Kippenvel - de Novachord

Heel bruut, wat een synth historie! Prachtig geluid. Ben benieuwd wat je er nog meer uit krijgt.
Bedankt voor de tip.

Wel naar dat er chemische dampen uit komen, ach gewoon een masker op ;-)

De cd die hij heeft uitgebracht is echt schitterend. Niet zo zeer qua muziek (allemaal sfeerstukken, en ALLES in mineur, haha), maar de sounds. ZO warm, ZO zijdezacht. Dit is echt HET bewijs dat analoog rules. Zeg maar het ijkpunt. 8)

Het heeft ook iets met buizen te maken. De karakteristieken van een buis die invloed hebben op het geproduceerde geluid is heel anders dan dat van discrete electronica volgens mij.
Ook een Philicorda buizen orgel heeft iets van dat karakter naar mijn idee, hoewel ik absoluut niet technisch kan verklaren waar hem dat in zit.

Je zult toch zo'n ding op Ebay scoren en dan de verzendkosten moeten gaan berekenen.... :D :D :D

Om in stijl te blijven zou een handige knutselaar eigenlijk een buizen-midi interface in elkaar moeten zetten.

:)

Ligt het aan mij, of heeft hij nog wel even een bak galm er overheen gegooid?

Prachtige sound komt er uit desalnietemin, maar toch maakt een lange reverb iets altijd veel mooier en warmer dan het in werkelijkheid is.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een pure opname waar echt niets aan getweaked is!

Origineel geplaatst door Subgroover
Ligt het aan mij, of heeft hij nog wel even een bak galm er overheen gegooid?

Prachtige sound komt er uit desalnietemin, maar toch maakt een lange reverb iets altijd veel mooier en warmer dan het in werkelijkheid is.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een pure opname waar echt niets aan getweaked is!

Nee, dat ligt niet aan jou. Er "zit" galm overheen. Tuurlijk maakt reverb dingen mooier, warmer en wolliger, maar ik heb geen galmloze geluiden nodig om hier te constateren dat het ding zonder OOK mooi klinkt. 8)

Damn....echt spooky geluiden.
Is zo'n geluid met moderne apparatuur wel na te doen?

Mischien kan Boele een Microwave wavetable maken van een novachord ?

Origineel geplaatst door neuromancer
Damn....echt spooky geluiden.
Is zo'n geluid met moderne apparatuur wel na te doen?

Mischien kan Boele een Microwave wavetable maken van een novachord ?

Ja, dat kan Boele wel, maar dan moet ie eerst een kale sample hebben 8~

Ahem... ik krijg al koppijn van naar de constructie van zo'n novachord te kijken. Laat staan aan restauratie ervan beginnen,

Maar wel een lekker geluid dat eruit komt. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als je een echte buizenvoorversterker in een analoge bak zou bouwen. Niet zo'n nep buis als in een van die Korg groefdozen.

Misschien een project voor een van mijn synths, :P

Zit die enorme echo in het apparaat zelf, of gooit hij er nog externe effecten overheen? Het geklik geeft in ieder geval leuke extra effecten :). Fantastische klank.

Origineel geplaatst door Roel
die mp3tjes van zn site luister ik elke keer opnieuw. geweldig zeg.
kan zo een oude film in :)

Hij heeft ook een lijst gepubliceerd van ouwe films waar die Novachord in gebruikt wordt hoor :halleluja

Overigens, de cd is nog VEEL beter 8)

Back