Geluidskaart, intern of extern

Alex Verone

Ingeburgerd
Ik zit te twijfelen over m'n nieuwe geluidskaart. Mijn oog was al gevallen op de M-audio audiophile 2496, maar ik kwam net de M-Audio Audiophile USB tegen. Is deze gelijkwaardig aan de audiophile 2496, maar dan extern? Hoe zit het met de latency van een externe geluidskaart?

Het lijkt mij handig om een externe geluidskaart te hebben, met het idee om in de toekomst eventueel over te stappen op Mac.

edit: ik zie net dat er ook een firewire versie is, de M-Audio Firewire Audiophile. Kan ik dit qua prestaties vergelijken met de audiophile 2496?

Die is geloof ik usb 1.1. Om die reden had ik gekozen voor een emu0404 usb welke 2.0 is. Geen last van latency gehad.

Origineel geplaatst door n303y
Die is geloof ik usb 1.1. Om die reden had ik gekozen voor een emu0404 usb welke 2.0 is. Geen last van latency gehad.

Oke en de firewire editie is dus wel snel neem ik aan.

Maar is hij verder hetzelfde als de PCI audiophile 2496? En is dat een verstandige keuze? Ik wil geen last hebben van Latency en al helemaal niet van gekraak en gehaper tijdens het producen (iets wat ik wel heb met m'n onboard augigy).

Origineel geplaatst door Alex Verone
Oke en de firewire editie is dus wel snel neem ik aan.

Maar is hij verder hetzelfde als de PCI audiophile 2496? En is dat een verstandige keuze? Ik wil geen last hebben van Latency en al helemaal niet van gekraak en gehaper tijdens het producen (iets wat ik wel heb met m'n onboard augigy).

Als je PCI kunt aansluiten is dat denk ik altijd beter dan usb. Over de audiophile 2496 kun je het beste even op het forum zoeken want er zal vast genoeg over gezegd zijn.

Origineel geplaatst door DaanQ8
ik zweer momenteel bij mijn externe M-Audio 410: totaal geen latency meer......

Tenzij je deze gaat draaien op windhoos of op een macbook met hoge kwaliteits samples... :( ik heb tot nu toe meer positieve ervaringen met usb interfaces dan fw interfaces

Ik heb zelf de usb-versie van de Audiophile, drivers zijn prima, lekker lage latency met ASIO. Voor een gewone PC zou ik denk ik toch de PCI versie kiezen, scheelt weer een kastje op je bureau, scheelt kabels, scheelt een adapter, en scheelt ook nog in de aanschaf en de prestaties zijn net als de USB-versie zover ik het kan beoordelen (prima dus). Lijkt me genoeg reden om voor de PCI te gaan ;)

Ja het wordt waarschijnlijk de ESI Juli@. Ik hoor daar zo verschrikkelijk veel positieve dingen over! haha goede keuze denken jullie?

Back