Wie heeft er ook een waldorf Q ??

Oke mooi! Ik zit al een tijdje op een Q keys te azen...wellicht dat er dan toch 1 VA in de setup komt. ;) Heb inmiddels ook een pulse en dat is natuurlijk een toppertje...zeker voor het geld op dit moment..ik ken geen andere 3 osc analoog die zo betaalbaar is.

Ik heb echter wel eens gehoord dat de rotary's van de Q kunnen verspringen...van 1 opeens naar 54 o.i.d. Kan natuurlijk een O.S. probleem zijn.

Ook zijn er 2 versies qua knoppen...de zachte grijze lange en de nieuwere hard platic knoppen..

Degene die ik op het oog heb heeft de lange zachtere grijze...zit hier verschil in m.b.t. qualiteit?

system crashes zijn n.v.t. met os 3.02?

Hopen dat als Waldorf weer leeft er weer updates komen voor de Q. Dat zit er natuurlijk wel dik in. De Q+ schijnt er namelijk nogal wat updates nodig te hebben:D

Het blijven voor mij iig de mooiste VA bakken die er zijn. Zeker qua design en qua sound lekker karakteristiek.

Kan iemand een lekker mp3tje maken...die van vengeance zijn ook leuk maar zo trancy als een blok leerdammer..Ben benieuwd wat voor duistere sounds je eruit kan halen.

Ik heb mijn Q (rackversie, een blauwe, want die is natuurlijk vele malen vetter dan de gele :D) nu twee maanden. Apart beestje, hoor. Klinkt heel vet, breed, organisch en bijzonder. Maar ik ga gauw verder pielen op dat ding, weet er nog te weinig van (of er zijn gewoon erg veel mogelijkheden)!

Origineel geplaatst door sten
Dat weet niemand :) De microQ, Q+ en Q keys zijn wel nieuw te koop.

even offtopic, wat voor synths heb je op dit moment? je maakt toch ook (hard)trance?

kep nu een andromeda, virus powercore en een se1x.

Maak nie echt trance meer. meer techno achtig. ik weet het eigenlijk niet meer precies :confused: :D

Als ik het maar lekker vind.... ut zal wel tussen de techtrance en techno zitten zeg maar...

ik ben al tijden geen superzaag meer tegen gekomen....

Ha ha, ik heb ook een Q hoor. Tweede hads gekocht en ben er SUPER tevreden over.

- Ik heb geen last van verspringende waardes en doen eigenlijk precies wat ik wil.
- Geluiden zijn waanzinnig! Pads, synths, basses zelf kick drums (vind ik) klinken HARD!
- Ik gebruik de step sequencer niet... Wel de arpegio, werkt prettig.
- Veel diepgang: ik heb 'm nu een aantal maanden maar lees nog regelmatig de manual (die overigens perfect is) door en ontdek nieuwe dingen.
- In Sounddiver kan ik sounds opslaan en dergelijke, ik raak nooit wat kwijt.

Al je vragen hebt, dan wil ik ze graag beantwoorden (als dat lukt tenminste, zo'n expert ben ik ook weer niet).

Groet!

Behoorlijk ouwe thread. mQ, Q en Q+ gehad en verkocht!

Origineel geplaatst door mario
Behoorlijk ouwe thread. mQ, Q en Q+ gehad en verkocht!

Ik ken dit micro Q en Q gehad, niet geheel mijn sound die waldorfsound (zo dus ook de de microwave 1, 2 en xt en de pulse+ :D ) alleen de microwave 1 zou ik nog wel wer eens willen hebben.

Wat is er 'mis' met de Waldorf sound? Wat is zo karakteristiek aan die Waldorf sound waardoor sommige ervan houden en sommige juist niet. Ik moet er niet aan denken om deze te verkopen.

Jullie hebben hem verkocht, wat hebben jullie er dan voor teruggekocht? Daar ben ik benieuwd naar...

Origineel geplaatst door djjustb
Wat is er 'mis' met de Waldorf sound? Wat is zo karakteristiek aan die Waldorf sound waardoor sommige ervan houden en sommige juist niet. Ik moet er niet aan denken om deze te verkopen.

Jullie hebben hem verkocht, wat hebben jullie er dan voor teruggekocht? Daar ben ik benieuwd naar...

Dat moet je toch wel horen wat er zo specifiek aan de Q sound is. Hard en erg digitaal. Hij doet wat minder z'n best analoog te klinken dan andere VA's denk ik. :)

Ik heb de mijne weggedaan om een spectralis te financieren. Da's eigenlijk de enige reden, ik blijf de Q een fijne synth vinden :)

Back