Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik heb een vraagje over een mogelijke live setup.
Ik zou dus volgende geluidskaart willen gebruiken: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/...udio-Interface/art-PCM0009017-000#FullDetails

Nu heeft deze geluidskaart maar 1 midi out. Kan ik een midi splitter gebruiken zoals deze:
http://www.thomann.de/be/midi_solutions_quadra_thru.htm

En zo via die ene kabel 4 verschillende synths aanspreken door 4 verschillende midichannels over 1 kabel te laten lopen? Of begrijp ik het verkeerd?

uh.. ja. waarom zou dit niet kunnen?

http://www.facebook.com/MacProsPlease/info

About
Hello Apple. We are the Creative Community and we are looking for a little clarity on one of our favorite products. The Mac Pro Tower. Is that too much to ask? Sincerely, Lou Borella (www.vg3tv.com)
Description
Hello Apple. Remember me? I'm one of your loyal users. I'm one of the guys who has owned 2 MacPros, a G5, a G4, 4 laptops, one iMac, 4 iPods, one MacMini, 4 iPhones and a bevy of other peripherals and software packages over the last 10 years.

I'm looking for a little clarity.

Can you please let me and the other members of this page know what is going on with the MacPro? Its been neglected for far too long. We realize all the success of the iPad and iPhone and we're really happy with our new toys. But unfortunately many of us need to make decisions on hardware for professional uses that allow us to make a living.

We have no desire to go the Dark Side and buy a Windows machine. And while the Hackintosh community has made great strides its not a viable option for a professional environment. Unfortunately you haven't left us much choice!! The professional software applications like CS6, AVID, Protools, Smoke and others require the most powerful hardware available. The ability to configure systems with specific hardware is essential for our businesses. The iMac is not the answer for these situations. (Not to mention that I already have 54 total inches of professional monitors sitting on my desk!!!)

We've held out as long as we can. Many of us will never get the hint that you've discontinued the MacPro lineup. So I am asking directly.
Can you please let us know what your plans are?
Is the MacPro officially dead?
Are you going to license OSX to another hardware manufacturer to build powerful desktops?
You have the best OS on the market. Please let us put it to good use!!!

We have waited patiently. We are only asking for a little insight. A timeframe would really go a long way in this relationship. Please, either set us free and tell us that the hardware is dead or give us a little peek behind the curtain. Its not too much to ask. We cannot wait any longer and its really not fair to string us along like this.

Sincerely
Lou Borella and the Creative Community

http://www.facebook.com/MacProsPlease/info

About
Hello Apple. We are the Creative Community and we are looking for a little clarity on one of our favorite products. The Mac Pro Tower. Is that too much to ask? Sincerely, Lou Borella (www.vg3tv.com)
Description
Hello Apple. Remember me? I'm one of your loyal users. I'm one of the guys who has owned 2 MacPros, a G5, a G4, 4 laptops, one iMac, 4 iPods, one MacMini, 4 iPhones and a bevy of other peripherals and software packages over the last 10 years.

I'm looking for a little clarity.

Can you please let me and the other members of this page know what is going on with the MacPro? Its been neglected for far too long. We realize all the success of the iPad and iPhone and we're really happy with our new toys. But unfortunately many of us need to make decisions on hardware for professional uses that allow us to make a living.

We have no desire to go the Dark Side and buy a Windows machine. And while the Hackintosh community has made great strides its not a viable option for a professional environment. Unfortunately you haven't left us much choice!! The professional software applications like CS6, AVID, Protools, Smoke and others require the most powerful hardware available. The ability to configure systems with specific hardware is essential for our businesses. The iMac is not the answer for these situations. (Not to mention that I already have 54 total inches of professional monitors sitting on my desk!!!)

We've held out as long as we can. Many of us will never get the hint that you've discontinued the MacPro lineup. So I am asking directly.
Can you please let us know what your plans are?
Is the MacPro officially dead?
Are you going to license OSX to another hardware manufacturer to build powerful desktops?
You have the best OS on the market. Please let us put it to good use!!!

We have waited patiently. We are only asking for a little insight. A timeframe would really go a long way in this relationship. Please, either set us free and tell us that the hardware is dead or give us a little peek behind the curtain. Its not too much to ask. We cannot wait any longer and its really not fair to string us along like this.

Sincerely
Lou Borella and the Creative Community

Wat is de reden dat je dit (wat duidelijk achterhaald is) post?

Zou de Intel dual core i5 2,6 GHz processor voldoende zijn als je volledig itb werkt. Veel vst's (spire en nexus) en effecten (waves, fabfilter, lexicon, ozone) gebruikt? Rest van de configuratie is 8 gb ram en 256 flash opslag.

Dan zou ik eerder voor een i7 (QUAD core) kiezen als je veel plug ins gebruikt.

Zou de Intel dual core i5 2,6 GHz processor voldoende zijn als je volledig itb werkt. Veel vst's (spire en nexus) en effecten (waves, fabfilter, lexicon, ozone) gebruikt? Rest van de configuratie is 8 gb ram en 256 flash opslag.

hoe meer ram cpu etc hoe beter, dus ga voor degene die je nog net kan betalen. anders krijg je achteraf gewoon spijt denk ik

je kan van een entry systeem gewoon niet te veel verwachten...of je moet hele simpele dingen ermee willen doen.

Als je hem alleen als recorder gebruikt is het een ander verhaal, maar als je afhankelijk bent van plugins enzo, gewoon voor de snelste gaan die je jezelf kan veroorloven. zeker polyfone synths vergen veel CPU. Als je alleen fx doet is het alweer minder belangrijk.

Je kan soms voor een redelijke prijs een 2e hands MaPro 5.1 kopen, daar kan je erg leuke dingen mee doen hoor. Zeker als je de 8 cores en up neemt.

Ja ik wil een macbook pro. Ik snap dat een snellere processor beter is, alleen vanwege budget vroeg ik het me ook af. Maar als die dual core i5 gewoon niet snel genoeg vind ik dat zonde van me geld en spaar ik liever voor een i7 quad.

Ik kijk ook tweedehands alleen vind het dan soms moeilijk in te schatten of de prijzen die ze vragen redelijk is of niet. Iemand hier tips voor toevallig? Kun je de nieuwprijs van een oude macbook vinden en is er een soort jaarlijkse afschrijving?

Tja, diverse sites (zoals tweedehandsmac.nl) kunnen je inzicht geven in de vraagprijs van tweedehands Apple hardware.

Het ligt er ook erg aan hoe jij je plugins gebruikt. Voor elk kanaal een aparte instance van Nexus met daarop een complete Waves-fx chain zal een zware last zijn voor elk systeem. Ga je hiermee handig om, met bijvoorbeeld fx op een send-bus of het freezen van diverse softsynthtracks dan kan je met een i5 makkelijk uit de voeten. Vergeet niet dat ook een dualcore i5 al over hyperthreading beschikt en dus over 4 virtuele cores.

32 bits drivers werken niet meer onder OSX 10.8 en later. Als TC geen 64 bits driver had geschreven moest je het dus aan een Mac hangen die oud genoeg was om OSX 10.7 te supporten. Gelukkig zie ik op de link die je geeft drivers voor OSX Yosemite (10.10), dus die zijn wel degelijk 64 bits.

Nevermind, ik ben een rund. De pre-Yosemite drivers zijn -32MB-. Dat las ik als 32 BIT. Doh. Ook kwam ik dit topic tegen en herinnerde me dat ik dat al eens eerder heb gelezen:
http://forum.tcelectronic.com/topic/15393

Omdat mijn Desktop Konnekt 6 ook prima werkt met OSX 10.9.0. en er geen recente driver problemen worden gemeld op fora (voorheen veel, maar dat schijnen ze gefixt te hebben), ga ik er vanuit dat die drivers gewoon gaan werken. Beetje een gevalletje van eerst vragen in plaats van eerst testen en logisch beredeneren.

Thanks voor je reactie in ieder geval :)

Hallo medeforummers, ik heb plotseling een probleem hier in mijn studiootje. Ik heb een Macbook pro uit 2013 met Yosemite (laatste update een paar dagen geleden gedaan) Mijn geluidskaart is een Saffire pro 14 firewire. Gisteravond nog volop dingen opgenomen via deze kaart is Ableton. Vanmorgen wilde ik het terugluisteren op mijn monitoren en mijn saffire deed het niet meer. Althans... Het powerlampje brand en het LKD lampje brand.. Het firewirelampje helaas niet. Buspowered geprobeerd en met adapter. Oftewel het apparaat wordt niet gezien door de mac. Wel heb ik er 2 weken geleden een extern beeldscherm aangehangen en ik heb er (al een aantal weken) een flink aantal USB apparaten aan hangen. Ik heb geprobeerd hem zonder alle toeters en bellen aan de praat te krijgen maar zonder resultaat... Ik heb hier helaas geen andere firewirekabel om te kijken of deze stuk is (kan dat heel makkelijk?) ook heb ik geen andere mac die ik kan uittesten of de saffire het daarop doet.

Eigenlijk is mijn vraag of iemand dit probleem ook eens heeft gehad met een firewire kaart, zo plotseling...
Heb uiteraard ook Focusrite support net een mailtje gestuurd. En ik heb de nieuwe software geinstalleerd enz.

Ziet hij hem helemaal niet of initialiseert hij alleen niet? Anders gezegd, staat hij ook inderdaad niet in het systeemoverzicht?

Ik heb met een M-Audio kastje wel eens gehad dat ie er zomaar af viel, maar dat was dan voornamelijk als de Mac uit de slaapstand kwam omdat daarbij de bus power eraf ging en de kaart daarna niet (goed) opnieuw initialiseerde. Maar als zoiets het probleem was zou je dat vermoedelijk al veel eerder tegengekomen moeten zijn.

de mac ziet hem inderdaad in zijn geheel niet... Gisteren met een bevriende muzikant een andere kabel geprobeerd en de saffire op een andere mac aangesloten, beide werkte niet. Van focusrite support inmiddels ook een mail gekregen en hun gooien het op hot plugging. Weet niet wat ik daaraan moet doen om het op te lossen. Ik ga vanavond maar even een clean install doen van de focusrite. Dus echt de oude mixcontrol eraf en een nieuwe erop... Al is het wel de laatste versie die ik heb. Misschien toch een andere usb kaart aanschaffen als backup... Dit is wel een beetje drama.
Trouwens gekeken naar evt nieuwe kabel. Poeh wat zijn die kabels prijzig zeg...

Hot plugging, als in: terwijl de machine aan staat je firewire apparaat aansluiten. Firewire moet je in principe nooit hot-pluggen, je loopt het risico dat je óf aan je computerkant, óf aan het apparaatkant de firewire interface kapot maakt. Aan- of uitzetten terwijl je machine aan staat met een power knop ofzo is geen probleem, maar nooit buspowered apparaten zomaar eraan gooien. In het verleden al menig externe harde schijf *ploef* zien doen om die reden.

(edit: oeps, reactie op een ietwat oude post)

Hot plugging, als in: terwijl de machine aan staat je firewire apparaat aansluiten. Firewire moet je in principe nooit hot-pluggen, je loopt het risico dat je óf aan je computerkant, óf aan het apparaatkant de firewire interface kapot maakt. Aan- of uitzetten terwijl je machine aan staat met een power knop ofzo is geen probleem, maar nooit buspowered apparaten zomaar eraan gooien. In het verleden al menig externe harde schijf *ploef* zien doen om die reden.

(edit: oeps, reactie op een ietwat oude post)

Oh? Ik dacht dat FW juist bedoelt was voor hot swappen. Ik denk dat een HD niet geschikt is per definitie voor
hot swappen mbt de buffers en access enz....
Maar ik heb een mengdesk die met FW aan mn mac hangt, en die kan ik gerust hotswappen, no prob.

Geen garanties helaas. De spec zegt dat het moet kunnen, de praktijk wil nog wel eens laten zien dat dat niet het geval is. Opgeblazen Firewire poorten ben ik helaas best vaak tegengekomen en sindsdien neem ik het zekere voor het onzekere. Is jouw mengtafel bus-powered? Het ligt er denk ik ook aan hoeveel "beveiliging" de fabrikant zelf inbouwt.

Die Saffire pro 14 heeft helaas maar 1 poort, anders had je de andere nog kunnen proberen. Ik heb een aantal HD's waarvan 1 poort kaduuk is, maar de andere het nog doet.

Geen garanties helaas. De spec zegt dat het moet kunnen, de praktijk wil nog wel eens laten zien dat dat niet het geval is. Opgeblazen Firewire poorten ben ik helaas best vaak tegengekomen en sindsdien neem ik het zekere voor het onzekere. Is jouw mengtafel bus-powered? Het ligt er denk ik ook aan hoeveel "beveiliging" de fabrikant zelf inbouwt.

Die Saffire pro 14 heeft helaas maar 1 poort, anders had je de andere nog kunnen proberen. Ik heb een aantal HD's waarvan 1 poort kaduuk is, maar de andere het nog doet.

Je hebt helemaal gelijk, als je geen risico wil lopen moet je niet hotpluggen. Maar het is wel handig als je niet je
hele systeem wil herstarten. Maar met HDs zou ik het ook nooit doen nee.

Back