C4 kan geen effecten/vsti presets opslaan/openen? (incl.screenshots!)

Hoi,

Volgens mij gaat iets niet helemaal goed in Cubase4....:

Ik laad (bijv) Quadrafuzz als insert effect op een audio spoor, verander wat settings (low, mid etc) en wil deze preset opslaan. Ik druk hiervoor op het "doos" icoontje (naast "default") in Quadrafuzz en kies voor "save preset". In SX2 hoefte je niet veel meer te doen, nu verschijnt er een nieuw venster met het "my computer" overzicht aan harddisks etc.
Ik kies vervolgens de drive waar ik de preset wil opslaan, bijv.drive d:Presets\Quadrafuzz en geef de preset een naam, bijv.
Quadrafuzz Hard.
OK

Screenshot:
http://img120.imageshack.us/img120/900/c41ji5.jpg

Nu wil ik de net opgeslagen preset laden in een nieuwe song. Ik laad Quadrafuzz weer op een audiospoor en kies nu voor "load preset". Er wordt weer een nieuw venster geopend, het enige wat in dit venster staat is een mapje Quadrafuzz en thats it! Ik kan niet verder bladeren/browsen en kan dus niet mijn preset terugvinden/laden!?!?

Screenshot:
http://img206.imageshack.us/img206/6150/c42fe3.jpg

Wat doe ik verkeerd? Ik kom er ook niet uit via de handleiding (waar overigens helemaal niets instaat over de bijgeleverde effecten/vsti ?!?)

Bedankt!

Iets dergelijks heb ik ook eens gehad een paar maanden terug. Ik weet niet exact meer hoe ik het heb opgelost, ik meen door de laatste update er (opnieuw) over te knallen of de settings van cubase 4 te verwijderen. De oorzaak is me verder niet bekend.

Volgens mij haal je effect preset en track preset door elkaar (of SX4 is daar onduidelijk in).
Track preset houdt in dat je daar al je FX'en voor die track kan saven/loaden.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Iets dergelijks heb ik ook eens gehad een paar maanden terug. Ik weet niet exact meer hoe ik het heb opgelost, ik meen door de laatste update er (opnieuw) over te knallen of de settings van cubase 4 te verwijderen. De oorzaak is me verder niet bekend.

4.03 update opnieuw geinstalleerd.helaas blijft het probleem....

-----------------------------------
ALLE settings ge-delete (Windows start menu -> All programs -> Steinberg Cubase 4 -
> cubase 4 application data folder)

C4 start op met alle "standaard" settings. Helaas blijft het probleem.....

Back