Faithless en Logic Pro, wie jat van wie?

BlackEyed

Geschoren lid
Op het album "To All New Arrivals" staat de song "A Kind of Peace". Het intro van dit nummer is exact gelijk aan de preset sequence "Analog Electro Kit" van de drumgenerator "Ultrabeat" in Logic Pro 7.2 op +/- 102 BPM.

Wie jat van wie?

Daar had ik al naar gekeken, maar word er niet veel wijzer van, aangezien je niet weet wanneer Faithless de opnames is gestart van het album.

De gelijkenis is niet alleen treffend, het is letterlijk exact hetzelfde.

Bij de Sister Bliss remix van Music Matters, hoor je ook elementen uit de loopbrowser.

tja iedereen gebruik ze wel eens, waarom ook niet? als de muziek goed klinkt met een bestaand patroon ;)

Je koopt een sample-CD, je mag de inhoud voor commerciele producties gebruiken.
Je koopt een groovebox, je mag de patterns voor commerciele producties gebruiken.

Lijkt me stug dat dat bij Logic niet mag :).

Ik zie ook geen probleem, het is uiteindelijk een erg mooi nummer.

Bij een synthpreset is het vaak niet opvallend genoeg. Nu is echt alles gekopieerd: het pattern en de de individuele sounds. Zoals gezegd geen probleem, wel opvallend.

Ik ben dus nog steeds benieuwd of Logic het Faithless nummer heeft gekopieerd of andeersom.

t is wel een beetje echt suf hoor dat ze zoiets gewoon gebruiken, natuurlijk mag het, en het is zeker geen jatwerk maar het is gewoonweg suf...
Faithless sucked zowiezo hard...ongetalendeerde luie drugsapen

Er is ook zo een minimal hitje van een jaar of 2 geleden, Ada (ofzoiets) Red Shoes...dat was gewoon een synth melodie loop uit de Electribe ESX (van 2 hele maten)...en de vocals kwamen volgens mij ook gewoon uit de ESX

ALs je met die manier van suf zijn dát geld binnen kunt halen teken ik ervoor! dan wil ik zelfs wel 2 keer suf zijn.
:Z

Attachments

• jc61-2[1].jpg
    jc61-2[1].jpg
    146,7 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door smackos

:halleluja

Origineel geplaatst door JelleWaltman

Het pattern zit erin van de 1e release van Ultrabeat. Het lijkt me sterk dat ze bij apple alles precies nagemaakt hebben. met dezelfde geluiden. das niet te doen, en waarom zou je ook.

In Fruity Loops doen ze dat wel, cheak de demo songs.

Kan er geen algemeen draadje komen waarin gejammerd kan worden over alles wat al dan niet gejat zou (kunnen) zijn?

ORDNUNG SOLL SEIN!

Origineel geplaatst door smackos
t is wel een beetje echt suf hoor dat ze zoiets gewoon gebruiken, natuurlijk mag het, en het is zeker geen jatwerk maar het is gewoonweg suf...

Er is ook zo een minimal hitje van een jaar of 2 geleden, Ada (ofzoiets) Red Shoes...dat was gewoon een synth melodie loop uit de Electribe ESX (van 2 hele maten)...en de vocals kwamen volgens mij ook gewoon uit de ESX

Weleens een optreden gezien heer Smack?

Dan vliegen die baardharen van jou om je oren.
8o) ;)

Nou ja Sister Bliss valt regelmatig te spotten in synth reclames.
Veel Korg geloof ik.

Origineel geplaatst door metatron
In Fruity Loops doen ze dat wel, cheak de demo songs.

Ik denk niet dat de geluiden exact zijn nagemaakt in de instruments, het zou gesampled kunnen zijn, als het exact nagemaakt zou kunnen worden hadden we genoeg aan 1 synth denk ik ;)

ik kan FL Studio niet checken, niet echt de behoefte aan ook, maar ik zit op een mac met LogicPro 7.x :D

Mja zoals al eerder gezegd gebeurd dit meer met regelmaat an uitzondering.

Kun je een hele discussie over starten natuurlijk maar daar heeft iedereen vast een afwijkende mening over.

Owja, ben het persoonlijk wel eens dat Faithless echt niks is. Beetje doorteren op 1 hit van vroeger die ook echt van het kwaliteitje "The launch" van DJ Jean zit. Echt weinig boeiends.

Maar goed nogmaals, dat is persoonlijk. Zelf vind ik het bij artiesten die wat zouden moeten kunnen een beetje aan de suffe kant om presets te gebruiken. Maar het gebeurt zeer regelmatig dus echt nieuw is het niet.

Iedereen zegt nu wel dat het zo vaak gebeurt, maar kom eens svp met voorbeelden, want ik ken ze nog niet! En dan geen voorbeelden van samples en mashups, maar het overduidelijke gebruik van presets. Zo opvallend als die van Faithless heb ik namelijk nooit eerder gehoord: kick, snare, hihats exact hetzelfde en daarna ook nog een loop die exact hetzelfde is.

Back