Artefarcts bij opnemen??

Hoi Patatmet.,
ja de converter doet iets verkeerd blijjkbaar.

Heb inmiddels een ander zelfde apparaatje getest en deze vertoont ook hetzelfde gedrag

Zou het kunnen dat de A/D conversie verkeerd is geimplementeerd?

En, zijn er datasheets van (als ik weet welke converter) om na te gaan of het inkomende analoge pad goed is gebouwd?

lalala en weer verder met het onderzoek. vragen stellen waar je zelf het antwoord op hebt huh! (note to self :))

Er zit een AKM AK4524vf codec/converter in.
pdf datasheet

Er zit wel een filter in volgens de datasheet maar het hoe en waarom moet ik nog verder onderzoeken. als iemand zin heeft om mee te kijken dan is dat altijd welkom nuttuulk :)

daarachter een MCP6021 opamp. en nog verder is het allemaal digitaal en moeilijk te bekijken.

Laatst gewijzigd:
Het is onmogelijk om iets zinnigs te zeggen over een apparaat door naar de data van een chip te kijken.

Als een andere converter van hetzelfde type ook de storing vertoont, dan moet je zo snel mogelijk de converter inruilen voor een ander merk en type.

Wel een heel vervelende situatie.

Ik hoop dat de winkel je laat ruilen.

de ellende is, dat de functionaliteit van dit apparaatje, niet zo makkelijk te vinden is.
het is een looprecordertje wat zelf loopjes knipt en ze nog kan opslaan ook.

Laatst gewijzigd:
lastig ja

opties om het probleem te voorkomen zijn alle omwegen.

ik heb overwogen.

a. eerst opnemen in pc dan terug recorder in. geen optie want dan gaat het geheel zijn (portable) doel voorbij.
b. digitale multifx ertussen. eventueel een optie, maar aan de andere kant: wie wil er nou opnemen met fx erin....
c. een digitale tc elec compressor of andere digitale bak is misschien de beste optie. (?)
d. een lowpass filter gebruiken iets in de orde van een stereo filter a la... akai, mfb weet ik het is misschien een leuke optie achter een synth. mar ook daar. wie wil er nou opnemen met fx...
e. ik zou het eerst op tape kunnen zetten, dat werkt ook, maar zie de eerste omweg.

het zijn allemaal erg kleurende en kleurrijke omstandigheden.

bah!

Back