen dat al de rest geen acid is, is toch wel een beetje ver gaan vind je niet?

tijd voor :z

Sound is goed maar dat 303 loopje begint snel te vervelen..
Ik mis variatie eigenlijk, misschien een pad sound erbij?

Back