Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Wat een prachtige argumenten om een non retina te kopen, al besteld ?

Voor de retina moest ik er niks van hebben. Vind de oude modellen nog steeds logge bakbeesten, zonde van mn centjes.

Retina was voor mij voldoende kwalitatieve update om het te kopen (all in 1 solution) en ja eerlijk is eerlijk heb t slanke design ook een rol laten spelen.:o:

Ik heb nu zo'n 'log bakbeest' en die bevalt mij nog goed (behalve de snelheid). Fannoise is bij hoge belasting wel storend.

Het slanke design en retina-scherm ben ik ook erg van gecharmeerd, daarom ben ik er nog niet uit :)

IFannoise is bij hoge belasting wel storend.
breek mij de bek niet open heb een Dell Inspiron net een vliegtuig, alsof i wil opstijgen, zelfs bij idle. Met de R versie nergens last van. Ga er binnenkort een video review over maken Inspiron VS Retina fan noise.

Het slanke design en retina-scherm ben ik ook erg van gecharmeerd,
herkenbaar :P

En ook niet onbelangrijk. Niet alles is klaar voor Retina.
5 mnden tijd niks van gemerkt. Ja toen ik t in begin firefox had geïnstalleerd, maar ja wrom firefox gebruiken als safari t goed doet ?

Erg blij met m'n Retina, het werkt erg prettig en hij is superhandzaam. Overigens, De vergelijking gaat flink scheef, 16G intern en een gelijke SSD komt redelijk in de buurt van elkaar. Krijg je in principe voor vrij weinig een Retina scherm en een handzaam model.

Welke specs heeft jouw retina?

Heb de 15 inch 2,3 ghz gekocht met upgrade naar 16 gig ram. Vond de ssd upgrade onnodig duur destijds omdat je dat zelf kan upgraden, thunderbold en usb 3 hdd's ook in opmars zijn, zegmaar.

Ben benieuwd voor welke je gaat. Mocht je voor retina gaan direct hardcases en screenprotector kopen.

Nope nergens last van. Zoals ik eerder zei ben onder de indruk van Apple, omdat alles werkt.

Zelfs besturingssysteem, free for download, 0 gezeik gehad itt andere fabrikanten.

Ja bizar hoor, zo veel plezier gehad van mijn B/W G3, hoe dat hele moederbord er uit klapte aan de zijkant, echt geniaal :halleluja

Maar goed ik moet zeggen dat na gezeik met audiodevices onder Windows ik wel heel blij ben met mijn plug and play ondersteuning op mijn Mac Mini.

Ik heb effies advies nodig (of misschien alleen een duwtje)...

Mijn laptop pc'tje is eergister overleden. Dit was een oud laptoppie 14 inch 2gig ram en duo processor (geen core duo ofzo). Ik had daarop Ableton live lite draaien en een aantal VST effecten. Geen zware dingen. Voornamelijk wat mee was gekomen met mijn Line6 POD UX2 (Pod Farm dus) Oftewel dat ging prima, al crashde hij al wel zo 1x in de paar weken. Nu hij dus helemaal is overleden wil ik eigenlijk overstappen op een Macbook. Ik denk dat ik geen nieuwe nodig heb, er is genoeg goeds op de tweedehandsmarkt en een nieuwe kan ik gewoonweg niet betalen. Ik heb wel leuke macbooks gezien van ommenabij de 600 euro. Maar is een Core 2 Duo en 4 gig ram goed genoeg? Verder heb ik ook nog een Motu midi interface.

Een MacBook Core2Duo is niet te vergelijken met de huidige Core i5 en i7 serie, maar snel genoeg voor wat jij ermee doet. Inderdaad wel ervoor zorgen dat er 4GB RAM in zit.
Prima machientjes verder!

Ik heb ook nog een core2duo in gebruik (de enige unibody macbook niet pro). 4GB. Prima apparaat voor z'n leeftijd. Wel een SSD ingezet, dat verschil merk je wel. Ik zie ze ook verkocht worden met 8GB maar dat heb ik nooit werkende gekregen in de mijne, dat was bij mij niet stabiel.

Dat laatste was overigens zowel een waarschuwing als een vraag aan anderen. 8GB wordt officieel niet ondersteund op een Late 2008 MB, maar de verhalen of het wel of niet werkt variëren nogal op het net.

Naar aanleiding van het bericht van Krek keek ik even naar de huidige marktprijzen van mijn examplaar (late 2008 C2D 2.0 4GB) en zag ik dat die toch ook worden aangeboden met 8GB. Mijn ervaring was dat hij 8GB wel zag (dus in eerste instantie lijkt het te werken), maar als je daadwerkelijk meer dan 4GB ging gebruiken de boel al snel vastliep.

Ik ben dus wel benieuwd naar eventuele ervaringen.

Thanks voor de feedback. Ik ga denk ik ook voor een late 2008 model macbook. Er zit op dit moment 4 GB in. Ze zeggen dat hij wel naar 8 uitbreidbaar is en vroegen ook of ik dat wilde. Laat er wel een SSD inzetten, maar die 8 gig weet ik nog even niet naar aanleiding van Etaoins verhaal...

Naar aanleiding van mijn eigen verhaal heb ik zelf maandag nog wat verder lopen zoeken en kwam ik uit op een 8GB kit van Crucial waar eigenlijk iedereen met een late 2008 enthusiast over was. Ik heb zelf eerder een kit van Corsair geprobeerd, die zelfs verkocht werd als "Apple kit", maar die was dus niet stabiel in deze MB.

Kit besteld en vanmorgen aan een volledige memtest onderworpen (meer dan 2 uur). Lijkt geen vuiltje aan de lucht. Dus deze lijkt het beter te doen dan die van Corsair. Ter documentatie, dit is de Crucial CT2KIT51264BC1067.

hebben jullie een core 2 duo uit 2008 met 1066 mhz . jammer ik heb maar buss snelheid 667 ddr2 :(

Laatst gewijzigd:
Back