Wie heeft er ook een waldorf Q ??

glennplumber

Kneed je synth
Hallo,

Vroeg mij af of er nog meer gebruikers van de Q op dit forum zitten ?? Dit omdat het waldorf user forum zo ontzettend @#$% werkt. Ik heb zo nu en dan nog wel eens een vraag en er kan natuurlijk altijd bij mij gevraagt worden !!

Groetjes Glenn

Ik niet, maar de MicroQ staat wel hoog op mijn verlanglijstje. De Q ook wel, maar dat hangt er 'n beetje vanaf of m'n volgende bankoverval goed gaat.

Ik heb een mQ. En weet wel een Q gebruiker die je vragen kunt stellen. Als je zijn mail adres wilt hebben hoor ik het wel.

greetz.
Johan

Relax.... !!
Micro Q gebruiker komt op het zelfde neer.....toch. Bakken lijken sprekend op elkaar. Altijd goed om te weten.

Oke dan,
Glenn.

Orgineel geplaatst door lo-fi
Ik niet, maar de MicroQ staat wel hoog op mijn verlanglijstje. De Q ook wel, maar dat hangt er 'n beetje vanaf of m'n volgende bankoverval goed gaat.

k'weet niet hoe lang dat lijstje is... maar als ik jou was had ik um helemaal bovenaan gezet. Eeeuh... ergens onzin natuurlijk
t'is maar net wat je het hardste nodig hebt.

Maar ze is zo VET!!

Criteria voor het lijstje:

-Goed geluid.

-beetje polyfonie, beetje multitimbraliteit. Ik hoef er geen geen 16 parts tegelijk uit te trekken; dan gaat het geluid van die ene synth zo overheersen. Maar af 'n toe 'n dikke pad-sound moet wel mogelijk zijn.

- Diepgang qua programmeren. Ik wil er freaky shit mee kunnen doen, maar wanneer gewenst ook 'bread and butter' synth sounds uit kunnen halen.

- Makkelijk en snel te programmeren; wat heb je aan 'n synth waar je in theorie ALLE geluiden mee zou kunnen maken, als je het toch niet doet omdat de interface *** is? Knop per functie is natuurlijk ideaal, maar ik heb ook niet echt moeite met de matrix-interface van m'n Pulse.

Tot nu toe staat de MQ(lite?) dus inderdaad bovenaan het lijstje. Het schijnt dat de FX wat tegenvallen maar van wat ik tot nu toe heb gehoord heb ik niet het idee dat er iets 'mist'.

Heb je ook al aan de XT gedacht ?? Een vriend van me heeft um maarru ...... ja gewoon heel erg vet ook. En voornamelijk de wavetables naast de gebruikelijke osc. Tweedehands dezelfde prijs... wat goedkoper nog als de micro Q volgens mij.
En iets volwaardiger als de micro vind ik (als je bijv naar de fx kijkt) maar wel heel anders ook. En vooral freaky stuff met die wavetables!! Je maakt er de gekste dingen mee. Trouwens wavetables zitten ook in de Q alleen niet zo veel als in de xt.

Over de fx klopt inderdaad hij heeft gewoon minder dsp power als zijn zus. De fx zijn minder editable. Ook kwa geluid zou ie minder zijn. We hebben ze toen een keer rustig naast elkaar gezet en zijn gaan luisteren wat het verschil is. In de eerste instantie hoor je geen verschil tot je bij beide extra voices gaat bijvoegen. En dan blijft de micro achter. En ik denk dat als je er meerdere complexe geluiden tegelijk uit jast de micro het moeilijk krijgt en de Q nog lang niet. Maar om het geluid hoef je het niet te laten persoonlijk denk ik dat ik het los van elkaar niet eens zou horen/merken. Ze zijn gewoon VET, FAT, VET.

Wavetabels zijn cool, hoe meer hoe beter. Maar ik heb niet zo VEEL (van alles) nodig als 'n XT. MQ is voor mij prima. Hoewel, als ik 'n XT voor onder de 2 mille op de kop kon tikken zou ik het natuurlijk niet laten. Maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Verdomd, je hebt gelijk: ik kom er net een tegen voor € 875,- ! Beetje pingelen... Maar nu heb ik dat geld net niet liggen. Jammerrrr.

Ik heb hetzelfde gehad ja ...je moet er ook anders aan draaien dan aan de 'normale' potmeters van bijv. een nordlead.
Maar helemaal 100% is het systeem inderdaad nog niet nee.
Zo zijn er nog wel een aantal dingetjes op te noemen die niet helemaal 100% zijn. En het gekke is je hoort bijna niemand er echt over klagen. Mij ook niet...zeker niet als ik bedenk wat voor een vette sounds ik er uit knijp. Met alle respect voor boost303 want ik kan me zeker voorstellen dat je dat knap irri vind. En eigenlijk moet het voor dat geld ook gewoon in orde zijn.

Orgineel geplaatst door Boost303
Ik heb ook een microQ, leuk ding wel maar ik heb toch zo'n verschrikkelijke hekel aan hoe die knoppen reageren en steeds van waarde verspringen. Erg irritant

Huh? hoe bedoel je? Ik heb in te winkel 2x 'n uur met dat ding staan pielen en er niets van gemerkt. Of ben ik nou gek?

Ik heb ook een microq en ben er erg tevreden over
er zijn wel wat maffe dingen die zorgen dat ie soms anders klinkt dan je hem hebt opgeslagen maar dat komt denk ik ook door de complexheid van de bak (fx2 is bijv globaal) midiclock sync heeft geloof ik nog wat kleine probleempjes

Hij klinkt vrij agressief en bassen zijn er niet zo makelijk er uit toveren als analoog (zoals bij bijvoorbeeld de pulse)

ik heb de normale Mq (geen light) en zou geen MQ light willen hebben ivm met de upgrade naar de 75 voices wat de light versie niet kan. Dat van die oplopende knoppen heeft ook wel wat.
Ik vind het alleen jammer dat je dat niet kan uitzetten.

Het voordeel is wel dat er veel mensen zijn met een microQ en daarom krijgt de bak redelijk veel aandacht qua updates.

Het mooie is ook dat er in de toekomst wat functies bij kunnen komen door dat er meer demo songs uit het OS te halen.

De arpeggio is ook erg vet en ik heb nog geen betere gehoord.
De fx is niet zo bijzonder (galm is inmiddels wel oke) maar de originele vocoder vond ik niks zeker in vergelijking met de Mirco modular)

ltrs

hoi,

heb zelf microQ lite(12) deze kan geupgrade worden naar mQ versie (25) en dan nog een keer naar de 75 stemmen.
Heb hier over met waldorf kontakt gehad. Je kunt dus met een lite beginnen het enige is dat je niet zelf de stemmen mag inbouwen maar dat laten doen door een erkend bedrijf...

groetjes en tjuus Mcc

k'Heb het niet op papier staan maar ik heb me laten vertellen door een 'waldorf dealer' uit Eindhoven dat die upgrade naar 75 voices helemaal niet komt:confused: VAAAAG ??

Q

Q

Hoi Glennplumber,

Als je de advertentie mag geloven komt die 75voice-exp. voor de mQ erwel, zeker weten doe ik het niet ...
Je kunt anders eens kontakt opnemen met waldorf
Van de lite naar de gewone mQ gaat in ieder geval wel. Deze kost ongeveer 270 euro.

ps heb je die info van emi toevallig?

Klopt inderdaad... ik heb het even opgezocht Eindhoven Musical Instruments, EMI inderdaad.

Ik was aan het informeren toen ik mijn Q ging kopen wat de upgrade van 16 naar 32 voices ging kosten. Toen kreeg ik het van die mQ naar 75 voices ook te horen. Vandaar....

PS heb je ervaring met EMI ??

Back