Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Allereerst dank voor meedenken :okdan:

Hoe het gebouwd is en hoe het werkt is een ander aspect. Dat bepaald voor een groot deel de meerprijs.
Helemaal mee eens. Dat was mijn veronderstelling tot voor kort, pro Apple.

Ga het dan direct vragen, is een Apple met dezelfde specs beter dan een Windows based systeem ?

Anders gezegd heeft het meer voordeel om met Apple te werken, in de zin van betere, snellere, gestroomlijnder prestaties met name met audio, vst's ed ?

Dat is mij op dit moment erg onduidelijk, helaas.:(

Bedoel dat een Apple machine er beter uitziet dan alla daar hoeven wij geen discussie over te voeren.

Ga het dan direct vragen, is een Apple met dezelfde specs beter dan een Windows based systeem ?
als je het mij vraagt wel :)

Anders gezegd heeft het meer voordeel om met Apple te werken, in de zin van betere, snellere, gestroomlijnder prestaties met name met audio, vst's ed ?
het audio en midi gebeuren in OSX zit goed in elkaar zover ik weet, meer geïntegreerd in het systeem, geen 3rd party gedoe (geen ASIO bvb)
neemt niet weg dat een goed geconfigureerde dedicated pc geen betere prestaties kan geven, er zijn veel factoren

VST's zijn minder gebruikt, de nadruk ligt meer op audio units.
Meeste gebruikte programma zal dan ook wel Logic zijn.

Welke programma's heb je?

kijk :)

Meeste gebruikte programma zal dan ook wel Logic zijn.
Zeker, Logic zal ik zeker aanschaffen.

Welke programma's heb je?
Ableton

als je het mij vraagt wel
Zou je dit kunnen onderbouwen.Heb je verschil gemerkt tussen windows based pc en osx? Weet denk ik wel waarom zie deel 2 van je verhaal.

neemt niet weg dat een goed geconfigureerde dedicated pc geen betere prestaties kan geven
Eens, eens maar dan ben je meer op zelf een systeem configureren niv. bezig. Aan windows kan je helaas weinig veranderen. Verder is een Dell xps 15z niet als dedicated te kwalificeren toch ?

Heb begrepen dat osx beter is geschreven daarom al sneller en beter kan omgaan met hardware tov windows. Dit is info. uit de jaren 0 of broodje aap verhaal. Weet dus niet of die info. nog steeds opgaat ?

Na wat zoekwerk dell xps 15 z wordt geleverd met, i7 4 core 2 threads en macbookpro 4 core 4 threads

Duidelijk verhaal imo.....

Zo, m'n Hackintosh desktop pc afgelopen week geupgrade naar Lion 10.7.2
Dat ging niet geheel zonder slag of stoot, best even puzzelen, maar nu loopt het weer als een trein.
Helaas vanwege m'n oudere Nvidia kaart terug naar 32 bit kernel (dan wel met volle QE/CI ondersteuning), de standaard 64 bit kernel draait bij mij alleen zonder QE/CI en da's best storend in het dagelijks gebruik...

Eens kijken wat het brengt voor audio toepassingen, ik kan me niet voorstellen dat het veel uitmaakt versus Snow Leopard 10.6.8.
Zowiezo denk ik dat de grote voordelen (voor zover aanwezig) nog moeten komen, fullscreen mode is er bij de 3rd party leveranciers amper nog bij heb ik gemerkt.
Applicaties lijken tot zover ik nu heb gezien goed te draaien, van het weekend Cubase er maar weer even op installeren en 'echt' aan de slag.

Overigens liep ik met software van FXpansion - BFD, DCAM en Geist (braaf netjes gekocht en al, hoor) eigenlijk voor het eerst tegen issues op met een case-sensitive filesystem (wat in het verleden in Hackintosh cookbooks vaak werd geadviseerd, vraag me niet waarom). Stom, zelfs MS Office 2011 draaide zonder kuren maar volgens FXpansion moest ik het zelf maar uitzoeken.
Dus dan maar zonder, ik zag op m'n "echte" Mac Air dat die het ook zonder moet stellen... lijkt ook nog wel wat in performance uit te maken, of is dat gezichtsbedrog?

Laatst gewijzigd:
Heb je specs van je Hackintosh? Ben van plan in 2012 ook een hackintosh te gaan bouwen. Weet alleen nog niet of ik voor een mini-achtige of een macpro kloon ga.

Tja, mijn systeem is al wat ouder (i7-920) dus niet bepaald representatief voor wat je nieuw zou bouwen.
Verder is dit topic waarschijnlijk niet echt geschikt voor hele discussies over de receptuur.
Wat ik je uit eigen ervaring kan aanraden is de gemakkelijk te installeren distributie genaamd Kakewalk.
Op hun site staan ook een aantal kant en klare builds: http://www.kakewalk.se/computer-builds/

hackintosh.com daaammmn haha

@ Hanz......je maakt het mij wel super moeilijk zeg :(

De boxed versies van Logic zijn verleden tijd.

Vanaf nu is Logic enkel nog via de Appstore verkrijgbaar voor €150,-
Mainstage moet je los downloaden voor €24,-

:okdan:

das cheap volledige versie toch wel of niet ?

edit:
is 499
http://store.apple.com/nl-business/product/MB795

Da's niet de app store, da's de Apple Store, en dat is de "oude" boxed versie met de oude prijs.

Hij is min of meer compleet, op de bundled content na, die in aparte downloads komt (voor velen waarschijnlijk niet zo erg, die zullen blij zijn dat ze geen 300 euro betalen voor loops en samples die ze toch niet gebruiken) en het feit dat Mainstage afgesplitst is.

Attachments

• Schermafbeelding 2011-12-09 om 08.38.02.jpg
    Schermafbeelding 2011-12-09 om 08.38.02.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 103
Aah kijk dank etaoin :okdan:

Onderstaande ter informatie:

Roadmap vermeldt introductie van mobiele Ivy Bridge in mei

Uit een online geplaatste roadmap van Intels Ivy Bridge-plannen voor laptops zou blijken dat het mobiele platform pas in mei wordt geïntroduceerd. De eerste high-end, quadcore-processors zouden echter een maand eerder verschijnen.

Na een week geleden informatie over het desktopplatform voor Ivy Bridge, Maho Bay, te hebben gepubliceerd, heeft VR-Zone nu ook de roadmap voor het mobiele segment online gezet. Uit deze plannen voor het zogeheten Chief River-platform blijkt dat laptops met Ivy Bridge-processors formeel pas in mei te verwachten zijn. Drie quadcore-processors zouden echter voor april op de roadmap staan.

Die drie quadcores, de Core i7-3920XM, i7-3820QM en i7-3720QM, zijn op respectievelijk 2,9GHz, 2,7GHz en 2,6GHz geklokt en ondersteunen hyperthreading. De turbosnelheden liggen net als de standaardsnelheden iets hoger dan die van de huidige Sandy Bridge-quadcores, maar de grote verandering voor Ivy Bridge zit in de gpu, die voortaan HD Graphics 4000 heet. De gpu moet een stuk krachtiger zijn dan de HD Graphics 2000 en 3000 van Sandy Bridge.
Rest van t artikel :http://tweakers.net/nieuws/78573/roadmap-vermeldt-introductie-van-mobiele-ivy-bridge-in-mei.html

Zeer waarschijnlijk dat Apple met nieuwe MBP en Air komt, dus ff wachten, ik wacht dus nog ff met de aanschaf van. Vooral omdat, zie onderstaand berichtjes :D

Acer komt in april 2012 met Ivy Bridge-ultrabook

Laptopmaker Acer brengt in april van 2012 een nieuwe versie van zijn S3-ultrabook uit, die gebaseerd is op Intels komende Ivy Bridge-platform. Het ontwerp van de nieuwe ultrabook wordt volgens de Taiwanese fabrikant lichtelijk aangepast.
http://tweakers.net/nieuws/78553/acer-komt-in-april-2012-met-ivy-bridge-ultrabook.html

Ivy Bridge-CPU voor nieuwe MacBook Pro in april/mei
De MacBook Pro is toe aan een facelift. De huidige unibody-behuizing is allesbehalve lelijk, maar wij willen een dunnere behuizing en (nog) krachtigere onderdelen. Apple werkt al aan een ultradunne MacBook Pro, volgens de geruchten. De bijpassende, krachtige processors staan in de planning om volgend jaar te verschijnen, in april en mei. Het gaat hier om Ivy Bridge-chips van Intel, aldus 9to5mac.
Sneller

De kloksnelheid van de Ivy Bridge-processors ligt 200 tot 500 MHz hoger dan die van de huidige Intels. De simpelste chip, de i5-3320M, is een 2,6 GHz dual-core i5. De snelste processor is een 2,9 GHz quad-core i7 en luistert naar de naam i7-39020XM.
Voordelen

De nieuwe chips hebben nog twee andere voordelen: ze kunnen overweg met sneller, 1600 MHz werkgeheugen (versus 1333 MHz nu) en met behulp van de nieuwe Intel HD 4000 grafische chip kunnen de Ivy’s drie beeldschermen aansturen.
Typenummers

In de aankomende maanden wordt er ongetwijfeld meer bekend over de nieuwe chips. Mocht je dieper in de materie willen duiken, let dan goed op de typenummers van de processors. Chips met een ‘M’ in de naam zijn geschikt voor de MacBook Pro, terwijl de ‘U’ of ‘Ultra’-processor zo zuinig met stroom is, dat Apple de chip waarschijnlijk voor de MacBook Air reserveert.
http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/mac/ivy-bridge-cpu-voor-nieuwe-macbook-pro-aprilmei/41266/

Laatst gewijzigd:
Hmmm... m'n macbook vind het allemaal niet meer zo grappig. Vooral meerdere applicaties samen draaien vind ie niet meer zo grappig. Dus nieuwe macbook kopen dan maar. High end gebruiker als ik ben, als ik hetzelfde in 'n windhoos laptop zou willen ben ik even veel kwijt als 'n macbook. En daarbij, veel apps zijn OSX only.

Maar nu de vraag... i5 of i7?

@ VCOVCA: Gebruik je ook een externe monitor?

Persoonlijk vind ik in de 13 inch serie het verschil van 300 euro best veel, als je kijkt dat je daar alleen een snellere processor en een 250 GB grotere harddisk voor terugkrijgt.

Ik zat in een vergelijkbare situatie en ik heb besloten mijn harddisk van mijn 2009 2.26 Ghz C2D Mbp te vervangen door een momentus XT hybride schijf van Seagate. Alles draait nu veel snappier, maar de processor is er vanzelfsprekend geen kloktik sneller op geworden.

Mocht je het kunnen lijden financieel zou ik je de base 15 inch aanraden, met of zonder hi-res scherm.

Dames hij is er de nieuwe BMP, met hdmi, 2 usb 3, 2 thunderbold poorten en ssd, W00T, ja :D . Apple Flikt het weer om de bruutste laptop te bouwen.

Whuhaaaa kope, kope erg nais die extra poorten ed :)

Dames hij is er de nieuwe BMP, met hdmi, 2 usb 3, 2 thunderbold poorten en ssd, W00T, ja :D . Apple Flikt het weer om de bruutste laptop te bouwen.

Whuhaaaa kope, kope erg nais die extra poorten ed :)

http://www.youtube.com/watch?v=Zw9lVrxARrg

De nieuwe MBP is idd uber geil maar...

Ik wacht er nog ff mee tot de volgende versie.
Flash opslag is niet hetzelfde als bij de Air en Apple is op dit moment nog de enige die het bied. RAM is net als bij de Air vast op het moederbord wat ik persoonlijk niet erg vind. De accu's zijn vastgeplakt en niet te krijgen op een gemakkelijke manier waardoor reparatie bemoeilijkt wordt.

De mini update van de Mac Pro is tja.... Gelukkig is ie niet dood en is de echt nieuwe Mac Pro aangekondigd voor 2013. (Intel schiet is op!)

De mini update van de Mac Pro is tja.... Gelukkig is ie niet dood en is de echt nieuwe Mac Pro aangekondigd voor 2013. (Intel schiet is op!)

Ik zit al 2 jaar te wachten op een macpro update.....zzz

Ik ga volgende week een hackintosh kopen, ze bekijken het maar....wss zijn die toys als die ipad en iphony interessanter (snap ik ook wel dat dat meer oplevert) maar noem die 'geupdate' mac pro dan geen pro maar een Mac Mediocre ofzo

Geen usb 3, geen thunderbolt etc etc...lekker pro ben je dan, wat een prutsers zeg, ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee...

Ik zit al 2 jaar te wachten op een macpro update.....zzz

Ik ga volgende week een hackintosh kopen, ze bekijken het maar....wss zijn die toys als die ipad en iphony interessanter (snap ik ook wel dat dat meer oplevert) maar noem die 'geupdate' mac pro dan geen pro maar een Mac Mediocre ofzo

Geen usb 3, geen thunderbolt etc etc...lekker pro ben je dan, wat een prutsers zeg, ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee...

Voor zover ik weer ligt de schuld deels bij Intel.
De nieuwe chips met wat we erbij willen zijn er nog niet en dus kan Apple niet verder met de Mac Pro.

Apple heeft "new" bij de nieuwe Mac Pro's weggehaald omdat ze een flinke sneer hebben gekregen.

Ik weet dat een jaar wachten nog erg lang is en je zou Hackintosh kunnen gaan maar dat geeft je niet de plezier die Apple normaal gesproken zou bieden. (je bent alleen wat goedkoper uit)

Het zou fijn zijn als Apple meer openheid gaf, zeker in de pro markt.
IK WIL LOGIC X BIJ ME NIEUWE MAC PRO!!! :D

BTW ik denk dat Apple hard bezig is om zelf de mogelijkheden te zoeken om chips te bouwen.
Of ze dat zal lukken......

Back