Akai MPD-24.

Duncan

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nieuw hier en vind het allemaal zeer interresant om beats te maken, nou ben ik al een tijdje bezig met ableton 6.0. Maar dit zegt me niet zo veel, ik wil wel zeg maar zelf bezig zijn en niet achter je laptopje zitten. Nou was ik is een beetje aan het kijken naar MPC's maar die zijn nog een beetje uit mijn prijsklasse. Nou viel mijn oog op de MPD-24. Kan ik hier zeg maar ook gewoon lekker beats mee klappen? en dan op het apperaat opslaan? ik ben zeg maar vrij nieuw in dit circuit maar wil er wel heel graag veel over leren. Dus any tips and tricks are welcome!

Duncan

Dus als ik hem op me laptop aansluit, daar bijvooorbeeld sound "Braintease" Aanklik kan ik via de mpd24 die geluiden maken, in ableton?

Origineel geplaatst door Duncan
Dus als ik hem op me laptop aansluit, daar bijvooorbeeld sound "Braintease" Aanklik kan ik via de mpd24 die geluiden maken, in ableton?

Hoi Duncan,

Welkom,

Een controller als de MPD 24 en de Padkontroll van Korg zijn prima geschrikt om beats te programmeren in bijvoorbeeld Ableton. Een goede combinatie is bijvoorbeeld om Battery van NI te gebruiken en op deze manier kan jij je MPD gebruiken alsof het een hardware MPD is. Dit werkt gewoon perfect. Ik heb zelf de Padkontroll van Korg. Deze controller is vergelijkbaar. Als je meer vragen hebt, stel ze vooral. Ik kan je waarschijnlijk wel op weg helpen. Om direct antwoord te geven op je vraag hierboven; ja dat kan.

Origineel geplaatst door Duncan
Maar ik blijf wel altyd gebonden aan een pc, de mpd kan dus niet opzichzelf staan?

Een MPD is zoals gezegd een midi controller, er zit dus geen sampler of sound engine in maar het is een apparaat dat midi signalen uitstuurt om andere geluidsbronnen te triggeren.

Niet meer, niet minder. Staat inderdaad duidelijk op de site vermeld.

Back