Kippenvel - de Novachord

Amazing wat een sound... om stil van te worden...:erm:

Diep respect voor die man.

Zijn er manieren om hierbij in de buurt te komen qua sound? Zijn er synths die dat kunnen?

Man oh man... wat zou ik dat ding graag oplappen ey.
Ben al blij da ik de kennis heb om m'n Jen SX2000 uit m'n orgel te slopen en de batterijen ken vervangen voor m'n LINNDRUM en zulke shit... dis iets meer werk.

Origineel geplaatst door scarum
Amazing wat een sound... om stil van te worden...:erm:

Diep respect voor die man.

Zijn er manieren om hierbij in de buurt te komen qua sound? Zijn er synths die dat kunnen?

Pulse golfvormen en bandpassfilters dat sowieso... maar dat warme, donkere, wollige, huiveringwekkende, smoothe geluid... SHIT!!! :{ :{ :{

Ik hoop dat die gast een Medaille gekregen heeft van HAMMOND, zo niet dan eis ik hier onmiddelijk een petitie :smeris:

Ja, heel af en toe voel ik een miniscule fractie van zoiets, die feeling als ik mijn Yamaha CS5je aan het tweaken ben... Maar inderdaad, dit... brrrrr :halleluja

Misschien eens wat analoge pulsjes layeren... (en layeren en layeren en nog niet eens in de buurt van de buurt komen :D)

Origineel geplaatst door SCD
Pulse golfvormen en bandpassfilters dat sowieso... maar dat warme, donkere, wollige, huiveringwekkende, smoothe geluid... SHIT!!! :{ :{ :{

gek is dat eigenlijk... kippevel

je hoort iets moois en dan gaan de haren op je arm recht overeind staan en krijg je allemaal bultjes
soms loopt er ook een rilling over je rug.

ik had het laatst weer op een feest ergens.

aparte sensatie

leuk, erg bandpassy en soms ook gewoon 'vals' en de manier van spelen maakt hem ook wel wat nosferatuesque nutuulk... maar al met al niet gek voor een 68 jaar oude 'synth'...

Origineel geplaatst door neuromancer
Damn....echt spooky geluiden.
Is zo'n geluid met moderne apparatuur wel na te doen?
door een geoefend geluidentovenaar vast en zeker wel...

Prachtig geluid, mooie controls, giganties karwei....en zoiets van voor de oorlog.
Pet af hoor :okdan:

Origineel geplaatst door 6 trak
le

door een geoefend geluidentovenaar vast en zeker wel...

betwijfel het , kan er wel op lijken maar de dezelfde polyphony zal je nooit benaderen , en dat is juist de charme en karakter van dat ding .

megavett die synth:D

Origineel geplaatst door bounce
gek is dat eigenlijk... kippevel

je hoort iets moois en dan gaan de haren op je arm recht overeind staan en krijg je allemaal bultjes
soms loopt er ook een rilling over je rug.

ik had het laatst weer op een feest ergens.

aparte sensatie

Ja, en daarna, als het écht goed is ga ik altijd huilen =( :D

Heb zojuist 'n advertentie geplaatst op marktplaats dat ik op zoek ben naar zo'n ding...

Wil hier wel 'n deel van m'n leven voor weg maken...........
Damn wat 'n geluid........ vrouw wor er nu al gek van.
Ze ziet me aan komen......................................................................

Als je er één vindt, mag ik dan eens wat opnamen komen maken? ;)

Origineel geplaatst door minoelec
Heb zojuist 'n advertentie geplaatst op marktplaats dat ik op zoek ben naar zo'n ding...

Wil hier wel 'n deel van m'n leven voor weg maken...........
Damn wat 'n geluid........ vrouw wor er nu al gek van.
Ze ziet me aan komen......................................................................

Ben net jou vrriendje geworden op myspace.
http://www.myspace.com/noxgenus

Dus da mag.
Dit is tenminste iets waar ik mee bezig kan zijn...................

[offtopic]
Heb je ook maar even op mijn andere twee myspaces toegevoegd ;)
www.myspace.com/BobKnutton
www.myspace.com/Glaxclock

Leuke studio trouwens! [/offtopic]

Maar serieus, emuleren die sound? Mogelijk? Al is het dan digitaal en kom je nooit in de buurt van die silky smoothness, dat eerie gevoel moet toch wel enigszins te benaderen zijn? :confused:

Misschien anders Phil Cirocco vragen er nog één op te knappen en dan een SF groupbuy!? Kunnen we er allemaal opnames mee maken! :dubbel:

Heb net m'n vriendin verteld dat er een ander is in m'n leven... ze schrok even... totdat ze d'r stem hoorde. lol

Ze snapt het wel. Rare vrouw heb ik.....

Heheh... kreeg net 'n mailtje.....

Hoi,

Een tip: bij Musifix in Eindhoven stond er een paar maanden geleden één. Hij was nog in restauratie, dus de kans is heel groot dat hij er nog is. Aangezien ik zelf geen interesse had/heb in een Novachord, heb ik toen niet naar de prijs gevraagd, maar het zal in de richting van een kleine auto gaan vermoed ik.

Origineel geplaatst door maxdox
Ja, en daarna, als het écht goed is ga ik altijd huilen =( :D

eerst volgt nog de krop in je keel

:confused: =(

:D

de novachord klinkt mooi
de gedachte dat het ding van voor de 2e wereldoorlog is maakt het nog specialer

maar je moet ook niet overdrijven vind ik

het blijft gewoon een ouwe synthesizer zonder lfo en probeer maar eens een midikit te vinden
om over het ontbreken van de arpeggiator en sequencer nog maar te zwijgen
optreden met zo'n ding kan je helemaal wel vergeten
en zit er een ringmodulator op??? ik dacht het niet... waar praten we nog over
tegenwoordig maken ze veel mooier spul :duivels:

Origineel geplaatst door bounce
maar je moet ook niet overdrijven vind ik
waar praten we nog over
tegenwoordig maken ze veel mooier spul :duivels:

Kan iemand deze jongen van Synthforum bannen? :( :D

Krijg bijna tranen in m'n ogen als ik er naar luister... zo mmoi en treurig... alsof het orgeltje al het leed van de wereld sinds 1938 met zich mee draagt...

Ga zaterdag in Eindhoven kijken bij iemand die er een in restauratie heeft.
Vol verwachting klopt mijn.... van alles!

Back