Is de Akai MPD-24 een sampler?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je hoeft overigens geen "u" te zeggen hoor ;)

Origineel geplaatst door RandyvanEssen
* Geluiden met een MP3 of WAV bestand op die Roland sampler kopieren zeg maar. Zodat ik op een knopje kan klikken dat ik dan het juiste geluid hoor wat ik van mijn computer naar de sampler heb toegebracht.
.wav wel, .mp3 niet. Maar het omzetten van mp3 naar .wav is heel erg simpel en kan gewoon en masse - dus als je een hele hoop mp3tjes hebt die je allemaal .wav wil maken is dat geen probleem.

* Pistool / Explosie geluiden op de sampler laden
Een sampler geeft er niks om om welk geluid er in zit.

* Makkelijk in kunnen stellen dat als ik bijvoorbeeld een CD draai op mijn CD speler of Draaitafel, Dat als ik wil dat ik op de sampler op een knop druk dat de muziek stopt en dat ik dan een explosie bijvoorbeeld krijg te horen.
Dat gaat niet, of de CD-speler moet MIDI-signalen kunnen ontvangen, en dan is het nog maar de vraag of dat gaat.

Origineel geplaatst door conso
Ja, en je kunt trouwens zoveel geweerschoten tegelijkertijd onder de knoppen zetten dat je er in Irak niet mee uit de toon zou vallen...

hahahaha, Erg bedankt voor jullie hulp. Misschien kom ik er nog wel is een keer op terug ;)

Origineel geplaatst door conso
Ja, en je kunt trouwens zoveel geweerschoten tegelijkertijd onder de knoppen zetten dat je er in Irak niet mee uit de toon zou vallen...

:dubbel:

Origineel geplaatst door Yoozer
Je hoeft overigens geen "u" te zeggen hoor ;)

.wav wel, .mp3 niet. Maar het omzetten van mp3 naar .wav is heel erg simpel en kan gewoon en masse - dus als je een hele hoop mp3tjes hebt die je allemaal .wav wil maken is dat geen probleem.

Een sampler geeft er niks om om welk geluid er in zit.

Dat gaat niet, of de CD-speler moet MIDI-signalen kunnen ontvangen, en dan is het nog maar de vraag of dat gaat.

Oke, Maar ik ben toch aan het sparen voor een DJ set.. En dan wil ik 2 scratch CD spelers zeg maar kopen, En een mengpaneel. En dan wil ik die sampler daarop aansluiten gaat dat dan wel?

Er zijn ook DJ mixers met ingebouwde samplers he? Vaak goedkoper dan een losse sampler, zeker goedkoper dan een MPC en waarschijnlijk meer geïntegreerd met de mixer op de manier die jij zoekt. En met gunshots en explosies hoef je ook geen sampler te hebben die uren kan opnemen...

Origineel geplaatst door etaoin
Er zijn ook DJ mixers met ingebouwde samplers he? Vaak goedkoper dan een losse sampler, zeker goedkoper dan een MPC en waarschijnlijk meer geïntegreerd met de mixer op de manier die jij zoekt. En met gunshots en explosies hoef je ook geen sampler te hebben die uren kan opnemen...

Ja zoiets heb ik ook wel is van gehoord ja, Maar volgens mij zijn daar niet veel mogelijkheden op als ik zo'n DJ mixer koop met een ingebouwde sampler, Volgens mij kan ik er dan niet veel geluiden op zetten. Of wel?

Maar ik was eigenlijk van plan om dit te gaan kopen:

"Denon DN S 1000" (2 keer) SCRATCH CD SPELERS
"Behringer DX 626" MENGPANEEL
"Roland SP 404" SAMPLER

Zijn er een beetje positieve kanten van de Denon DN S 1000? Want hij is niet echt duur, En is de Behringer DX 626 Mengpaneel ook goed om te beginnen? Want het mengpaneel kost maar 89 euro, De Denon DN S 1000 kost 400 euro, en de Roland SP 404 sampler kost 350 euro. Dus kom ik op 1236 euro uit. Is net genoeg vind ik.

Akai Remix 16...

Akai Remix 16...

Is een Akai Remix 16 niets voor je dan? Volgens mij komt die toch wel heel dicht in de buurt van een MPC, jouw wensen en budget :)

Akai_Remix-16.JPG

Re: Akai Remix 16...

Re: Akai Remix 16...

Origineel geplaatst door Vizion
Is een Akai Remix 16 niets voor je dan? Volgens mij komt die toch wel heel dicht in de buurt van een MPC, jouw wensen en budget :)

Akai_Remix-16.JPG

Hmm.. nee.. Ik vind die sampler zo groot! En ik hou niet van die grote bakken maarja ik zou het nog ff herhalen:

Dit was ik van plan om te gaan kopen:

"Denon DN S 1000" (2 keer) SCRATCH CD SPELERS 400 EURO (PER STUK)
"Behringer DX 626" MENGPANEEL 89 EURO
"Roland SP 404" SAMPLER 350 EURO

Dus kom ik op 1236 euro uit. Zijn er een beetje positieve kanten van de Denon DN S 1000? Want hij is niet echt duur, En is de Behringer DX 626 Mengpaneel ook goed om te beginnen?

Maar ik was eigenlijk van plan om dit te gaan kopen:

"Denon DN S 1000" (2 keer) SCRATCH CD SPELERS
"Behringer DX 626" MENGPANEEL
"Roland SP 404" SAMPLER

Zijn er een beetje positieve kanten van de Denon DN S 1000? Want hij is niet echt duur, En is de Behringer DX 626 Mengpaneel ook goed om te beginnen? Want het mengpaneel kost maar 89 euro, De Denon DN S 1000 kost 400 euro, en de Roland SP 404 sampler kost 350 euro. Dus kom ik op 1236 euro uit. Is net genoeg vind ik.

Die Denon DN S 1000's zijn leuke spelertjes om te beginnen MAAR als je ermee gaat scratchen gaan ze denk ik toch wat tegenvallen. (Het joghweel is 'touchsensitive', maar wat mij betreft kunnen ze het beter 'pushsensitive'noemen, in vergelijking met andere CD-Spelers in deze prijsklasse vind ik die jog toch behoorlijk tegenvallen. Daar komt bij dat de jog dus niet draait tijdens het spelen, net zoals bij alle andere CD-Spelers met uitzondering van de CDX & DN S 3500, maar die vallen weer behoorlijk buiten je budget). Ik raad je aan deze review even door te lezen.

Die mixer kan ik heel kort over zijn. Niet doen. Je gaat hiphop draaien en zal dus zeker af en toe gaan scratchen. Met deze mixer heb je dan binnen de kortste keren lekkende en krakende faders. Om te scratchen heb je nl. echt een battle-mixer nodig. Deze mixers hebben o.a een betere x-fader die meer gericht is op intensief gebruik. Eventueel heb ik nog een A&H Xone 02 Battlemixer te koop staan voor je, als je interesse hebt, PM me maar ;)

Over die sampler kan ik je niets vertellen :confused:

Nu, wat je ook kunt doen als je graag de beschikking wilt hebben over een sampler & je wilt graag fatsoenlijk scratchen is een digitaal systeem aanschaffen zoals M-Audio Torq. Je kunt dan gewoon echte draaitafels aanschaffen en dmv tijdcodeplaten kun je gewoon je MP3'tjes afspelen via deze draaitafels. Je hebt dan wel een fatsoenlijke laptop nodig. Hier kun je er meer over lezen

Maar euhh.. volgensmij is dit geen DJ-Forum :{

Origineel geplaatst door slin
Die Denon DN S 1000's zijn leuke spelertjes om te beginnen MAAR als je ermee gaat scratchen gaan ze denk ik toch wat tegenvallen. (Het joghweel is 'touchsensitive', maar wat mij betreft kunnen ze het beter 'pushsensitive'noemen, in vergelijking met andere CD-Spelers in deze prijsklasse vind ik die jog toch behoorlijk tegenvallen. Daar komt bij dat de jog dus niet draait tijdens het spelen, net zoals bij alle andere CD-Spelers met uitzondering van de CDX & DN S 3500, maar die vallen weer behoorlijk buiten je budget). Ik raad je aan deze review even door te lezen.

Die mixer kan ik heel kort over zijn. Niet doen. Je gaat hiphop draaien en zal dus zeker af en toe gaan scratchen. Met deze mixer heb je dan binnen de kortste keren lekkende en krakende faders. Om te scratchen heb je nl. echt een battle-mixer nodig. Deze mixers hebben o.a een betere x-fader die meer gericht is op intensief gebruik. Eventueel heb ik nog een A&H Xone 02 Battlemixer te koop staan voor je, als je interesse hebt, PM me maar ;)

Over die sampler kan ik je niets vertellen :confused:

Nu, wat je ook kunt doen als je graag de beschikking wilt hebben over een sampler & je wilt graag fatsoenlijk scratchen is een digitaal systeem aanschaffen zoals M-Audio Torq. Je kunt dan gewoon echte draaitafels aanschaffen en dmv tijdcodeplaten kun je gewoon je MP3'tjes afspelen via deze draaitafels. Je hebt dan wel een fatsoenlijke laptop nodig. Hier kun je er meer over lezen

Maar euhh.. volgensmij is dit geen DJ-Forum :{

Hmm.. :S dus de DN S 1000 valt dus tegen, Als u zo aardig zou willen zijn, Zou u dan zeg maar een aantal tips geven met kopen van 2 CD scratch spelers + een mengpaneel? Ik wil zoiezo tussen de 1236 euro blijven, Maar! In die 1236 euro komt ook me sampler die ik erbij wil kopen, Die kost 350 euro. Nu wil ik dan dus nog 2 CD spelers die kunnen scratchen + een mengpaneel. Maar in totaal wil ik niet meer uitgeven als 1236 euro. Dus wie kan er zeg maar een leuk lijstje maken voor mij met wat ik het best kan kopen? (P.S. Nee, Ik wil geen DJ draaitafels aanschaffen, Heb namelijk geen platen in huis. Ik wil dus op CD's draaien en mixen)

Volgens mij begint dit nu een beetje buiten de scope van synthforum te vallen :)
Je hebt DJ forums waarop je dit denk ik beter kan vragen.

Re: Re: Akai Remix 16...

Re: Re: Akai Remix 16...

Hmm.. nee.. Ik vind die sampler zo groot! En ik hou niet van die grote bakken maarja ik zou het nog ff herhalen:

Dit was ik van plan om te gaan kopen:

"Denon DN S 1000" (2 keer) SCRATCH CD SPELERS 400 EURO (PER STUK)
"Behringer DX 626" MENGPANEEL 89 EURO
"Roland SP 404" SAMPLER 350 EURO

Dus kom ik op 1236 euro uit. Zijn er een beetje positieve kanten van de Denon DN S 1000? Want hij is niet echt duur, En is de Behringer DX 626 Mengpaneel ook goed om te beginnen?

Ik vind je budgetering wel erg ver overhellen naar de sampler. Wat jij wil is een heel erg simpele manier van sample triggering. Er zijn vast wel mixers te krijgen van 450 euro (wat je gecombineerde budget zou kunnen zijn) met dit al ingebouwd. Veel kleine DJ effectdoosjes (zoals een kaoss pad bijvoorbeeld) hebben volgens mij ook vaak een simpele maar voor jouw waarschijnlijk voldoende en goedkopere vorm van sample triggering.

Sowieso raad ik je aan om je eens veel dieper in te lezen in de materie. Ga een weekje lang al je vrije tijd ver-googlen, sites van winkels en fabrikanten afstruinen, dj-fora uitspitten, enz. Ik krijg namelijk het gevoel dat je er (no offence!) de balen verstand van hebt 8o) . Dat geeft niet, maar wij kunnen geen hapklare oplossing voor je neerleggen. Dat zul je zelf moeten doen. En iets kopen alleen op basis van wat mensen hier roepen is nooit verstandig. Het is niet enkel een kwestie van een wensenlijstje hier neerleggen en dat wij er dan een hapklaar antwoord uit kunnen draaien. Dan zal je altijd zien dat zo'n apparaat net datgene niet kan wat je hier niet hebt gevraagd omdat je je er vanwege je gebrekkige kennis nog niet bij stil had gestaan dat hij dat moest kunnen...

En, als laatste, ben je een beginnende DJ? Zo ja, laat die sampler dan nog ff zitten. Je hebt de eerste maanden je handen vol aan het mixen van 2 platen. Toen ik begon met DJ-en kocht ik er meteen een Kaoss pad bij. Heb dat ding na 2 maanden verkocht omdat ik er helemaal niet aan toe kwam om dat ding te gebruiken. Ik was al blij dat ik 2 platenspelers onder controle kon houden. weer 2 maanden later had ik spijt van die verkoop. Ik had het mixen technisch volledig onder de knie, en stond iedere keer tussen de platen door 2 minuten uit mijn neus te vreten terwijl ik met die kaoss pad had kunnen spelen...

Dat geeft je ook de tijd om verder te sparen. Kan je je totale budget aan betere cd-spelers + mixer besteden, en precies uitzoeken wat je op het gebied van sampling nodig gaat hebben. Je hebt op dat moment waarschijnlijk ook een veel beter beeld van wat je wil en wat het apparaat dus moet kunnen.

Niettemin veel succes natuurlijk!

Re: Re: Re: Akai Remix 16...

Re: Re: Re: Akai Remix 16...

Origineel geplaatst door mavn
Ik vind je budgetering wel erg ver overhellen naar de sampler. Wat jij wil is een heel erg simpele manier van sample triggering. Er zijn vast wel mixers te krijgen van 450 euro (wat je gecombineerde budget zou kunnen zijn) met dit al ingebouwd. Veel kleine DJ effectdoosjes (zoals een kaoss pad bijvoorbeeld) hebben volgens mij ook vaak een simpele maar voor jouw waarschijnlijk voldoende en goedkopere vorm van sample triggering.

Sowieso raad ik je aan om je eens veel dieper in te lezen in de materie. Ga een weekje lang al je vrije tijd ver-googlen, sites van winkels en fabrikanten afstruinen, dj-fora uitspitten, enz. Ik krijg namelijk het gevoel dat je er (no offence!) de balen verstand van hebt 8o) . Dat geeft niet, maar wij kunnen geen hapklare oplossing voor je neerleggen. Dat zul je zelf moeten doen. En iets kopen alleen op basis van wat mensen hier roepen is nooit verstandig. Het is niet enkel een kwestie van een wensenlijstje hier neerleggen en dat wij er dan een hapklaar antwoord uit kunnen draaien. Dan zal je altijd zien dat zo'n apparaat net datgene niet kan wat je hier niet hebt gevraagd omdat je je er vanwege je gebrekkige kennis nog niet bij stil had gestaan dat hij dat moest kunnen...

En, als laatste, ben je een beginnende DJ? Zo ja, laat die sampler dan nog ff zitten. Je hebt de eerste maanden je handen vol aan het mixen van 2 platen. Toen ik begon met DJ-en kocht ik er meteen een Kaoss pad bij. Heb dat ding na 2 maanden verkocht omdat ik er helemaal niet aan toe kwam om dat ding te gebruiken. Ik was al blij dat ik 2 platenspelers onder controle kon houden. weer 2 maanden later had ik spijt van die verkoop. Ik had het mixen technisch volledig onder de knie, en stond iedere keer tussen de platen door 2 minuten uit mijn neus te vreten terwijl ik met die kaoss pad had kunnen spelen...

Dat geeft je ook de tijd om verder te sparen. Kan je je totale budget aan betere cd-spelers + mixer besteden, en precies uitzoeken wat je op het gebied van sampling nodig gaat hebben. Je hebt op dat moment waarschijnlijk ook een veel beter beeld van wat je wil en wat het apparaat dus moet kunnen.

Niettemin veel succes natuurlijk!

Oke maar even nog een vraag, Ik koop dus 2 keer de Denon DN-S1000 en nog een mengpaneel erbij, Maar als ik dan wil scratchen, Dan wil ik zegmaar van die echo scratch geluiden maken. Ik weet niet hoe dat heet maar het lijkt me echt heel vet om te doen, dat ik zeg maar de crossfader heen en weer doe en dan scratchen op de cd speler en als ik dan de cd speler los laat, Dat je dan zeg maar een soort echo hoord. Kan dat met elk mengpaneel of niet? Of moet daar iets speciaals op zitten?

om heel eerlijk te zijn, vind ik de tip om eerst maar te oefenen een hele goeie.
effecten en andere gimmicks komen later wel, eerst de basis leren.

en het loont inderdaad om een goeie mixer te kopen in plaats van die behringer. beter één keer net iets meer uitgeven dan je geld helemaal weggooeien ;)

Re: Re: Re: Re: Akai Remix 16...

Re: Re: Re: Re: Akai Remix 16...

Maar als ik dan wil scratchen, Dan wil ik zegmaar van die echo scratch geluiden maken.
Je zult vast wel een mp3tje of Youtube video'tje hebben waar dit wordt getoond, maar met deze beschrijving weten denk ik weinig mensen wat je bedoelt. Je kunt eventueel ook nog budget incalculeren voor een effectenbakje zoals een Korg Kaosspad; die kan in ieder geval een echo doen.

Verder is scratchen op CD-spelers natuurlijk andere koek als scratchen op vinyl, qua techniek en klank, dan.

Nogmaals, met de sampler kunnen we je gerust helpen, met DJ-spullen niet (daarom is het ook Synthforum) - kijk anders hier eens: http://forum.clubcharts.nl/board.php?id=18 - daar krijg je vast advies waar je meer aan hebt.

Maar zeg ff eerlijk, Zijn Behringer mengpaneels niet goed dan? Kan ik daar niet goed op DJe? Wat is nou echt een goed mengpaneel wat niet gauw stuk gaat voor weinig geld? Ik ga zoiezo de Denon DN-S1000 kopen, Dus daar hoeven we niet meer in discussie. Ik wil nu alleen nog een goed mengpaneel weten voor niet veel geld, Dan weet ik genoeg. Dan wil ik zeg maar het zelfde doen als wat deze jongen doet:

http://www.youtube.com/watch?v=C_2G1rjfrOs

Zeg maar als die scratcht, Dat je dan zo'n krijs geluid hoort zeg maar, Wie weet wat de truuk daarvan is?

Laatst gewijzigd:
Als ik zo lees wat je allemaal wilt gaan doen krijgt je mengpaneel het best te verduren, dus dan is een behringer van 89 euro niet aan te raden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back