guido
Stamgast
enne, dat is op een 12inch scherm afgemeten -- - - - - - -- - - -- - ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door HEXAGON
Omdat ze weten dat wat ze graag hadden gewilt dat er in zou zitten,het er niet inzit.
Ik had hier ook al is gevraagd na gezever van tegenpartij om een wiard bloot te stellen,maar ondanks de snoerlooze schroevendraaier in handbereik is (zichtbaar op foto's),was het opeens te moeilijk om het ding te openen,losers zeg ik.
Origineel geplaatst door senso
Trouwens, Dave Smith zegt over de Evolver chips:
"The ones I'm using are the same ones as we used to use in the Prophets".
Origineel geplaatst door Dave Bryce
so you could pretty much say that they're actually new Curtis chips.
He does apologize if you feel you were misled. It was not his intention at all.
Origineel geplaatst door ch9527
heb gister even de evolver open getrokken.
surprise, surprise!
geen enkele cem chip gevonden. slechts enkele chips met de markering analog devices....
geen 3310, 3340, 3396, 3394 oid....
Origineel geplaatst door Lt_picard
"the same" is blijkbaar een ruim begrip voor DSI.
Ik vind dat Dave Smith aardig zijn best gedaan heeft, te insinueren dat het om dezelfde chips gaat.

een poly evolver of een mono?
In elk geval een dankbare stap.
Er is niks mis mee met deze nieuwe uigebrijde toestellen die een rijk klankpotentieel bevatten,voor de liefhebber dan,maar der is wel iets mis met de marketing ervan...
kan je een hi res foto shooten van de binnenkant?
kan je een hi res foto shooten van de binnenkant?
Origineel geplaatst door Lt_picard
Heb enkele foto's gevonden op sequencer.de :
http://www.sequencer.de/pix/sequential_DSI/evo_voiceboards_b.jpg
http://www.sequencer.de/pix/sequential_DSI/evo_singlevoice.jpg
och ik moet kotsen..Origineel geplaatst door HEXAGON
Maar van een ssm filter sound is geen sprake.
(weer iets dat jullie weten)
Origineel geplaatst door ch9527
wat vind je van de ssm2044 sound? hij is redelijk legendarisch naar het schijnt. sp1200 en mijn mooie korg monopoly. maar ik vind de filtersound niet zo geweldig. zeker niet met resonantie.
nu is er een forumlid die een standalone ssm2044 filter aanbiedt. lijkt me niet zo geweldig dus...mening?
Ik vindt em goed (zelfs heel goed),ik heb polysix en mono/poly ook gehad,de polisix is super maar in een mono synth zoals de MP dus valt het wat tegen ondanks de 4 vco's dan nog wel,en idd ik heb mijn exemplaar niet lang bijgehouden,je moet is een rsf kobol horen,monoply heeft er demos van geplaatst,maar ze zijn wat mislluk ,ik bedoel het toont niet echt wat die kan (no offence aan monopoly zen kunde),ik heb helaas geen meer..
(ja die kits zijn cool van ambi-j)
maar ik heb (veel) liever de 2040
2044 is eigenlijk voor polyponic synths and video game machines...
Je kan ook eens kijken op emulator archives om de mening van deze persoon te lezen.
EDIT: de legendarische SSM sound is enkel 2040 en 2050 en niets anders,laat dit duidelijk zijn ,eens en voor altijd
2044,2056,etc is bijzaak
hun vca's daarentegen is iets anders,dit is ook legendarisch,zit in Urei,en SSL (dacht ik),en vele andere high end audio van toen.
De MOTM modules zitten er vol van,het signal pad is dan ook onberispelijk!
Het verschil tussen surface mount en thru hole is alleen de verpakking, intern is daar niks anders aan, het verschil kun je dus niet horen. Het kraken komt ergens anders vandaan.Origineel geplaatst door HEXAGON
En wat mij meteen opviel en waar ik vrij zeker dan ervan was dat alles surface mont zou zijn,is dat als je de vco's int filter etc. te luid mixt en verschillende voices speelt HET KRAAKT,dus geen distortie maar kraken,en dat wijst dat er geen classieke componenten inzitten zoals bvb in een moog voyager of studio electronic.
Volgens mij is ie overgestapt omdat SSM zijn zaakjes niet voorelkaar had, bij het produceren van de SSM chips was de obrengst per wafer beperkt, veel uitval dus, Curtis had het beter voorelkaar. Daarom bleven de SSM's duur t.o.v. CEM's. Ook zijn de Curtis ic's veel beter ontworpen dan de SSM's daarom klinken de CEM's cleaner en zijn ze stabieler dan de SSM's. Daarom klinken de SSM's naar mijn mening zo goed, ze zijn een beetje sloppy.Origineel geplaatst door HEXAGON
Hij is niet omgeschakeld van ssm op cem omdat die stabieler ofzo waren,het is een kwestie van money en gebruikersrechten tussen emu en sci geweest.
Origineel geplaatst door Twiki
Het verschil tussen surface mount en thru hole is alleen de verpakking, intern is daar niks anders aan, het verschil kun je dus niet horen. Het kraken komt ergens anders vandaan.
normaal gezien niet nee, behalve dan indien de specs van de componenten verschillen,en dat zal wel zo zijn.
maar kraken doet hij..
een sherman filterbank is ook surface mount btw.
I seem to be getting distortion in my output. Assuming that Distortion and
Output Hack are off, you are likely just overloading the signal somewhere. There
are many signal sources, and many sources of gain. If too many are used at
levels that are too high, you will likely get some distortion. For example, if you are
using all four oscillators, lower the LEVEL setting of each oscillator to the 40 – 60
range. Likewise, if using all three delay taps, lower the AMOUNT setting of each.