Wie heeft er ook een waldorf Q ??

emi

emi

Hoi GP,

Heb hele goede ervaringen met EMI heb daar mijn xt gekocht.
En ben daar door verkoper Co overgestapt naar een softwaresequencer. Heb nog een boek kunnen lenen daar en ik weet hoef, maar langs te gaan en ze nemen de tijd voor je. Heel behulpzaam die gasten daar, ze zijn ook zelf veel met muziek bezig. hebben veel onder een dak van akoestisch tot vele synths en stuff. Het enige nadeel (mijn eigen schuld) ik kreeg na een reparatie een rekening ze schijnen een uurtarief van 70 euro te hanteren had hiernaar niet geinfoot. Mijn behringer mengpaneel was kapot (had ik daar niet gekocht) 45 gulden materiaal en dus 150 gld voor een uur reparatie. Heb bij verschillende zaken wat gekocht (eig, nijmegen - van Bree venray - Musica eindhoven (falliet)) Maar ben zeer te spreken over emi en kan ze aan idereen aanbevelen. Nee heb geen aandelen!!!!

Ook een waldorf-gek dus....goed !!

mmmmm je bent de tweede al die goed over EMI praat dus van die 75 voices zou heel goed waar kunnen zijn. Maar om een lang verhaal kort te maken ik heb niet eens een mQ dus als je/jullie het zeker willen weten lijkt het me het beste om even te bellen.

Bij waldorf staat het inderdaad gewoon op de site !! Ik vond het ook vreemd en ongelovig van EMI en dacht in de eerste instantie dat ze liever een Q verkochten dan een mQ. (kocht mijn Q tweedehands) Maar nu denk ik er inderdaad anders over.

PS Ed Beukers heeft ook een XT altijd handig om te weten voor vragen enz, (waldorfforum sucks);)

heb bij die xt de extra stemmen laten inzetten. Heb 'm nu vanaf november de mQ lite heb ik een maand geleden gekocht. Ben ze nog aan het verkennen. Wilde eigenlijk de mQkeyboard maar stuitte op de prijs, Waldorf is niet bepaald goedkoop
Dat forum werkt zwaar kudt nadat je je opgegeven hebt kun je meteen je brievenbus het raam uitgooien. Er zou een site nog komen voor de mQlite met kerst. Ik volg nu een jaar de website maar hoofdzakelijk kun je de upgrades downloaden. Ik zou meer gebaat zijn met een cursus hoe haal ik het meest uit mijn waldorf.
ps waaruit bestaat je set-up nog meer? en wat voor muziek maak je ?? Heb je die Q bij emi gekocht?

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Wie heeft er tegenwoordig nou nog zo'n echte onvervalste Q? :D

In een markt die wordt overspoeld door superzaagjes en VA's die een betere analoog emulatie neerzetten lijkt deze synth vooral thuis te horen op de tweedehands markt.

Wie heeft er spannende nieuwtjes over het nieuwe Q os's die er misschien aan zit te komen?

Waar gebruik je 'm voor? Ik vind hem zelf bijvoorbeeld ideaal voor zweverige padjes.

Wie werkt er met de stepsequencer?

En klinkt de gele echt dikker dan de blauwe? :D

Origineel geplaatst door mc_kwok

Wie heeft er spannende nieuwtjes over het nieuwe Q os's die er misschien aan zit te komen?

ik helaas niet, wel (zoals je weet) een microQ
over dat Q-os, zoveel gebrabbel dat ik gestopt ben met volgen
en een gele klinkt inderdaad beter ;)

Origineel geplaatst door mc_kwok

In een markt die wordt overspoeld door superzaagjes en VA's die een betere analoog emulatie neerzetten lijkt deze synth vooral thuis te horen op de tweedehands markt.

Waar gebruik je 'm voor? Ik vind hem zelf bijvoorbeeld ideaal voor zweverige padjes.

Wie werkt er met de stepsequencer?

Ik heb een Q Rack, de gele.

Ben er nog steeds tevreden mee, heb er ook een zwak voor hoor.
Heb een aantal jaren geleden de Q Keys gehad en deze verkocht. Na een jaar begon het toch weer behoorlijk te kriebelen en heb ik een Q Rack teruggekocht.

Ik weet, er zijn nadien nog zoveel VA's op de markt gekomen, maar de Q blijft kwa geluidskwaliteit nog altijd bij 1 van de besten horen als je het mij vraagt, warm, vet gewoon....

Ik heb de Virus en de Q wel eens vergeleken qua geluidskwaiteit in zijn puurtse vorm (dus zonder effecten) en de Q won het toch van de Virus...

Ik heb de microQ keys gebruikt als opstap naar de grote broer. Dat meegerekend is het de synth die ik het langst in bezit heb (in mijn geval zegt dat wat ja ;) ). Zelfs uitgerust met een expansion board voor nog meer plezier :).

Ik heb kort geleden nogmaals geprobeerd via trial-and-error aan de slag te gaan met de step sequencer en ik kom daar toch echt niet goed uit. Laat ik toch maar eens de manual uit de kast gaan trekken dan.

Wat ik eigenlijk nog nooit echt gebruikt heb is de xmorph functie. Zijn daar nou leuke resultaten mee te behalen?

Ik heb een (gele) microQ. Echt veel gebruik ik deze bak niet. Wellicht komt het omdat ik de microQ via software edit en daardoor sneller mijn Virus of een softsynth pak.

De Q heeft wel een supereigenwijs karakter en daardoor nog steeds bruikbaar. Pads en strings klinken niet zo overtuigend als uit bv. een Virus, maar dat is weer recht te trekken dmv externe FX (chorus, reverb, etc).
De Q heeft meer (modulatie)mogelijkheden dan mijn Virus (b), dat terwijl de Q toch wel iets ouder is.

As i said, ben er nog steeds erg over te spreken. Nadeel is dus dat ik een software editor moet opstarten om even lekker een sound te maken.

Overigens heb ik ook nog een waldorf pulse en XT :)

Origineel geplaatst door sten
Pads en strings klinken niet zo overtuigend als uit bv. een Virus, maar dat is weer recht te trekken dmv externe FX (chorus, reverb, etc).

wat?? /me verslikt zich
kuch... zal weer eens wat mp3tjes moeten maken 8o

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
wattttt??? /me verslikt zich
kuch... zal weer eens wat mp3tjes moeten maken 8o

Is goed, maar dan wel zonder gebruik van externe fx.

Ik ben wellicht snel de eigenaar van een gele keys :)
Is die step seq ook naar andere bakken te sturen,...bij naar mn gele teebee....dan worden ze dikke vrienden ;)

sow, in pads is een Q echt wel goed in hoor.

ik heb 'em niet meer maar dat ding was wel fijn voor pads vond ik.

Origineel geplaatst door sten
Is goed, maar dan wel zonder gebruik van externe fx.
tuulk :)
zet er dan maar een stukje virus naast hoor. kijken wat wat eruit blaast 8o) (nee de virus is een geweldige synth hoor)

een q powercore zou wel fijn zijn geweest. maar vogens mij zou dat niet lukken.

ik geloof dat er 4 van die dsp's in zaten terwijl bij de virus er maar 1 in zat (motorola)

en waldorf is dat nu dood of levend?

gisteren weer eens opgestart .. klonk nice hoor !

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Is die step seq ook naar andere bakken te sturen,...bij naar mn gele teebee....dan worden ze dikke vrienden ;)

De stepsequencer ( en ook de arpeggiator ) is idd. door te sturen via MIDI.

Ik heb ook een Q keys , een XT en een Pulse.
Deze blijven voorlopig nog wel even in de setup staan.
Ik heb nog een Q rack te koop voor de liefhebber ( Zie de marktplaats op het forum).
Ik vind de Q ook beter klinken dan de Access Virus / Nord Lead. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Origineel geplaatst door Alex Omega
een q powercore zou wel fijn zijn geweest. maar vogens mij zou dat niet lukken.
ik geloof dat er 4 van die dsp's in zaten terwijl bij de virus er maar 1 in zat (motorola)
en waldorf is dat nu dood of levend?

Dat weet niemand :) De microQ, Q+ en Q keys zijn wel nieuw te koop.

even offtopic, wat voor synths heb je op dit moment? je maakt toch ook (hard)trance?

Back