nieuwe elektro track

Hallo Manone,

Ik vind het een geweldig nummer, lekker vettig en opwindend, maar wat die vocal betreft heb je wel gelijk! Maar ik ben er zeker van dat het goed komt én wordt! Mag ik je ook vragen hoe je nu zo'n track als die maakt? Wat je ervoor gebruikt en hoe lang je erover deed?

Groet,

Hey Figurant!

Deze track is gemaakt met Reason en Acid Pro (vocal erin passen). Heb ik ongeveer een 6u aan gewerkt.

't heeft wel een goede drive. Vocal is onverstaanbaar, maar daardoor misschien ook juist wel cool. Wel heel erg stereo. Vraag me af wat daar van over blijft als je 't op mono checkt. Dat geldt ook voor sommige hihat sounds. Ook heb ik het idee dat het tonaal niet helemaal lekker zit in bepaalde stukken.

Hey Hazes,

Heb je het over de vocal, dat erg stereo klinkt? Zit idd wel zo'n efx op :-) Wou hem iets dynamischer maken, misschien gewoon verkeerde keuze :-)
Die HH sounds daarentegen... zitten eigenlijk maar 2 sounds in en zit niets van stereo efx op. Waren ook monosamples als ik me niet vergis..

Hmm even technischer dan (waar ik niet veel van afweet). Is het beter samples naar mono om te zetten dan?

Groeten

Lekker hoor, toch zou ik idd ff die vocals anders mixen zodat zij wat duidelijker eruit komt.
Je andere tracks klinken ook erg fijn.

Hey stevaux,

Thx voor de comment! Ben nu even wat tutorials aan het doorbladeren ivm mastering etc ;-)

Back