Easter eggs in synths?

Bartology

Big member
Wie kent ze? Easter eggs in synths (hardware of software)..... kleine grapjes, programmaatjes van de ontwikkelaars die op een bepaalde manier (toetsen/knoppen combinatie) tevoorschijn komen.

Ik las in een andere thread op dit forum dat in een Kurzweil K2000 het spelletje Pong verborgen zit.

geen programma geintje maar wel een text message...
JX-10... preset toets "H" ingedrukt houden tijdens opstarten... afhankelijk van ROM versie verschijnt er in het display:

[ F-M-P-S ] - 86/03/17 VER 1.72
[ S-M-L-V ] - 86/04/03 VER 1.80
[ RISING SUN ] - 86/04/06 VER 1.90
[ TRUE REVO ] - 86/05/15 VER 2.00
[ SUPER JX ZZZ ] - 86/11/28 VER 2.10
[ MAIDO ONAJIMI ] - 87/08/06 VER 2.30

verder de preset toets "D" bij opstarten:

THANKS ERIC & ADRIAN

en "D" + "H" bij opstarten:

JX-8P PROGRAMED BY AKIRA MATSUI

en "A" + "B" + "D" + "E" + "H" bij opstarten:

PROGRAMED BY TAKAHARU FUKU

Laatst gewijzigd:
EX5 kun je alle ledjes laten knipperen.
Handig als je een kerstboom nodig hebt. :D

In de MFB Synth II kun je met shift en waveform button een extra waveform krijgen waarbij alle 3 de ledjes branden...

Ik geloof dat zoiets ook in de Nordlead zit in de filtersectie... Dan krijg je een soort bandpass notch filter ofzow..

Re: Easter eggs in synths?

Origineel geplaatst door Bartology
Wie kent ze? Easter eggs in synths (hardware of software)..... kleine grapjes, programmaatjes van de ontwikkelaars die op een bepaalde manier (toetsen/knoppen combinatie) tevoorschijn komen.

Ik las in een andere thread op dit forum dat in een Kurzweil K2000 het spelletje Pong verborgen zit.

is ook voor de k2500 , zit nog een ander ei in , de The hidden "Random DSP function" , soort plugin:D

http://www.k2users.org/k2/k_pong.htm

JUNO-60 Eikes

JUNO-60 Eikes

Samen indrukken van 5 met button 1 of 2 geeft toegang tot patch 57 tot 76 — 20 extra geheugenplaatsen dus.

Toegang tot de test-patches 80 tot 98: jackplug in de patch shift steken. 5 ingedrukt houden en 3 indrukken voor bank 8 of 4 voor bank 9.

Juno aanzetten met Key transpose ingedrukt én de Arpeggio Mode schakelaar omhoog: toegang tot monofone modus waarbij alle 6 stemmen worden toegewezen aan 1 stem.

De 1e werkt, de overige weet ik niet. Heb het van wikipedia.

(Leuk draadje trouwens)

Back