Acid track

Origineel geplaatst door rvooh
volgens mij is acid trouwens 1 van de meest emotierijke genres van de elektronische muziek

Ja, ik vind niet dat acid emotieloos is, maar dat werd toen gezegd en beschreven op het moment dat acidhouse begon op tekomen destijds.

Ik zal binnenkort eens een acid nummertje laten horen die ik heb gemaakt uit de periode 1992-1993. Let niet op de geluidskwaliteit want het is toen opgenomen op een audio cassette "type normal". Dus maw het zal dof klinken , maar daar gaat het nu niet om.

Waar gaat het dan om?

Is die track beter dan deze of mooier kwa flow?

Wat ik jammer vind aan je track is dat hij zo statisch is. Werk zelf met veel analoge zooi en dat flowt meer, dat mis ik in jouw track...een diepe flow.

En ik hoef daarvoor echt niet m'n speakers vol gas te zetten.

Ben zeker wel benieuwd naar die andere track:)

Grtzz Bruce

Eerste track uit 1992 (niet echt acid,) ,Is maar pas in 1995 heel veel gedraaid in het programma "dance top 40" op radio SIS, toen echt wel toonaangevend. Stond op een bepaald moment met dit nummer met stip op nr.14 Het nummer heeft de naam "cardiaxx" Mijn pseudoniem was "Skizzo".

http://www.supload.com/listen?s=123LLP4X6ZZ8

1988 eerste track met 303, vergeet de tijdsgeest niet het was toen 1988.

http://www.supload.com/listen?s=Z2JHKDDCY705

1992 http://www.supload.com/listen?s=1NZFO5D3RR0T

Bij deze nummertjes waren geen computers of plugins (want plugins bestonden toen nog niet) gebruikt. Alles is met de "echte" dingen gemaakt. Ik vond (vind) dit normaal. Begrijp nog altijd die analoge afgoding niet. Ben gewoon om met oude spulletjes te werken. En vind het echt heel grappig waarom mensen fortuinen geven aan een bvb. een 303. Heb er zelf 25 euro voor gegeven, en vind het ook niet veel meer waard. Een Tb 303 is leuk, maar ook niet echt een waaaaauw instrument. Maar ja, dat zal misschien aan mij liggen, omdat ik al zo veel shit in huis heb gehad. Uiteindelijk zeggen die oude spullen mij niet zo veel meer. Heb er tientallen van gehad, waar tegenwoordig op gegeilt wordt. Heb nog zo veel spullen staan, die voor mij niks meer betekenen. En doordat ik zie wat tegenwoordig mensen geven voor oude shit, zal ik nog wat wachten om te verkopen. Want voor mij is een bvb. minimoog niet meer waard dan 60 euro ofzo. Maar natuurlijk nu niet meer, want ik weet dat mensen 3000 euro nog willlen geven voor dit. Ooit verkoop ik hem nog wel, maar nu ik weet dat mensen tegenwoordig meer dan 3000 euro gaan geven voor dit, ga ik zeker voor minstens 3000 euro. En dat is wel dom aan sommige mensen om zoveel te bieden, want ik had dat een prijs van 60 of 70 euro, maar nu niet meer. Het zal zeker 4000 euro gaan worden. Doe zo verder, en binnenkort kan ik het verkopen voor 8000 euro, wat ik over een paar jaar voor pakweg 70 euro wou verkopen (heb er zelf 3000 BFR. ongeveer 75 euro voor betaald in 1990)

Maar ja dit gaat nu niet over "idiote prijzen die ik wil betalen voor vintage spullen" .(maar toch, lach me nog altijd te pletter aan die prijzen)

Laatst gewijzigd:
Net geluisterd, de eerste klinkt met vlagen wel vet...is niet echt tijdloos door het rave achtige piano stab ding das wel jammer........

Maareuh luister ff wat ik maak:

tdk-records

of:

electrobel

of:
myspace

Maar wat gebruik je nu dan ?
Die oude track neigt meer naar acid orange achtige muziek toe.....en dat vinnik zelf wel wat mooier.

Grtzzz Bruce

ow en over die prijzen.....

met nieuwe modulaire spullen ga je 10 keer verder dan die oude synths.........dat ben ik wel met je eens, maar ik trek een andere eindconclusie......

Dus met wat heb je deze track gemaakt?

grtzRB

www.myspace.com/donpappy

http://www.electrobel.be/artist/4551

Das wat ik maak. ik geef toe dat ik ook redelijk eenvoudige en misschien eentonige tracks maak, maar dat is ook wel gewoon persoonlijke smaak. Ik tracht toch wel om met minimale middelen een maximum aan effect te hebben.

ik maak ook geen gebruik van plug ins of pc, enkel bakjes en opnemen in pattern mode op de oude manier.

Acid moet niet minimaal, saai of eentonig zijn voor underground te blijven, net zoals ik vind dat het niet hard of snel moet zijn om niet tot mainstream te horen.

gevoelsmatig vind ik toch ook wel dat het één van de meest emotie-uitdrukkende stijlen binnen de elektronische muziek. De TB303 heeft een enorme intensiteit die de haren in je nek kan recht doen komen en kippenveel opwekt.

klinkt lekker pg13! hebt een request van me:D

@kubrick: je muziek weet me op één of andere manier niet zo mee te slepen als ik zou willen, oude tracks vind ik wel leuker dan die waarmee je dit topic gestart bent :)

hehe thx wasmashien :)

kvond u dinge ook goed.

Blij dat er hier bij ons terug meer en meer volk in die stijl gaat producen.

groeten,

213

Heee gozer net je track beluisterd en kan hem zeker waarderen. Vind hem erg naar de acid junkies hangen dus wat mij betreft een compliment. Dat het smaak gerelateerd is was mij al na een week bekend hier op het forum. Verder een erg leuk forum hoor.

Greetz metroid en ga zo door ik weet zeker dat genoeg jongens deze track lekker in de auto gaan luisteren want hij klinkt gewoon lekker voor de highway*D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DaShad0w
Donpappy?? heej dat komt me bekend voor van de www.Acidlab.de site :)

je hebt daar een paar nummers staan , just like me :)

hehe ja das juist, had wat tracks naar Klaus gestuurd toen ik mijn eerste porbeersel met de acidlab had opgenomen.

:)

Is wel al een tijd geleden dat ik de andere tracks heb gecheckt.

Ik vind het maar kak, teringherrie zonder gevoel ofzo, maar dan slecht..

Snap trouwens niet waarom je Acid probeert te maken, 't is de 21e eeuw, probeer zelf eens wat te bedenken ipv anderen na te apen.

Sommige mensen houden zich alleen maar bezig met goedkope anderen na te doen, maar dat is algemeen bekend. Doe je niks tegen, behalve zeggen dan.

Ik vind het maar kak, teringherrie zonder gevoel ofzo, maar dan slecht..

Snap trouwens niet waarom je Acid probeert te maken, 't is de 21e eeuw, probeer zelf eens wat te bedenken ipv anderen na te apen.

Sommige mensen houden zich alleen maar bezig met goedkope anderen na te doen, maar dat is algemeen bekend. Doe je niks tegen, behalve zeggen dan.

mja das kwestie van smaak gewoon.

ik denk dat echt ingaan op zulke comment zinloos is eignelijk, al vaker is menig forum ganger hier in opgegaan.

Sommige mensen houden van zulke dinge, andere niet. En waarschijnlijk vindt het merendeel van de liefhebbers van die ouwe herrie dat jouw nieuw 'vernieuwende' klank op niks trekt :)

we gaan in ieder geval niet weg gaan. :okdan:

wat een kut site dat supload .. krijg dat spul maar niet te streamen of te downloaden (al is t laatste geloof ik met opzet) .. ben wel erg benieuwd geworden na alle feedback over je muziek :)

kun je niet ff wat trackies incl de eerste uit de thread op een normale site gooien? megaupload / yousendit of zshare o.i.d

Een acid track:) "nightvision"

Commentaar/kritiek is welkom. :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

http://www.supload.com/listen?s=5K7FY5W9MV2M

Sorry hoor, maar als je vraagt aan ons wat we van je track vinden moet
je de gegeven kritiek niet bekritiseren met technische feitjes over hoe je
acid dient te maken omdat je teleur gesteld bent in de reacties.
Je komt echt over als een miskend genie. beetje jammer

Volgende keer zeggen we wel netjes "JA! Prachtige muziek!"

Laatst gewijzigd:
Back