Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Eigenlijk zijn alle laatste macs daar wel geschikt voor. Alleen moet je geen macbook air of een macbook pro 13" kopen......

Een 13 inch Mbp (4 GB, 2.26 Ghz C2D) kan prima (icm Ableton Live). Lekker compact om mee te nemen en hangt hier (thuis) aan een 23 inch full HD LCDscherm, prima combi! Nog geen seconde spijt van de overstap naar Mac.

2ehands Mac pro is zeker een goede optie. Genoeg te vinden voor iMac prijzen.
http://www.tweedehandsmac.nl/

Dank voor de reacties. Stel dat ik zou gaan voor een mooie gebruikte Mac Pro. Wat zijn dan de specs waar ik op zou moeten letten? Welke processor naam en speed? Ram en harde schijf? Thanks Bert

aangezien ik al google heb uitgepluist, de handleiding meerdere malen heb door gelezen en al een paar uur bezig ben is mijn laatste redmiddel (voor vanavond dan) jullie!

Kort door de bocht:

Nieuwste Imac en audiophile usb geluidskaart.
Netjes nieuwste drivers geinstalleerd, geluidskaart is te zien bij systeemvoorkeuren maar geeft aan:..unable to connect to m-audio audiophile usb. is it on?

meerdere malen aan uit gezet, mac opnieuw opgestart, verschillende drivers geinstaleerd, kabel vervangen, meerdere usbpoorten maar helaas niks.

Iemand misschien een idee wat het kan zijn of die dit ook heeft meegemaakt.

Mijn dank is groot (alleen al voor het lezen ;-))

Zou M-audio eens om support vragen. kan geen kwaad. Maak maar duidelijk dat je hun product echt top vindt en dat je het heeeeel erg jammer vindt dat ie nu niet werkt op je iMac.

Staat er misschien iets geschreven op een forum hierover zoals die van M-audio of bijvoorbeeld het forum van Marumors?

yep, draait hier als een zonnetje (voor nu even lekker lui via de standaard audio-out jack)

Kleine waarschuwing als je een iMac of Macbook Pro met i5 of i7 wil kopen: je NAS is traag omdat er een netwerkkaart in zit die geen jumbo frames ondersteunt.

Dus, nieuwe Macbook Pro... http://www.apple.com/macbookpro/?ao...EA-AFF&tduid=0172d122f5a7f919425380eab03c6460

Dat "Thunderbolt" is dus ongeveer hetzelfde wat Intel "Light Peak" noemt, de beoogde opvolger van Firewire en USB, maar dan met ingebouwde stroomvoorziening erbij.
http://www.apple.com/thunderbolt/

En wat zit er in de pijplijn op dit gebied? Trek je eigen conclusie;
"Thunderbolt technology is connectivity without compromise and will enable the full promise of Symphony I/O, Apogee's professional digital audio recording platform."
– Betty Bennett, CEO, Apogee

"We are very excited by the capabilities of Thunderbolt technology. To have two 10Gbps, bi-directional, multi-protocol channels in a single cable is a great step forward for high performance audio and video solutions."
– Max Gutnik, Sr. Director, Product Management, Avid Technology

"Technology like this only happens about once a decade. We are thrilled about the performance and simplicity Thunderbolt technology will bring to our award-winning UAD Powered Plug-Ins platform."
– Bill Putnam, CEO, Universal Audio

Klopt Thunderbolt is Lightpeak 1.0 met stroom. In de toekomst zal ook Light Peak met optische verbindingen ipv koper worden gemaakt.

Wat Daan zegt, Thunderbolt is een doorontwikkeling van Light Peak, de bedoeling van Intel was ook om Light Peak met een optische verbinding te maken, vandaar ook de naam.
Maar dat werkte dus niet zoals ze wilden en met koper wel, dus nu is er Thunderbolt met een koperverbinding en over een tijdje komt er een optische verbinding met stroom lijkt me dan wel en die zal dan wel weer iets sneller/beter zijn dan de kopere nu is.

Voor zover mijn info kloppend is heeft Apple het bedacht en hebben ze het daarna door Intel verder laten ontwikkelen.
Daarbij was Light Peak een verzonnen naampje en is het uiteindelijk op de markt gekomen als Thunderbolt.

Wat Daan zegt, Thunderbolt is een doorontwikkeling van Light Peak, de bedoeling van Intel was ook om Light Peak met een optische verbinding te maken, vandaar ook de naam.
Maar dat werkte dus niet zoals ze wilden en met koper wel, dus nu is er Thunderbolt met een koperverbinding en over een tijdje komt er een optische verbinding met stroom lijkt me dan wel en die zal dan wel weer iets sneller/beter zijn dan de kopere nu is.

Wat een onzin :D Optische stroom doorsturen? En dat gaat sneller dan via koper stroom doorsturen.. sorry maar ik lach me krom (auww)

Ongeacht wat hierboven en in het artikel beweerd wordt, Lightpeak = Thunderbolt.. Het toevoegen van een koperkabeltje voor stroomtoevoer is nu niet echt significant genoeg om over 2 verschillende zaken te spreken imo.

http://www.intel.com/technology/io/thunderbolt/index.htm
Het is een protocol en hoeft zelfs niet over optische verbinding te lopen (optisch gaat natuurlijk wel sneller voor dataoverdracht)
Heel het gebeuren draait bovenop Displayport & PCI Express protocol
What is Thunderbolt technology and how does it work

Developed by Intel (under the code name Light Peak), and brought to market with technical collaboration from Apple. Thunderbolt technology is a new, high-speed, dual-protocol I/O technology designed for performance, simplicity, and flexibility.

Ahja, we versturen al sinds de vorige eeuw audio over optische kabels in consumer hifi producten.. Vraag ik me af waarom we zolang hebben moeten wachten op dergelijke technologie :stupid

ik zeg nergens dat er ook daadwerkelijk stroom via een optische verbinding gaan sturen...
En dat LP en TB hetzelfde zijn bedoel ik ook, zie eerdere reply met ==

Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe MacBook Pro 15 (Sandy Bridge refresh / lightpeak etc.)?

Ter vervanging van mijn oude witte Macbook, wil ik hem eventueel gaan gebruiken voor live gigs in samenwerking met S4, maar ook voor producties met VSTi's en een paar hardware synths..

Ervaringen?

Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe MacBook Pro 15 (Sandy Bridge refresh / lightpeak etc.)?

Ter vervanging van mijn oude witte Macbook, wil ik hem eventueel gaan gebruiken voor live gigs in samenwerking met S4, maar ook voor producties met VSTi's en een paar hardware synths..

Ervaringen?

De nieuwe Macbook Pro is nog geen week uit, dus een uitgebreide ervaring lijkt me nog iets aan de vroege kant.

Back