Als het keyboard nou een gate-out had (volgens mij is de gate nergens op de 2600 als uitgang te vinden), had ik het keyboard kunnen gebruiken om een minimoog te bespelen, met alle functies van de 2620 als bonus (transpose, lfo). Misschien toch maar ergen een gate-out laten maken ?
Nou, de 2600 heeft gewoon een gate out. Die heb ik, samen met de cv-out van het 2620, aangesloten op de minimoog. Erg handig allemaal, vooral de ingebouwde lfo en transpose-schakelaar. Maar daarmee laat de mini zich niet goed bespelen:
Het 2620 keyboard is perfect gecallibreerd (en geeft dus netjes 1,00v/oct) en de minimoog is ook helemaal zuiver, spelend vanaf z'n eigen keyboard. Maar bespeeld via het ARP-keyboard loopt de toonhoogte wat achter zodra je hogere tonen wilt spelen. Misschien komt dat omdat de mini werkt met 1,02V/oct ? Er zit geen trimmer in de minimoog om het keyboard-voltage bij te stellen. Anders had ik die op 1V/oct kunnen zetten en de 3 oscillatoren hierop afgestemd.
Ik kan natuurlijk wel de lfo en transpose vanaf de 2600 benutten, maar ik moet de toetsen bespelen op het minimoog-keyboard.
Dit betekent dan toch ook dat een minimoog niet zuiver tracked op een externe sequencer ? Of je moet via midi werken en de tunings-mogelijkheden van je midi to cv convertor inzetten ?